.

Beantwoord

Enorme kosten internet buiten bundle opgebowd terwijl op wifi??

  • 30 April 2022
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb gisteravond thuis op mijn telefoon Netflix gekeken en was verbonden aan wifi. Helaas ben ik tijdens het kijken in slaap gevallen en toen ik wakker werd was mijn simkaart geblokeerd met de mededeling dat ik te hoge kosten heb gemaakt. Uiteindelijk zit ik 207 euro voor 38 minuten buiten bundle. Daar ben ik erg van geschrokken want ik zat hele tijd aan wifi! Ik bel al meer dan 7 jaar klant bij Simyo en geen enkele keer is zoiets gebeurt. Ik betaal normalieter 16 euro per maand en nu moet ik 223 euro betalen.. 

Als ik niet sliep heb het wel het bericht gezien van simyo dat ik data aan het verbruiken was (ipv wifi waar ik van onderstelling was).

Ik lees echter dat simyo normalieter simkaart zou blokkeren op het moment dat je boven 100e komt te zitten, hoe kan dat dat ik veel hogere kosten kon maken zonder blokkeren?

Het klopt dat ik het had moeten merken maar helaas leidt ik onder slaapgebrek met een zuigeling thuis en dus onverwacht toch ik slaap gevallen. 

Ik vraag me af, gezien dat ik al zo lang een klant ben bij simyo, mijn man ook naar simyo getrokken, en geen enkele keer te laat was met batalingen en nooit zoiets heb gedaan of simyo me gedeeltelijk tegemoet kan komen met de kosten? Alles is zo due geworden dat in 1 keer deze rekening te betalen lukt me niet. Anders dan graag afspreken met meerdere betalingen de kosten te voldoen.

Alvast bedankt. 

 

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 30 April 2022, 11:40

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Daar ben ik erg van geschrokken want ik zat hele tijd aan wifi! Ik betaal normalieter 16 euro per maand en nu moet ik 223 euro betalen.. 

Als ik niet sliep heb het wel het bericht gezien van simyo dat ik data aan het verbruiken was (ipv wifi waar ik van onderstelling was).

Het is mogelijk dat misschien wifi uitgevallen was terwijl je sliep. De hedendaagse smartphones gaan dan naadloos over naar 4G. Het verbruik van een data intensive applicatie als Netflix kan dan flink oplopen, zeker op de eennalaatste dag van de maand, als doorgaans de bundel meestal al flink is verbruikt.

Ik lees echter dat simyo normalieter simkaart zou blokkeren op het moment dat je boven 100e komt te zitten, hoe kan dat dat ik veel hogere kosten kon maken zonder blokkeren?

Simyo blokkeert een aansluiting wanneer Mijn Simyo 100 euro verbruik buiten de bundel in 24 uur detecteert. Die detectie is helaas niet real-time (zoals de waarschuwings SMSjes WEL zijn) en heeft een vertraging met het verwerken van de verbruiksgegevens. Het extra bedrag komt door het verbruik dat is verbruikt nadat je daadwerkelijk 100 euro had verbruikt en voordat Mijn Simyo detecteerde dat 100 euro is verbruikt en de aansluiting blokkeerde.

Ik vraag me af, gezien dat ik al zo lang een klant ben bij simyo, mijn man ook naar simyo getrokken, en geen enkele keer te laat was met batalingen en nooit zoiets heb gedaan of simyo me gedeeltelijk tegemoet kan komen met de kosten?

Ik weet dat Simyo coulance regelingen heeft. Als behulpzame klant heb ik natuurlijk niets te zeggen over die kwesties. Op het forum zijn gedurende de weekenden geen Moderatoren/Community managers (= Simyo medewerkers) actief. Maandag zullen zij je vragen om een privébericht te sturen met enkele gegevens en dan kunnen zij kijken wat mogelijk is. Mogelijk is dat coulance. In meerdere delen betalen lijkt mij sowieso mogelijk.

Ik wil graag als laatste nog even een goed blog toesturen. Dit blog bevat vele tips om te voorkomen dat je buiten de bundel gaat. Indien je bijvoorbeeld een Android toestel hebt, kun je daar zelf een datalimiet op instellen. Ik raad aan om de tips daarin goed door te nemen, zodat je hier niet meer tegenaan loopt.

 

Reageer