.

Beantwoord

Er zijn hoge kosten gemaakt. Wat nu?

  • 2 October 2019
  • 2 reacties
  • 267 Bekeken

Mijn dochter van 15 heeft tot onze verbijstering in augustus extreem hoge kosten gemaakt. Ruim 250 euro en nu over september zien we weer een factuur van 350 euro. Dat is dus 600 euro in twee maanden tijd! Hoe kan dit in hemelsnaam, ze heeft een pre-pad abonnement van 16 euro per maand dus blijkbaar heeft ze buiten haar bundel geinternet want ons internet in huis was een beetje gammel. Maar waarom heeft zij geen enkel signaal hier van gekeken? De rekening voor augustus kregen we pas half september en toen waren de kosten voor september ook alweer opgelopen. En als ze dan buiten haar bundel internet, hoe kan het dan dat jullie zulke krankzinnig hoge tarieven daarvoor hanteren? Ze heeft 60 euro per maand zakgeld dus voor haar is dit niet op te brengen. Is hier iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 3 October 2019, 09:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Mijn dochter van 15 heeft tot onze verbijstering in augustus extreem hoge kosten gemaakt. Ruim 250 euro en nu over september zien we weer een factuur van 350 euro. Dat is dus 600 euro in twee maanden tijd!
Oei, dat is veel kosten. Maar was het verbruik niet hoog genoeg voor hoogverbruik. Dat zou namelijk de aansluiting hebben geblokkeerd om de klant tegen extreme hoge kosten te beschermen. Het verbruik is dus relatief langzaam op gaan lopen!

Er zijn een aantal dingen belangrijk:
  • Zorg dat u en je dochter inzicht krijgen in het dataverbruik. Welke applicaties gebruiken veel data en hoeveel gebruiken ze dan!
  • Daarna neem zoveel mogelijk maatregelen om te voorkomen dat u of uw dochter buiten de databundel komt. Bij android kun je bijvoorbeeld inregelen dat de mobiel internet op het toestel uitzet na een bepaalde hoeveelheid verbruik!
Hoe kan dit in hemelsnaam, ze heeft een pre-pad abonnement van 16 euro per maand dus blijkbaar heeft ze buiten haar bundel geinternet want ons internet in huis was een beetje gammel.

Je hebt prepaid of sim-only bij Simyo. Prepaid is met beltegoed, dat je moet opwaarderen en waar de aansluiting min of meer bij 0 beltegoed blokkeert. Sim-only is met bel-, sms- en databundels en waar je elke maand een factuur krijgt. Deze laatste vorm lijkt u te hebben.

Maar waarom heeft zij geen enkel signaal hier van gekeken?

Simyo stuurt als een databundel 80% of 100% verbruik is een SMS naar het toestel om te waarschuwen dat de databundel (bijna) op is. Daarin staat ook het advies om extra MBs bij te kopen of internet uit te schakelen. Kunt u (haar) eens in haar toestel kijken of ze die SMSjes echt niet heeft gehad?

De rekening voor augustus kregen we pas half september en toen waren de kosten voor september ook alweer opgelopen.

De rekeningen komt rond de 3e donderdag van de maand. Meer hierover kun je hier lezen.

En als ze dan buiten haar bundel internet, hoe kan het dan dat jullie zulke krankzinnig hoge tarieven daarvoor hanteren?

Als mede-klant (forum experts zijn behulpzame klanten; geen medewerkers) vraag ik mij ook af, waarom simyo na jaren van problemen en vragen op dit punt nog geen vooruitgang heeft geboekt. Buiten de bundel een best hoge prijs per MB betalen is niet heel voordelig voor de klant.

Ze heeft 60 euro per maand zakgeld dus voor haar is dit niet op te brengen. Is hier iets aan te doen?

Een moderator (= medewerker van Simyo) kan gaan kijken of een coulanceregeling mogelijk is. Daarvoor wordt meestal per email of privébericht een voorstel gestuurd.

En ik gooi hem er maar weer eens in:
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hogere rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Iris,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is inderdaad nogal schrikken, ja! Ik zie dat @Groentjuh op de meeste punten van je bericht heeft gereageerd! Ik heb zelf je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je dochter een internetbundel heeft van 1000 MB's. Wist je dat je bij ons je bundels elke maand gewoon kan aanpassen? De grootste bundel die wij aanbieden is 8000 MB's, bijvoorbeeld. Ik raad je aan om haar bundels te vergroten, omdat ze duidelijk niet genoeg heeft aan die 1000 MB's. Je kunt bundels aanpassen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen.

Ik ga jou nog een privéberichtje sturen over je kosten!

@Groentjuh, bedankt voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer