.

extreem hoge kosten, wat is er gebeurd?

  • 29 May 2023
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb een melding gekregen dat ik mijn hele bundel verbruikt heb. Deze melding heb ik over het hoofd gezien. Hierna heb ik geen overige meldingen meer gekregen over dat mijn bundel op was en dat ik nu heel veel kosten heb gemaakt.

Nu heb ik een factuur van 270 euro (dit is net iets minder dan dat ik per maand verdien). Het is zo vervelend als je hard aan het sparen bent en je dan onnodig bijna je hele maandloon kwijt bent. Ik hoop echt dat er iets van coulance getoond kan worden vanuit Simyo. Het lijkt mij dat na een bepaald bedrag zoals 100 euro je simkaart automatisch gesloten zou moeten worden. Bij mij gebeurde dat dus pas bij 270 euro.

Als ik dit had geweten had ik echt wel 2 keer nagedacht om een abonnement hier af te sluiten. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad maar dit vindt ik echt belachelijk. Dit is gewoon geld wat ik als student niet kan missen. Ik hoop echt dat jullie met een oplossing kunnen komen. Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet.


4 reacties

Hallo @Kjellvdes als je een Android telefoon gebruikt kun je daar zelf een beperking op instellen.

Stel je hebt een maandbundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB en ga dan verder via wifi of koop een bundel bij.

Als je de voorwaarden had gelezen weet je dat het zo werkt bij Simyo.

Een moderator zal hier binnenkort verder op reageren.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Kjellvdes,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Wij proberen de simkaart inderdaad bij kosten van €100 of €250 te blokkeren, maar omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten in de tussentijd nog hogerop lopen voordat je aansluiting geblokkeerd is. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Weer eens bedankt voor je hulp, topper! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Als ik dit had geweten had ik echt wel 2 keer nagedacht om een abonnement hier af te sluiten.

Dat had je kunnen weten als je de voorwaarden had gelezen. Ze zeggen wel : wie zijn achterste brand moet op de blaren zitten.

Ik ga me wel steeds meer ergeren aan die coulance die steeds toegepast wordt, m.a.w. dat er geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden wordt. Persoonlijk voel ik er weinig voor om daar aan mee te gaan betalen en ik denk meerdere forumleden c.q. klanten met mij.

Er moet dan maar een betalingsregeling met de betreffende klanten getroffen worden dat ze in een X aantal termijnen hun schuld aan Simyo kunnen afbetalen.

@Roeqajja en @abj 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JanD,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je je mening hierover uitspreekt! Ik kan je reactie wel begrijpen.

Het is een feit dat wij bij Simyo geen dataplafond hebben. Hierdoor is het zo dat het wel eens mis kan gaan door kosten te maken buiten je bundel. Wij willen bij Simyo altijd mee denken met onze klanten. Dit is niet altijd meteen in een coulance, maar dat kan ook in de vorm van een betalingsregeling of uitstel van je betaling. Wij kijken dan ook samen met de klant hoe wij dit in de toekomst kunnen voorkomen door tips mee te geven voor de instellingen in je telefoon. 

Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijkheid heb geschapen!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer