.

Beantwoord

Erg hoog verbruik en geen waarschuwing ontvangen. Hoe kan dit?

  • 26 January 2016
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Beste Simyo,

Vanaf december ben ik heel veel MB over mijn internetbundel heen gegaan. Lees: ik betaal al sinds januari vorig jaar 15 euro per maand (mijn sim only abonnement) waar ik nog nooit over heen ben gegaan. Mijn factuur van december is ineens € 146!! En voor januari zit ik al op een bedrag van € 65!!
Ik heb gebeld met jullie klantenservice, en toen werd mij verteld dat notificatieberichten naar mij zijn verstuurd dat ik op 80% en 100% van mijn bundel zou zitten. Het is dan ontzettend jammer dat ik deze berichtjes nooit heb ontvangen, anders had ik er wel voor gezorgd dat ik binnen mijn bundel zou blijven.
Mijn vraag bestaat uit 2 delen: ten eerste, hoe is het mogelijk dat ik deze berichtjes nooit heb ontvangen? Ten tweede, is het mogelijk dat uit coulance gepraat kan worden over deze bedragen?
Zoals ik al aangaf, als ik jullie berichtjes gewoon keurig had ontvangen, was dit nooit gebeurd.

Ik hoop op een snelle reactie, want ik baal hier heel erg van!

Met vriendelijke groet,
Manon Weerts.
icon

Beste antwoord door Angela 27 January 2016, 10:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Wellicht overbodig, maar u kunt begrijpen dat als dit niet opgelost wordt, dat ik erg snel weg ben als klant bij Simyo.
Ga dan maar niet naar t mobile. Zelfde probleem
Reputatie 7
Badge +9
Beste Manon Weerts,

Welkom op het Simyo forum.

Het niet ontvangen van de SMS-jes kan komen omdat je gereserveerde ruimte voor SMS op je telefoon vol zit, heb ik ook weleens gehad. Oude SMS-jes weggooien, toestel opnieuw starten en dat probleem is verholpen, maar dat is mosterd na de maaltijd.

Ik kan niet zien hoe je dataverbruik is ontstaan, wel weet ik dat op o.a. de nieuwere Samsung telefoons het maximum dataverbruik ingesteld kan worden, als je dit doet met een veiligheidsmarge loop je geen risico. Voor diverse andere telefoons zijn er apps beschikbaar die hetzelfde doen.
Regelmatig 'Mijn Simyo' raadplegen helpt je natuurlijk ook.
Op de nieuwere iPhones de Wi-Fi-assistant uitschakelen of op de Samsung telefoons slimme netwerkwissel uitschakelen zorgt er voor dat de telefoon niet automatisch overschakelt van Wi-Fi naar mobiel internet.

Coulance is iets wat met Simyo geregeld moet worden, ik weet niet of ze je deze mogelijkheid bieden. Ik ben ook maar, net als jij, een gewone klant en geen medewerker.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ManonWeerts,

Welkom op het Simyo Forum.

Niemand wordt vrolijk van een hoge factuur. Dat je geschrokken bent van deze hoge bedragen kan ik goed begrijpen.

Franswon heeft al een hoop aan je uitgelegd 🙂 Heel goed om te zien! Je hebt ook contact opgenomen met ons via onze Facebook pagina. Hier heb ik jouw vraag gisteren beantwoord. Vandaag heeft mijn collega samen met jou gezocht naar een oplossing en ik zie dat dit gelukt is 🙂

Om alles overzichtelijk te houden, wil ik je vragen om jouw reacties via Facebook te plaatsen. Op deze manier hebben we de conversatie overzichtelijk op 1 kanaal.

Als je andere vragen hebt, dan weet je ons uiteraard te vinden :)

@Franswon, bedankt voor je duidelijke uitleg!

Groetjes,
Angela

Reageer