.

Beantwoord

Enorm hoge kosten buiten bundel?

  • 2 June 2018
  • 8 reacties
  • 191 Bekeken

Beste Simyo,
ik heb afelopen donderdag een mail van jullie ontvangen dat mijn simyo account was afgesloten omdat ik 333,25 bij jullie in de schulden sta?
ik ben erg geschrokken en snap er niks van.. ik was afgelopen twee weken in Egypte en denk dat mijn internet perongeluk even heeft aangestaan maar ik heb niet actief op internet gezeten dus kan gewoon niet geloven dat dit tot 333,25 is opgelopen?
Wat moet ik doen? Ik heb niet eens zoveel geld op mijn rekening. Op mijnsimyo staat de factuur van mei en juni nog niet dus zie ook niet waar het aan ligt. Ik hoop dat er een fout is gemaakt.. (?)
Groetjes,
juliette
icon

Beste antwoord door Thomas 4 June 2018, 13:41

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Simyo kan niet zien waar dat datagebruik aan is opgemaakt. Meestal kan je telefoon je dat wel vertellen. Hoe hangt af van het merk/type telefoon.
Ga er voor het gemak maar vanuit dat het bedrag klopt. Verbruik in Egypte kost 5 Euro per MB, dus dat loopt lekker op.
Applicatie automatisch updaten, mail lezen of whatsapp/facebook kunnen lekker oplopen.
Ik heb de links even niet bij de hand, maar er komt vast wel iemand die ze geeft: Simyo heeft wat artikelen hoe je
hoog data verbruik in het buitenland kan voorkomen.

Maar dat lost je huidige probleem niet op. Een moderator zal aangeven of je in aanmerking komt voor een coulance danwel
betalingsregeling. Een van de zaken die daarbij een rol kan spelen is of je waarschuwings SMSjes hebt ontvangen.
Maar nogmaals, dat is aan Simyo.
Oke! wie en hoe moet ik hierover contacten?
Een moderator zal hier reageren.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Juju1,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Oef! Dat is een flinke rekening zeg. Ik kan me héél goed voorstellen dat je hier enorm van schrikt.

Om te zien wat er aan de hand is heb ik je gegevens bekeken. Hier zie ik dat je inderdaad mobiel internet gebruikt hebt in Egypte tussen 24 en 31 mei. Omdat Egypte buiten de EU ligt gaan de MB's niet uit je bundel maar vallen daarbuiten. De tarieven die in Egypte gelden staan vermeld in het sms'je dat je de 24e van ons gehad hebt.

Op 24 mei heb je al wat MB's verbruikt waardoor je snel al op € 60,50 aan buitenbundelkosten bent gekomen. Ter bescherming hebben we toen je internetverbinding afgesloten en een sms gestuurd. In deze sms kreeg je ook de optie om je aansluiting weer te deblokkeren als je wel mobiel internet wilt kunnen gebruiken tegen de lokale tarieven.

Je hebt er toen voor gekozen om je aansluiting te deblokkeren door "Ja" te sms'en naar 1330. Hierna ben je mobiel internet blijven gebruiken totdat je zoveel kosten gemaakt had dat we je aansluiting weer geblokkeerd hebben.

Omdat je ervoor gekozen hebt om je aansluiting te deblokkeren kan ik je geen tegemoetkoming aanbieden ben ik bang. Ik stuur je zodirect nog even een privéberichtje om te kijken of we je nog op een andere manier kunnen helpen.

Laat je het weten als je nog vragen het?

Bedankt voor de duidelijke uitleg wimj12 en Ray ;)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +7
Duidelijk antwoord. Niet voor de eerste keer valt het me op dat een TS in het forum een paar details weg laat. Het feit dat er een “Ja” is geantwoord op de deblokkerings vraag wordt maar even niet genoemd, maar lijkt me vrij essientieel.
Reputatie 6
Badge +4
Duidelijk antwoord. Niet voor de eerste keer valt het me op dat een TS in het forum een paar details weg laat. Het feit dat er een “Ja” is geantwoord op de deblokkerings vraag wordt maar even niet genoemd, maar lijkt me vrij essientieel.

Wellicht is het niet voor iedereen even duidelijk welke (aanvullende) informatie van belang is bij het stellen van een vraag. In ieder geval is nu duidelijk wat er aan de hand is.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +7
Dat is ook waar.
Reputatie 7
Badge +10
Fijn dat het allemaal helder is nu 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer