.

Beantwoord

Extreem hoog dataverbruik, hoe gaat Simyo dit oplossen?

  • 24 February 2016
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

Badge
Beste Simyo-medewerker,

Vandaag keek ik bij mijn dataverbruik, toen ik tot mijn verbazing zag ik dat ik in 2 dagen (gisterochtend heb ik mijn verbruik nog gecheckt, toen had ik nog 200 mb) voor 95 euro (!!!!!!) aan internet buiten mijn bundel op 1 dag heb verbruikt! Jeetje. Nu heb ik een iphone 4 waar nauwelijks geheugen op zit, waardoor ik alleen nog whatsapp kan gebruiken. Verder heb ik al mijn apps moeten verwijderen gisteren en ik neem aan dat alleen whatsapp niet voor 95 euro aan data verbruikt op 1 dag. Volgens mij kan die hele berekening niet kloppen namelijk.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie aan dit bedrag komen en ik vind het nogal apart dat ik hier niet voor wordt gewaarschuwd. Ik heb namelijk ook geen sms ontvangen dat mijn mb's op zijn, ik ben hier op zijn zachts gezegd niet heel erg blij mee. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik als klant niet wordt gewaarschuwd voor dit extreme verbruik? Het lijkt mij namelijk niet dat dit de manier is waarop jullie met je klanten omgaan.

Ik hoor graag wat jullie voorstel is voor een compensatie, anders wil ik per direct mijn abonnement opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Lotte Sturkenboom
icon

Beste antwoord door Tiury 25 February 2016, 12:15

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lotte1993, welkom op het Simyo forum :)

Wel vervelend dat ik je moet verwelkomen, terwijl je zo'n rottig verhaal hebt. Het is natuurlijk echt niet leuk om tegen zo'n hoge factuur aan te hikken, terwijl je zelf geen idee hebt waar de MB's aan op zijn gegaan.

Je hebt over deze kwestie zo te zien al contact gehad met ons via Twitter. Mijn collega Caspar is je inmiddels tegemoetgekomen, omdat je geen waarschuwing sms'jes hebt gekregen. Deze hoor je wel te krijgen, dus daarom hebben we alle kosten vergoedt 🙂. Mijn collega heeft ook meteen een bericht gestuurd naar onze IT afdeling, zodat je vanaf volgende maand deze sms'jes wel ontvangt.

Hierna heeft hij je ook een e-mail gestuurd met een aantal tips die dit verbruik in de toekomst kunnen voorkomen én hoe je er achter komt hoe de kosten zijn ontstaan. Dit lijkt me zeker handig, na het lezen van je verhaal.

Laat je me weten of je blij bent met de oplossing?

Groetjes, Tiury

Reageer