.

Beantwoord

Extra betalen, ook bij alle niet-hele minuten afronden naar boven

  • 31 December 2013
  • 12 reacties
  • 901 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb een simonly 1-jarig abonnement van 3 euro bellen/sms'en.

In December heb ik:
* 7 sms'jes verstuurd binnen Nederland (alleen naar mobiele nummers)
* 31x gebeld binnen Nederland (alleen naar mobiele nummers)

Als ik alle tijd die ik gebeld heb optel en alle niet-hele minuten tel als 1 minuut, dan kom ik op totaal 69 minuten.

Toch zie op mijn verbruik voor December staan, dat ik extra moet betalen. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door RicoK 31 December 2013, 12:41

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Hallo RvdH, misschien het volgende. Wanneer ben je bij Simyo gekomen? Als je ergens in een maand binnen komt dan wordt je tegoed voor die maand ook naar evenredigheid voor de resterende duur van die maand uitgesmeerd. Dus, in het geval je op een 10e van een maand binnenkomt dan heb je ongeveer nog 2/3 deel van je bundel tegoed voor de rest van de maand. Vanaf de eerste van de nieuwe maand heb je de beschikking over de volledige bundel(s).
Dat was het inderdaad. Thanks!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi RvdH, welkom op het Simyo en gelukkig nieuwjaar :)

In aanvulling op het antwoord van RicoK: De telefoongesprekken worden bij Simyo afgerond op hele minuten. Dat wil zeggen dat wanneer je 50 seconden belt, er een minuut gerekend wordt.
Hier moet je even wel rekening mee te houden als je van plan bent zoveel mogelijk óp je bundel uit te komen ;)

RicoK; dank je voor de hulp en ook een gelukkig nieuwjaar!
Ernst: lees even mijn bericht goed, dan zie je dat ik dat al had gedaan.
Badge +8
Ernst: lees even mijn bericht goed, dan zie je dat ik dat al had gedaan.

RvdH,

Ik denk dat Ernst wat verstrooid was. Kan gebeuren, toch? ;)

Groetjes, Charlene
Badge +1
Hallo,
Ik heb eenzelfde soort geval als hier beschreven. Ook een abonnement van 3 euro per maand. Op de factuur van december 2013 wordt bijna 5 euro buiten de bundel gerekend, maar als ik alle minuten (afgerond naar boven op hele minuten) optel en dan de sms-jes erbij kom ik echt niet zo hoog uit.
Waar reken ik verkeerd?
Badge +8
Hallo,
Ik heb eenzelfde soort geval als hier beschreven. Ook een abonnement van 3 euro per maand. Op de factuur van december 2013 wordt bijna 5 euro buiten de bundel gerekend, maar als ik alle minuten (afgerond naar boven op hele minuten) optel en dan de sms-jes erbij kom ik echt niet zo hoog uit.
Waar reken ik verkeerd?


Hoi NAG,

Ik weet het niet, ik zie dat je vanaf de 26ste buiten je bundel bent gaan bellen, met meteen een gesprek van 24 minuten.
Heb je wel alle gesprekken opgeteld? Heb je bijvoorbeeld ook de gesprekken naar voicemail meegenomen?

Groetjes, Charlene
Badge +2
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat zelf de seconden die je belt binnen de bundel naar 1 minuut worden afgerond. Het is eigenlijk gewoon diefstal dat alle providers hier doen.

Een aantal jaar geleden deed simyo nog afronden op de seconden. Om een of andere reden zijn ze hier vanaf gestap en ik vind dat als ze de beste provider willen zijn dat ze weer terug naar afrekeken per seconde moeten gaan.
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat zelf de seconden die je belt binnen de bundel naar 1 minuut worden afgerond. Het is eigenlijk gewoon diefstal dat alle providers hier doen.

Een aantal jaar geleden deed simyo nog afronden op de seconden. Om een of andere reden zijn ze hier vanaf gestap en ik vind dat als ze de beste provider willen zijn dat ze weer terug naar afrekeken per seconde moeten gaan.

Naar mijn mening is dit eenvoudig te verklaren.
Zou men doen wat jij zegt zou de maandprijs hoger zijn.
Simpel gezegd, het tot stand brengen van de verbinding kost relatief gezien het meeste.
Badge +2
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat zelf de seconden die je belt binnen de bundel naar 1 minuut worden afgerond. Het is eigenlijk gewoon diefstal dat alle providers hier doen.

Een aantal jaar geleden deed simyo nog afronden op de seconden. Om een of andere reden zijn ze hier vanaf gestap en ik vind dat als ze de beste provider willen zijn dat ze weer terug naar afrekeken per seconde moeten gaan.

Naar mijn mening is dit eenvoudig te verklaren.
Zou men doen wat jij zegt zou de maandprijs hoger zijn.
Simpel gezegd, het tot stand brengen van de verbinding kost relatief gezien het meeste.


Kpn gaat ook per seconde afronden (http://corporate.kpn.com/kpn-actueel/nieuwsberichten-1/hogere-snelheden-en-ruimere-databundels-voor-4gabonnees.htm). Dus waarom zou simyo het ook niet weer kunnen doen. Het zou mij niks verbazen als dit ook uiteindelijk voor simyo gaat gelden sinds Kpn het moederbedrijf van simyo is.
Badge +2
gewoon de maandprijs verhogen hebben ze het laatste jaar al 2x gedaan. En dit gaat mij niet om de prijs maar om de hoe je met de klant omgaat.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi darkhunta,

We komen elkaar wel vaak tegen op het forum :)


Je vraag over het afronden binnen het abonnement heb ik beantwoord in reactie op een van je vorige berichten.

Verder zijn de abonnementskosten voor de meeste bundels de afgelopen jaren juist verlaagd. Zo betaalde je voorheen € 7,50 voor de 500 MB bundel, nu heb je deze bundel voor € 7,00 per maand. Helaas zijn niet alle bundels goedkoper worden. Jij maakt gebruik van de Simyo 100, met de nieuwe tarieven ben je inderdaad niet goedkoper uit. Deze bundel kan jammer genoeg niet scherper 😞

Reageer