.

Beantwoord

Facturen en mobiele data

  • 17 November 2014
  • 10 reacties
  • 484 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik zit met een aantal vragen.
Ik had voor mijn dochter een simyo prepaid kaart aangeschaft.
Op een gegeven moment zat ze ineens dik in de min, bijna €40,- en schrokken ons rot. Blijkt dat haar iphone ontzettend veel mobiele data gebruikte terwijl ze geen beltegoed had. (vreemd eigenlijk)
Dus heb ik op 23-06-2014 €40,- opgewaardeerd en de instellingen van de telefoon zo gezet dat ze geen mobiele data meer kon gebruiken enkel op de wifi.
Elke keer checkte ik de simyo app om te zien of het nog goed ging en dat was gelukkig ook zo, geen gekke hoge bedragen stonden er in de app.
Op 21-10-2014 checkte ik weer, ze stond een beetje in de min, maar dat was maar iets van een euro nog wat, niks schokkends en toen ook besloten om over te stappen op een simyo sim only abbonement van 100 belminuten van € 4,- en 200 MB van €5,-, totaal €9,- ik las op dit forum dat overstappen van simyo prepaid naar simyo sim only gratis is.
Overstap ging goed, volgende dag geregeld, kreeg een bevestigingsmail.
Nu kreeg ik ineens een mail op 30-10-2014 dat incasso van €52,50 was mislukt (vreemd want genoeg op rekening) maar sowieso begreep ik niet waar die €52,50 vandaan kwam, dus mailde ik gelijk terug, tot op heden geen reactie gehad.
Nu kreeg ik op 14-11-2014 weer een mail dat we in juli 2014 (prepaid) maandelijkse limiet van de databundel overschreden met 780,1MB met een rekening van €78,01
Nu schrok ik nog harder! Hoe kan dit? Mobiele data was uitgezet, dit keer heb ik juist goed in de gaten gehouden en op de dag dat ik overstapte naar simyo sim only stond ze maar een paar euro in de min. En dit was in de simyo app die ik regelmatig check, van verbruik in juli zou je dan toch verwachten dat dat op 21 oktober wel up to date was??
Ik vind die hoge rekeningen raar, zo maar ineens vanuit het niets.

Dan mijn volgende punt.
We hebben een simyo simonly met 200MB
Maar buiten zonder wifi kan mijn dochter geen mobiele data gebruiken. Op mijn simyo staat de instelling voor mobiel internet aan en op haar iphone staat die functie nu ook weer aan, maar toch kan ze sinds de overstap op 22-10-2014 geen gebruik maken van mobiele data, geen whats appjes van ontvangen bijvoorbeeld, niet op safari.
Op 30-10-2014 checkte ik de app en stond verbruik MB nog steeds op 200
Vandaag staat MB nog steeds op 200 MB terwijl haar bundel al 17 dagen geleden is ingegaan.
Dit klopt dus niet.

Laatste vraag,

Zoals ik eerder schreef, een simyo sim only van 100 belminuten €4,- 200 MB €5,- totaal €9,-
Maar in de simyo app bij kosten staat bij oktober €11,70 in de bundel. Wat is die overige €2,70? Overstappen was toch gratis? Is dat wat we op 21-10-2014 in de min stonden en nu verrekend?

Een hoop onduidelijkheid en nu al spijt dat ik ooit simyo heb gekozen.......

Groeten Jacky
icon

Beste antwoord door Ali 18 November 2014, 16:01

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Er zal vast een oplossing komen Jacky, wanhoopt niet derhalve.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi JackyJen,

Welkom op het forum.

Ik begrijp dat het schrikken is om hoge rekeningen te ontvangen.

De prepaid aansluiting waarvoor je op 23 juni met € 40,00 hebt opgewaardeerd is op 22 oktober omgezet in een Sim Only abonnement. De laatste keer dat er voor deze aansluiting kosten zijn berekend was op 12 juli. De omzetting naar abonnement is zonder problemen verlopen. Je stond inderdaad een paar euro in de min, maar dit was aangevuld. De afbeelding dat je hebt toegevoegd is van je eerste factuur voor de maand oktober.

Ik zag dat je een tweede prepaid aansluiting hebt bij Simyo. Bij deze aansluiting zijn geen kosten berekend voor mobiel internet. De facturenbedragen van € 52,50 en € 78,01 heb ik dus niet kunnen terugvinden.

Kan je aangeven of je nog een andere aansluiting hebt lopen bij Simyo? Zo ja, zou je het nummer in een privébericht naar me willen sturen? Ik zal vervolgens nagaan waarom de facturen zo hoog zijn.
Ik heb ook een soortgelijk dingetje... Ik ben overgestapt van T-mobile naar Simyo om de kosten te drukken; €110 per maand vond ik to much.
Bij Simyo heb ik nu één keer buiten mijn databundel gezeten en één keer buiten mijn belbundel. In beide gevallen moet je niet aan extremen denken hoor (geen 10GB of 2000 min?). Kosten: €270 factuur 1, €266,00 factuur 2. Bij een willekeurige andere provider waren deze bedragen €0.00 geweest. Simyo heeft m.b.t. de buitenbundel-data wel een coulance actie gedaan, waarbij er een extra bundel met terugwerkende kracht is ingekocht. De reactie vandaag van uw klantenservice m.b.t. het buitenbundelbedrag voor het bellen: "betalen en niet zeiken".
Ik heb opgezegd en adviseer iedereen om iedere dag in te loggen op Simyo.nl, want de app laat géén kosten zien en de klantenservice waarschuwt niet per tel., sms of WA, maar per e-mail..ook handig
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Edco, welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je hoge facturen hebt ontvangen zeg en daarop de keuze hebt gemaakt om op te zeggen 😞. Ik heb je facturen bekeken en ik zie inderdaad dat je telkens veel meer verbruikt dan je bundels toelaten.

Gelukkig ben je tegemoet gekomen in je data kosten. Wij gaan hier namelijk in sommige gevallen coulant mee om, omdat het voor de klant onbewust kan gebeuren. Bij een bel bundel is het een ander verhaal. Belminuten of SMS'jes gebruik je een stuk bewuster dan dat je dat bij MB's doet. Daarom is er in dit geval niet gekozen om je hier in tegemoet te komen.

De ontwikkelaars van de App zijn druk bezig om je verbruik buiten bundel ook zichtbaar te maken in de App, maar zoals je zelf al aangeeft, kun je dit het beste checken via Mijn Simyo 🙂. Bedankt in ieder geval dat je onze forumleden die tip mee hebt gegeven!
Zie nu pas de reactie, had geen notificatie daarvan gehad.
Maar nee, ik heb geen ander simyo nummer in gebruik.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi JackyJen,

Heb je geen mailtje gekregen van -Ali's reactie? Da's vreemd, ga ik na laten kijken.

Heb je heel misschien nog wel de mailtjes waar je aan refereert? Die van €52,50 en €78,01? Aan de hand daarvan kunnen we misschien meer uitvinden. Die bedragen zijn voor ons in elk geval op dit moment niet te vinden.
Wat je aangeeft over die maandelijkse bundel die overschreden is met 780,1 MB herken ik ook niet, we hebben namelijk geen internettarief van €0,10 per MB.
Ik zou het dus heel fijn vinden als je die mailtjes nog hebt, want hier is iets niet goed gegaan, dat is wel duidelijk.

Die €11,70 is opgebouwd uit de abonnementskosten van 23 oktober tot en met 31 oktober en van 1 tot en met 30 november.
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je eerste factuur is opgebouwd.
Je factuur kun je overigens downloaden vanaf Mijn Simyo, tabblad facturen. Daar zie je een specificatie wat er precies allemaal berekend is.
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Na wat google werk ben ik erachter dat het fraude mailtjes zijn. Er zit ook een link in de mail met een 3V voucher om online te betalen, mailtjes afkomstig van oplichters dus. Gelukkig.

Kunt u nog helpen met het feit dat de mobiele data van mijn abonnement niet werkt?
Hallo,

Bedankt voor reactie.
Na wat Google werk kwam ik erachter dat de mailtjes afkomstig waren van oplichters.
Andere mensen hadden precies dezelfde mailtjes met een 3V voucher link om online te betalen binnen 3 dagen of anders deurwaarder aan je deur.

Kunt u nog wel helpen met het feit dat mijn mobiele data abonnement niet werkt.
Over 7 dagen krijgen we al een nieuwe bundel en de oude staat nog op 200 MB en kunnen zonder wifi niet whatsappen of op safari.
Via mijn simyo staat mobiele data aan en op de iphone ook.

Alvast bedankt.

Groeten
Kreeg net een whatsappje van mijn dochter dat haar mobiele data het nu doet, bedankt!! ?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JackyJen,

Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen! Ik raad je aan om die fraude mails te verwijderen. De inhoud klinkt inderdaad behoorlijk verdacht. Zeker ook omdat er geen betalingsachterstanden zijn en er geen openstaande facturen zijn. Fijn om te horen dat je dochter inmiddels kan internetten 😮

Heb je misschien nog andere vragen?

Reageer