.

Facturen

  • 30 September 2012
  • 12 reacties
  • 850 Bekeken

Badge
Als ik zo het forum mbt facturen doorblader is er echt iets mis bij Simyo ....

12 reacties

Er is inderdaad het een en ander mis met het Simyo Factuur systeem.

Maar als je gaat klagen dan "begrijpen" ze dat wel. En daar moet je blij mee zijn, ook al staat er op jouw faktuur dat je zoveel honderd euro moet betalen.

Volgende maand wordt mijn aller laatste Simyo maand voor mij.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Gerard Wissing,

Je zal op dit forum eerder negatieve berichten tegen komen dan positieve. Daar heb je als dienstverlener nu eenmaal vaak te maken. Klanten zullen niet zo snel de moeite nemen om aan te geven dat ze zo goed kunnen bellen bij Simyo. En dat nemen we ze uiteraard niet kwalijk. Het forum is o.a. bedoeld om problemen op te lossen, maar ook problemen te voorkomen. Het geeft ons weer inzicht om ons op bepaalde vlakken te verbeteren.

@mohf. Jammer dat je ervoor kiest om weg te gaan bij Simyo.

Groetjes,

Alex
Elke bedrijf heeft klanten die niet tevreden zijn.

De vraag is niet of die er zijn. Want ze zijn er altijd. Maar de vraag is: hoe gaat het bedrijf om met deze boze klanten.

In mijn geval kreeg ik een rekening van 140 euro simpelweg omdat ik een ERROR kreeg toen ik mijn internet abbonoment wou wijzigen, en ik onwetend internet heb gebruikt terwijl dit buiten mijn bundel is beland. Zulke fouten gebeuren natuurlijk altijd. Dat is niet het probleem.

Het probleem is dat als je zo'n fout bij Simyo gaat melden, je een reactie ontvangt met: Wij begrijpen je. Wij vinden het vervelend voor je. Wij snappen dat je in een vervelende situatie bevindt.

Maar als het gaat om een oplossing: Sorry, wij kunnen U niet helpen.

In elk geval beter dan sommige oplichtingsbedrijven, waar je helemaal niks van het bedrijf hoort (dat is dus een positieve punt bij Simyo). Maar telleurstellend is dat jullie op het vlak van oplossingen letterlijk 0% scoren en je gewoon kijhard (*ongepast taalgebruik*).
Badge +2
Beste mohf,

Het probleem met het wijzigen van de internetbundel is als het goed is opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Echter neemt dit niet weg dat je tijdens deze storing gewoon je verbruik kon bijhouden en zien hoeveel MB's je nog over had. Derhalve is het voor ons niet mogelijk je tegemoet te komen in de gemaakte kosten. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie
Ja, als ik niet heel toevallig even ging kijken op mijn simyo account, had ik waarschijnlijk geen rekening van 140 euro maar van 500 euro (500MB).

Ik was ONWETEND dat ik buiten mijn bundel verbruikte, tot ik zelf toevallig inlogde. (zonder enig bericht of waarschuwing ontvangen te hebben, maar puur uit eigen initiatief)

Jullie waren WETEND dat ik buiten mijn bundel internet verbruikte. Jullie hebben je beleid zodanig ingesteld dat het zelden voorkomt dat iemand af wordt gesloten wegens hooggebruik. (€75 op 1 dag of €250 op 1 week)

Het zou me niks verbazen als jullie onderzoek hebben gedaan met welke getallen (in dit geval €75 in 1 dag en €250 in 1 week) jullie je winst kunnen maximaliseren. En als bonusje wordt de gebruiker pas 1-5 dagen nadat de hoogverbuik geconstateerd wordt de gebruiker afgesloten, zodat de rekening nog eens extra hoog kan uitkomen.

Vanzelfsprekend willen jullie niemand tegemoet komen. Waarom zou je een systeem maken waarmee je heel veel winst kan maken, om de gemaakte winst vervolgens terug te geven?


> Derhalve is het voor ons niet mogelijk je tegemoet te komen in de gemaakte kosten.

Als je zegt dat het niet mogelijk is, dan is het buiten jullie vermogen. In dit geval ligt het wel in jullie vermogen (jullie kunnen de factuur aanpassen). Dus het zou gepaster zijn als jullie zeiden dat jullie mij niet willen tegemoetkomen in de gemaakte kosten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mohf,

We gaan de situatie altijd grondig na. In jouw situatie heeft het helaas niet geresulteerd tot een voor jou bevredigende oplossing. Er wordt altijd gekeken naar wat de oorzaak is geweest en wie er verantwoordelijk voor is geweest. Er wordt dan zeker gekeken wat voor Simyo reëel was geweest om de situatie te voorkomen.

Groetjes,

Alex
Alex:
>>Er wordt altijd gekeken naar wat de oorzaak is geweest en wie er verantwoordelijk voor is geweest.


Zoals ik al zei, ik kreeg een foutmelding toen ik inlogde en mijn internetabbonoment wou wijzigen, wat Arie had bevestigd:

Arie:
>>Het probleem met het wijzigen van de internetbundel is als het goed is opgelost. Onze excuses voor het ongemak


Wil jij mij nu zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid was dat de website van Simyo mij errors gaf toen ik mijn internet abbonoment probeerde te wijzigen?

Alex:
>> Er wordt dan zeker gekeken wat voor Simyo reëel was geweest om de situatie te voorkomen.


Je bedoelde waarschijnlijk meer zo iets:

Er wordt dan zeker gekeken hoe Simyo op een kapitalistische wijze zijn winst kan maximaliseren.
Reputatie 2
Badge +1
Hey mohf,

Hetgeen wat Alex jou probeert te zeggen is niet dat het jouw verantwoordelijkheid was dat de website van Simyo jou errors gaf toen je jouw internet abonnement probeerde te wijzigen. De insteek met betrekking tot verantwoordelijkheid is meer het feit dat je verantwoordelijk bent voor jouw persoonlijke verbruik waarvan wij een overzicht bieden op de persoonlijke pagina waardoor je deze informatie voor handen had.
De reden dat jouw rekening hoog is uitgevallen is dus niet het feit dat je de foutmelding kreeg toen je jouw bundel aan probeerde te passen maar het feit dat je nadat jij jouw bundel niet aan hebt kunnen passen voor 140 euro gebruik bent gaan maken van het internet.

Ondanks het feit dat het voor mij begrijpelijk is dat dit vervelend voor je is, zullen wij jou hierin helaas niet tegemoet komen.
Wat een onzinverhaal van die 'Alex', als Simyo eens energie zou steken in een goede klantgerichte service, dan zou je wellicht wel positieve reactie op het forum krijgen. Ik ben al weken bezig om mijn klacht behandeld te krijgen, de telefoon wordt NIET opgenomen, per email krijg ik een melding dat het langer dan 3 dagen gaat duren, vervolgens hoor je dus helemaal niets meer. Simyo is totaal onbereikbaar voor de klant, andersom weten jullie ons wel te vinden als het om betalen gaat.
Volg eens een cursus klantgerichtheid, dan weet je waar je over praat!



Welkom op het forum Gerard Wissing,

Je zal op dit forum eerder negatieve berichten tegen komen dan positieve. Daar heb je als dienstverlener nu eenmaal vaak te maken. Klanten zullen niet zo snel de moeite nemen om aan te geven dat ze zo goed kunnen bellen bij Simyo. En dat nemen we ze uiteraard niet kwalijk. Het forum is o.a. bedoeld om problemen op te lossen, maar ook problemen te voorkomen. Het geeft ons weer inzicht om ons op bepaalde vlakken te verbeteren.

@mohf. Jammer dat je ervoor kiest om weg te gaan bij Simyo.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Beste RMHUIS,

Het spijt ons dat jij dit zo ervaart. Graag vernemen wij wat je probleem is zodat wij je hiermee verder kunnen helpen.

Groetjes,

Arie
@Arie,

Als je eens beter leest, had je gelezen dat zijn probleem HEEL ERG duidelijk uitgelegd wordt:

(...) Ik ben al weken bezig om mijn klacht behandeld te krijgen, de telefoon wordt NIET opgenomen, per email krijg ik een melding dat het langer dan 3 dagen gaat duren, vervolgens hoor je dus helemaal niets meer. Simyo is totaal onbereikbaar voor de klant, (...)

Het probleem is dat Simyo iets moet doen aan de klantenservice. Want een forum is GEEN klantenservice.
Reputatie 5
Badge +10
Wat een lulverhaal van die 'Alex', als Simyo eens energie zou steken in een goede klantgerichte service, dan zou je wellicht wel positieve reactie op het forum krijgen. Ik ben al weken bezig om mijn klacht behandeld te krijgen, de telefoon wordt NIET opgenomen, per email krijg ik een melding dat het langer dan 3 dagen gaat duren, vervolgens hoor je dus helemaal niets meer. Simyo is totaal onbereikbaar voor de klant, andersom weten jullie ons wel te vinden als het om betalen gaat.
Volg eens een cursus klantgerichtheid, dan weet je waar je over praat!


Hoi RMHUIS,

Jammer dat je het zo ervaart. Ik zie dat jouw email op 16/10/12 is beantwoord. Daarin staat aangegeven dat de niet toegepaste korting alsnog wordt toegepast op je komende factuur. Het lijkt er dus op dat je de email niet hebt ontvangen. Wat hier de reden van is, kan ik helaas niet achterhalen. Ik heb je vraag inmiddels in dit topic behandeld.

Groetjes,

Alex

Reageer