.

Vraag

Factuur internet elke maand hoger. Hoe is dit mogelijk?

  • 24 July 2012
  • 9 reacties
  • 628 Bekeken

Badge
Hallo,
Sinds een paar maanden loopt mijn internet verbruik ineens op. En niet zo zuinig ook. Het kan gewoon niet kloppen . Denk je een goedkoop abonnement te hebben. Ik wil weten hoe het kan dat ik ineens van 20 euro naar 34 euro en plots naar 78 euro ga!!! Ik kan onmogelijk 57 euro boven de 1gig uitkomen met mijn internet gedrag.Vorige maand heb ik 603 keer internet voor 10 euro op de factuur staan en nu 637 voor 57,50!!! dan zou ik dag en nacht moeten internetten wat ik zit echt niet ineens veel meer op internet als in de eerste maanden sinds ik klant ben.
Ik wil heel graag zo snel mogelijk een reactie!

9 reacties

Badge +4
Beste Fritsie,

Welkom op het Simyo forum!

Ik zie in je verbruik dat er op verschillende data, waaronder 4 juli, internetsessies hebben plaatsgevonden van onder andere 30MB en 20MB. Dit soort sessies zie ik meerdere malen terug in je verbruik. Dit soort internetsessies kunnen ervoor zorgen dat je databundel snel op raakt.

Ik kan niet inzien wat voor applicatie's je gebruikt of welke site's er worden bezocht.
Maar sommige applicatie's verbruiken vele malen meer MB's dan andere.
De afgelopen 4 maanden heb je inderdaad je bundel overschreden.

In dit topic kun je meer informatie vinden over het ontstaan van hoog data verbruik.
Badge
Hallo Kim,

Dan wordt het helemaal vaag aangezien ik al geen youtube filmpjes bekijk op mijn telefoon en ook zeker geen gemiste uitzendingen. Ik zit veel op facebook en twitter en check mijn email en google soms iets maar dat is het ook. Blijft voor mij dus onverklaarbaar en al helemaal als er een rekening komt van 78 euro. Dan zal ik dus een andere profider moeten zoeken want ik hou niet van dit soort dure verassingen.. Zoals ik al schreef heb ik al maanden het zelfde internet gedrag alleen laat jullie factuur iets anders zien. Ik zit echt niet 24 uur per dag op internet. Ik zal de dagen en tijden eens checken en kijken of ik toen niet aan het werk was want daar zit ik echt niet op internet..
Badge
Komt nog bij dat ik volgens jullie in de maand juli ook alweer 22 euro ongeveer boven mijn 1Gb zit. En dat in drie weken tijd want ik ben de 20e op vakantie gegaan. Hier gebruik ik geen internet op mijn telefoon alleen via de laptop. Ik ben benieuwd hoe dat te verklaren valt..
Badge +4
Beste Fritsie,

Ben je onlangs van telefoon gewisseld en voert deze misschien automatische update's uit.
Of kan het zo zijn dat je denkt op Wifi te zitten terwijl op dat moment het toestel via mobiel intertnet verbinding maakt in plaats van Wifi?
Badge
nee, geen nieuw toestel en ik zit nooit op wifi...
Ik denk dat je met je telefoon een open hotspot maakt waar iemand in je omgeving flink gebruik van maakt.....
Badge +2
Hey Fritsie,

Het geen dat Vino aankaart kan inderdaad ook het geval zijn. Wij adviseren je hiervoor de handleiding van je toestel te raadplegen om na te gaan hoe je dit kunt controleren en indien nodig uitgeschakeld.

Groetjes,

Arie
Badge
Dat is ook niet mogelijk want staat uitgeschakeld..heb ik net nog even nagekeken. Niemand kan dus verklaren hoe het kan terwijl er meer mensen klagen  over dit soort problemen. Hoe kan ik in 19 dagen 1gb verbruiken plus 444 extra terwijl ik normaal in een maand gewoon netjes 20,94 moest betalen en hezetlfde internet en belgedrag had. Het moet toch te verklaren zijn!! zo niet dan zit er niks anders op en een andere profider te vinden want ik vind het echt niet normaal dat er zulke hoge kosten achterweg komen terwijl ik het niet verbruik!
Badge +2
Hey Fritsie,

Het netwerk registreert enkel waarvoor vanuit jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Wegens de wet van privacy mogen wij niet bijhouden wat je precies verbruikt (de inhoud van het verbruik). Echter is het zo dat dit verbruik heeft plaatsgevonden. Het moet haast wel één van de bovengenoemde oorzaken zijn. Wij adviseren je dit nogmaals na te gaan.]

Groetjes,

Arie

Reageer