.

Beantwoord

extra Mb kopen om gebruik buiten bundel te compenseren. Waarom is het niet verrekend?

  • 22 November 2015
  • 8 reacties
  • 804 Bekeken

Badge
In oktober heb ik 500Mb extra gekocht op 30-10-15, mijn gebruik buiten de bundel zou dan naar 0 Euro gaan toch is mijn factuur even hoog gebleven 88 Euro. Iemand die mij uit kun leggen waarom of hoe dit werkt?
icon

Beste antwoord door Ray 22 November 2015, 17:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
War staat te lezen dat de bundles die je Koopt voor het end van de maand alleen geldig zijn vanaf het moment die je ze Koopt ? niet in de brief die je ontvangt. Zie volgende brief van Simyo na ik 500 mb heb gekocht:
Je hebt 500 extra MB's gekocht voor deze maand. We hebben ze direct toegevoegd. Dat betekent dat je samen met je Internetbundel 1000 deze maand in totaal 1500 MB's hebt. Dat heb je goed geregeld. Zo voorkom je extra buitenbundelkosten.

Heb je niet genoeg aan 500 extra MB's? Dan kun je op Mijn Simyo altijd MB's bijkopen. De kosten voor je extra MB's vind je terug op je volgende factuur.

Je kunt je MB's tot het einde van deze maand gebruiken. Op de eerste dag van de volgende maand gaat je nieuwe internet maandbundel in.
Ik vraag me nu af waar je hebt vernomen dat buiten de bundel gemaakte kosten worden verrekend met de aanschaf van extra 500 MB. Want dit is dus niet het geval. Het is dus altijd zaak dat je die extra MB's op tijd aanschaft mocht dat nodig zijn.



Wanneer je MB's tekort komt, kun je met je Sim Only abonnement MB's bijkopen. Ga hiervoor naar Mijn Simyo onder het kopje Overzicht. Vervolgens kun je via de MB tegel klikken op 'bekijk je verbruik'. Hier kun je je extra MB's bijkopen. Je kunt dit doen wanneer je internetbundel op is, maar ook wanneer je nog MB's over hebt. Het is nog niet mogelijk om via de Mijn Simyo app MB's bij te kopen.

Je krijgt 500 MB wanneer je extra MB's bijkoopt. Je betaalt hiervoor € 5,-.

MB's bijkopen is alleen mogelijk als je al een internetbundel hebt. Heb je geen internetbundel of ben je door je bundel heen? Dan betaal je € 0,15 per MB.

Extra MB’s in gebruik nemen

Zodra je MB's hebt bijgekocht ontvang je een bevestiging per e-mail. Onder het kopje Overzicht worden de extra MB’s opgeteld bij het tegoed van je internetbundel.

Je ontvangt bij 80% en 100% van je MB verbruik een waarschuwing per sms. Heb je niet genoeg aan je extra aangeschafte MB's? Geen paniek. Je kunt onbeperkt MB's bijkopen.

Hoe worden de kosten voor het kopen van extra MB's verrekend?

De kosten voor je extra bijgekochte MB's vind je terug op je komende factuur.

Wat gebeurt er als ik MB’s over heb?

Je overgebleven MB's komen te vervallen. Op de eerste dag van de eerstvolgende maand gaat je nieuwe internetbundel weer in.

Tips:

• Een datamonitor of MB meter geeft meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Lees deze blog voor meer informatie over het besparen van je databundel.

• Koop je vaker extra MB’s? Je kunt maandelijks je bundel verhogen op Mijn Simyo. Als je wil, kun je daarna altijd weer terug omlaag.

Bron: https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/extra-mbs-bijkopen-29019?_ga=1.121352847.647712501.1446915598

War staat te lezen dat de bundles die je Koopt voor het end van de maand alleen geldig zijn vanaf het moment die je ze Koopt ? niet in de brief die je ontvangt. Zie volgende brief van Simyo na ik 500 mb heb gekocht:
Je hebt 500 extra MB's gekocht voor deze maand. We hebben ze direct toegevoegd. Dat betekent dat je samen met je Internetbundel 1000 deze maand in totaal 1500 MB's hebt. Dat heb je goed geregeld. Zo voorkom je extra buitenbundelkosten.

Heb je niet genoeg aan 500 extra MB's? Dan kun je op Mijn Simyo altijd MB's bijkopen. De kosten voor je extra MB's vind je terug op je volgende factuur.

Je kunt je MB's tot het einde van deze maand gebruiken. Op de eerste dag van de volgende maand gaat je nieuwe internet maandbundel in.


Het vet gedrukte zegt het al. Direct toegevoegd, of te wel gaat vanaf dat moment in en niet met terugwerkende kracht.
Badge
Sorry maar het is me nog steeds niet helder.
1) ik ben door de bundel heen. klopt: Ik had zelfs extra kosten gemaakt. Ik koop dus extra Mb's
2)" We hebben ze direct toegevoegd" betekent niet dat je niet gebruik kan maken van de eerder in hetzelfde maand extra bundel kosten. Verder laten ze nog weten " Je kunt je MB's tot het einde van deze maand gebruiken" .
Staat ook niet vanaf wanneer. Misschien staat het ergens anders beter uitgelegd maar ik heb het niet kunnen vinden.
Direct betekend bij mij toch echt meteen. Wat dus automatisch betekend dat de kosten die gemaakt zijn tussen het bereiken van het limiet van je standaard bundel en de aanschaf van die extra 500 MB als extra kosten a € 0,15 per MB gezien worden.

Het is heel simpel. Stel jij hebt een bundel van 1000 MB en daar ben je doorheen op de 25e van de maand. Op de 28e van de maand besluit je 500 MB bij te kopen a € 5,-. Je hebt echter tussen het bereiken van die 1000 MB en de aanschaf van die 500 MB wel gewoon op internet gezeten. Die gemaakte kosten worden dan als buiten de bundel gezien. En dat is waar jij nu tegen aan loopt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nieuwsgierig,

Wat jammer om te lezen dat het bijkopen van MB's voor verwarring heeft gezorgd. Deze extra MB's bundel schaf je aan zodra je normale maandbundel op is. Je geeft jezelf dan 500 MB extra om te verbruiken in die maand, vanaf het moment dat je de bundel aanzet. Dat tarief is, zoals je zelf hebt gezien, een stuk gunstiger dan € 0,15 per MB.

In jouw geval had je deze bundel dus op 24-10 aan moeten zetten, omdat je op die dag buiten je bundel bent gegaan. Je had dan tot 31-10 extra MB's, zodat je niet het buitenbundel tarief hoeft te betalen. Jij hebt toen pas op 31-10 extra MB's bijgekocht. Alle MB's die je daartussen hebt verbruikt zijn dus buiten de bundel gevallen en worden daarom tegen € 0,15 gerekend.

In jouw geval zou het hartstikke goed uitkomen, maar het het is dus niet zo dat deze extra MB's het verbruik met terugwerkende kracht verrekenen. Als dit zo was, hadden we dit uiteraard vermeld op de website.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je duidelijke uitleg Raytje 🙂.
Goed dat ik even hier kijk want anders was ik ook in de val gelokt! Erg klantonvriendelijk om niet duidelijk te vermelden dat eerder gemaakte buitenbundel MBs niet verrekend worden. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom dat niet zou kunnen. Simyo maakt toch geen hogere kosten voor het leveren van buitenbundel MBs? Waarom dit dan wel doorberekenen aan de klant?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Sihrtogg,

Aangezien je op twee plaatsen je vraag hebt gesteld, heb ik in het andere topic hem beantwoord. Voor de overzichtelijkheid wil ik je vragen om daar verdere vragen en/ of opmerkingen te plaatsen. Op die manier blijft het forum overzichtelijk. Alvast bedankt.

Reageer