.

Beantwoord

Extreem veel verbruikskosten

  • 25 March 2013
  • 10 reacties
  • 475 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties
Hoi Simyo,

Ik heb 27 feb. buiten mijn weten extreem veel verbruikskosten gemaakt. De 28e kreeg ik pas een sms-je dat mijn internetbundel voor 100% verbruikt was. 

Dit lijkt me niet eerlijk.

Groet,
Kars
icon

Beste antwoord door Alex 28 March 2013, 16:14

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Mijn ervaring, ik heb Sim Only, is dat ik bij een verbruik van 75% zowel per e-mail als per sms een melding kreeg. Deze heb je niet gehad? Of gemist?

Misschien heb je in een zo'n korte tijd de 25% vanaf de 75% zo veel data verstookt dat Simyo geen kans zag een 75%-sms/e-mail te zenden?
Badge
Ik heb de sms van 75% ook gekregen.

Maar goed, het lijkt me een beetje kort door de bocht dat Simyo hier geen kans voor zag, gezien dit (denk ik) automatisch gaat.

Mijn abonnement kost €13 per maand.
Dit geintje kost me €38 aan verbruikskosten.

Ik vind het niet eerlijk dat Simyo het sms-je pas stuurt nadat ik al ontzettend veel verbruikskosten gemaakt heb.
Reputatie 7
Tsja, misschien had je ook even op de rem kunnen trappen na je 75%-sms.

Ik weet niet wat voor een bundel jij hebt, maar bijvoorbeeld met het bekijken van youtube filmpjes in HD-kwaliteit, kan het erg hard gaan hoor!!
Badge
Dan nog gaat het mij erom dat het sms-je met 100% verbruikt niet pas achteraf gestuurd had moeten worden.

Dan had ik niet zoveel vebruikskosten gemaakt.
Reputatie 7
Ben ik niet met je eens. Hoe kan een provider weten wanneer jij de 100% grens gaat doorbreken? Misschien had jij wel wijs genoeg na je 75% melding op de rem getrapt en geen of weinig meer gebruik meer gemaakt van je mobiele databundel. Dit afhankelijk van je bundel natuurlijk. Het lijkt erop alsof jij de 75%-melding min of meer hebt genegeerd. Je had natuurlijk ook je Mijn Simyo nauwgezetter in de gaten kunnen blijven houden om je verbruik te monitoren.
Badge
Volgens mij wordt het verbruik gewoon real-time bijgehouden. Ik heb een 1gb bundel, dus bij 75% is er nog 250mb over. De verbruikskosten zijn op 27 feb. in een hele korte tijd gemaakt. Als ik op tijd geallarmeerd zou zijn...
Reputatie 7
Het vebruik wordt niet realtime bijgehouden. Hierin zit een vertraging van zo'n 4 uur.

Je bent toch op tijd gealarmeerd? Ik vind op 75% een melding krijgen zéér op tijd. Ik was er destijds erg blij mee en had daarop direct Exchange Services uitgeschakeld om mijn hotmail te syncen.
Badge
Bij 75% had ik nog 250 mb over. Dan ga ik niet ineens niks meer doen met mijn smartphone. Goed excuus die 4 uur, maar wanneer ik het verbruik op de simyo site opzoek, staat het er vrijwel altijd t/m het laatste gebruik. 
Het verbruik is bijgewerkt t/m de laatste internet sessie die je hebt gedaan, maar een smartphone houd soms nog al lang de verbinding vast, en dan word het verbruik niet bijgewerkt. Als jou telefoon 12 uur lang de 3g verbinding actief houd, zal je verbruik dan ook 12 uur vertraagd zijn. Als het in zeer korte tijd is gemaakt, dan was dit dus waarschijnlijk in één sessie en in dat geval kunnen ze dus niks anders doen dan achteraf een sms sturen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi kars,

RicoK en aatje92 geven hierboven al aan waaraan het kan hebben gelegen. Simyo houdt het verbruik niet realtime bij, omdat dit technisch nog niet mogelijk is bij Simyo. Voorbeeld: stel je hebt een 1gb internetbundel. Je hebt op dat moment al 700 mb verbruikt. Je start een internet verbinding waarbij je binnen enkele uren 400 mb verbruikt. Op dat moment zal ons systeem je wel de beide sms berichten sturen (75% en 100%). Door de vertraging met het verwerken van de gegevens, is het mogelijk dat je al over de 100% zit als je de sms berichten hebt ontvangen.

Doordat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt, is het ook mogelijk dat, wanneer je op je persoonlijke pagina kijkt, nog niet al je verbruik is verwerkt.
Groetjes,

Alex

Reageer