Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Factuur klopt niet


Badge +1
Beste Simyo,

de factuur (nummer 24415626 ) klopt niet, ivm overstap 4 juni zou er slechts een deel van het maand bedrag in rekening meoten zijn gebracht,

Hoe dit op te lossen?

Groeten,
Alfred
icon

Beste antwoord door Charlene 25 juni 2013, 17:07

Beste Simyo,



de factuur (nummer 24415626 ) klopt niet, ivm overstap 4 juni zou er slechts een deel van het maand bedrag in rekening meoten zijn gebracht,



Hoe dit op te lossen?



Groeten,

Alfred




Beste easydisk2,



Wanneer u naar een nieuwe provider bent overgestapt, zullen wij de laatste maand achteraf verrekenen. Eind juni rekenen wij uit, hoeveel dagen u teveel heeft betaald aan abonnementskosten. Dit bedrag ontvangt u dan terug op het rekeningnummer bij ons bekend.



Heb ik uw vraag hiermee beantwoord?



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +8
Beste Simyo,

de factuur (nummer 24415626 ) klopt niet, ivm overstap 4 juni zou er slechts een deel van het maand bedrag in rekening meoten zijn gebracht,

Hoe dit op te lossen?

Groeten,
Alfred


Beste easydisk2,

Wanneer u naar een nieuwe provider bent overgestapt, zullen wij de laatste maand achteraf verrekenen. Eind juni rekenen wij uit, hoeveel dagen u teveel heeft betaald aan abonnementskosten. Dit bedrag ontvangt u dan terug op het rekeningnummer bij ons bekend.

Heb ik uw vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hello Charlene,

I also have the same problem. I don't understand the calculation in my recent bill. I have 100 min/sms and 200 MB of internet and I don't think I used them up. I started using Simyo since January, so it can't be a problem of changing provider. Could you please check it?

I wrote an email to your customer service email address but got no replies. Please do something about your customer service.

Thank you. I look forward to hearing from you.

Ratna
Badge +8
Hello Charlene,

I also have the same problem. I don't understand the calculation in my recent bill. I have 100 min/sms and 200 MB of internet and I don't think I used them up. I started using Simyo since January, so it can't be a problem of changing provider. Could you please check it?

I wrote an email to your customer service email address but got no replies. Please do something about your customer service.

Thank you. I look forward to hearing from you.

Ratna


Hi ratnalim,

You used up your Simyo100 on the 14th of May. Did you take into account that all connections are rounded up to whole minutes? So if you have a connection for 3 seconds, it's a whole minute you use.
I'm so sorry you haven't received an answer to your email. When did you write us an email? And do you have the ticket number for me?

Regards,
Charlene
Badge
Dear Charlene,
Thanks for the reply and answer. It is clear now.
The ticket number is #491626. Never mind.
Ratna
Badge +8
Dear Charlene,
Thanks for the reply and answer. It is clear now.
The ticket number is #491626. Never mind.
Ratna


Hi Ratna,

I have found your email and we replied on the 1st of July. I'll try to re-send it to you.
I'm glad it's clear now :)

Regards,
Charlene
Badge
Dear Charlene,

Please do not call such a message like the one below a "response". And why is the ticket number different?

===============================================
Beste Ratna Rosalia,

Wij hebben uw bericht ontvangen en geregistreerd onder ticketnummer: 505788
Binnen 3 werkdagen ontvangt u onze reactie.
Kijk ook op simyo.nl/klantenservice voor antwoorden op veelgestelde vragen of bezoek het Simyo Forum: u ontvangt dan binnen 1 werkdag reactie van een Simyo klant of medewerker.

Klik op uw ticketnummer om uw vraag aan te vullen of te wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Simyo Klantenservice
===========================================

Anyway, thank you for the long explanation in the follow up message that you sent today.
Badge +8
Dear Charlene,

Please do not call such a message like the one below a "response". And why is the ticket number different?

===============================================
Beste Ratna Rosalia,

Wij hebben uw bericht ontvangen en geregistreerd onder ticketnummer: 505788
Binnen 3 werkdagen ontvangt u onze reactie.
Kijk ook op simyo.nl/klantenservice voor antwoorden op veelgestelde vragen of bezoek het Simyo Forum: u ontvangt dan binnen 1 werkdag reactie van een Simyo klant of medewerker.

Klik op uw ticketnummer om uw vraag aan te vullen of te wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Simyo Klantenservice
===========================================

Anyway, thank you for the long explanation in the follow up message that you sent today.


Hi Ratnalim,

Of course that is not the response I was talking about. That is an automatically generated email :)
The longer one was also sent on the first of july, but apparently didn't reach you. We're sorry for that.

I'm glad everything's clear now:D

Regards,
Charlene
Badge +1
Beste Simyo,

de afsluit factuur klopt niet, ik krijg volgens de factuur geen geld terug. Dit klopt niet.

We zijn ca 6 weken na het afsluiten van het abonnement, ik vind dat het bedrag nu wel eens terug gestort mag worden (ca 25 a 30 euro), heb spijt dat ik de laatste incoasso niet heb laten terug boeken.

Graag ontvang ik een reactie over de afsluit factuur.
Goedenavond,
Ik heb een factuur ontvangen voor de maand juni ik heb 300 min/sms en 200 mb internet, hoe kan de factuur dan 14,17 zijn???  Het betreft facuurnu 24590804 . Volgens de factuurgegevens zijn het 3  x abonnementskosten van 14,17 ???? gespecificeerd: 2  x internet bundel 7,17, echt ik snap er niks van van 18 juni tot 30 juni is het 2,17 terwijl ik voor de hele maand internet heb. en dan nog internet voor de maand juli á 5,00

De factuur is niet erg duidelijk.
Groet Yvonne
Kan iemand mij aub duidelijkheid geven hierover???
Vriendelijk bedankt
Badge +8
Beste Simyo,

de afsluit factuur klopt niet, ik krijg volgens de factuur geen geld terug. Dit klopt niet.

We zijn ca 6 weken na het afsluiten van het abonnement, ik vind dat het bedrag nu wel eens terug gestort mag worden (ca 25 a 30 euro), heb spijt dat ik de laatste incoasso niet heb laten terug boeken.

Graag ontvang ik een reactie over de afsluit factuur.


Hoi easydisk2,

Er is een terugbetaling voor je in gang gezet van €38,57. Onze excuses dat je er al een tijdje op wacht. Deze komt er dus aan.

groetjes,
Charlene
Badge +8
Goedenavond,
Ik heb een factuur ontvangen voor de maand juni ik heb 300 min/sms en 200 mb internet, hoe kan de factuur dan 14,17 zijn???  Het betreft facuurnu 24590804 . Volgens de factuurgegevens zijn het 3  x abonnementskosten van 14,17 ???? gespecificeerd: 2  x internet bundel 7,17, echt ik snap er niks van van 18 juni tot 30 juni is het 2,17 terwijl ik voor de hele maand internet heb. en dan nog internet voor de maand juli á 5,00

De factuur is niet erg duidelijk.
Groet Yvonne
Kan iemand mij aub duidelijkheid geven hierover???
Vriendelijk bedankt


Hoi Yvonne,

Abonnementskosten worden een maand van tevoren gerekend. Dit was de factuur van juni, dus daar staan de internetbundel van juli en de belbundel van juli op. Omdat je op 17-6 een internetbundel hebt aangezet, staan de abonnementskosten voor internet voor dat laatste deel van juni ook op je factuur van juni. Vandaar drie maal abonnementskosten. Kijk maar naar de data.

Is het zo duidelijker?

Groetjes,
Charlene
Ja ok, dank je wel Charlene.
Badge +8
Ja ok, dank je wel Charlene.

Hoi yvonnekluk,

Geen dank hoor, gelukkig is het nu duidelijker :)

Groetjes,
Charlene

Reageer