.

Beantwoord

Enorm hoge factuur door gebruik 4G. Wat nu?

  • 29 April 2019
  • 7 reacties
  • 593 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,

ik werd vandaag geconfronteerd met een enorm hoge factuur voor de maand april. Blijkbaar heb ik buiten mijn bundel heel wat 4G gebruikt. Echter, als ik in mijn overzicht kijk, zie ik dat er op tijdstippen 4G is gebruikt, terwijl ik gewoon thuis was (of zelfs midden in de nacht) en dus gebruik maakte van WiFi thuis.

Heb net gebeld met iemand van Simyo en die raadde mij aan om mijn instellingen te controleren. Ik kan hier verder niks raars in vinden. Ik heb nog nooit zo'n hoge telefoonrekening gehad! Ik hoop dan ook op wat coulance en tegemoetkoming vanuit Simyo. Ik wil graag een tevreden klant blijven :-)

Ik hoor graag of jullie iets voor mij kunnen betekenen. Alvast dank!

Hilda.
icon

Beste antwoord door Jihane 30 April 2019, 15:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Hilda,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is zeker even schrikken, ja! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je deze maand nogal wat internet hebt verbruikt. Je hebt op 18 april een sms gekregen waarin stond dat je bundel op 80% zat, en op 23 april een sms waarin stond dat je bundel echt op was. Daarna is er verder geïnternet, zonder dat er een extra bundel bijgekocht is.

Ik kan niet voor je inzien waar je data aan op is gegaan, want ik kan alleen de hoeveelheid en het moment zien. Gelukkig houdt je mobiel wel alles bij! Op deze pagina kun je zien hoe je op je mobiel uit kunt zoeken waar je MB's aan verbruikt zijn.

Ik snap dat het verwarrend kan zijn als er verbruik was op momenten waarop jij je mobiel niet gebruikte. Dat komt dan omdat je mobiel soms ook verbinding maakt met het internet als jij er niet mee bezig bent. Als er bijvoorbeeld informatie wordt binnengehaald (denk aan e-mails, berichtjes, etc.), als er updates worden gedaan, enzovoorts. Het is daarom belangrijk om je mobiele data uit te zetten als je thuis bent waar je gewoon wifi hebt. Op die manier voorkom je dat je mobiel terugvalt op mobiele data.

Zodra dit helder is, kunnen we samen verder kijken naar een oplossing!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ha die Jihane,
bedankt voor je snelle en heldere antwoord. Heel fijn om te merken dat jullie klanten serieus nemen; dat waardeer ik zeer. Ik heb gisteren al gekeken naar de link die jij stuurde (dus op mijn iPhone), maar zoals ik al zei: daar werd ik niet veel wijzer van.

Ik weet in ieder geval zeker dat er geen updates zijn gedaan (die gaan bij mij niet automatisch) en dat er 's nachts om 3 uur niet elke nacht mailtjes worden binnengehaald. Maar goed, dat is een discussie die ik waarschijnlijk niet ga winnen :-)

Ik ga jouw tip van het uitzetten van mobiele data in ieder geval direct toepassen als ik straks thuis ben. Bovendien heb ik mijn 4G bundel in paniek maar gelijk uitgebreid gisteren.

Tenslotte zou ik een tegemoetkoming in de kosten van 160 euro voor 5 dagen gebruik van 4G wel erg coulant vinden. Kunnen we de kosten wellicht delen? Dan beloof ik in het vervolg beter op te letten en mijn mobiele netwerk thuis uit te zetten.

Ik hoor erg graag van je.

Groet,
Hilda.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hilda,

Graag gedaan namens Jihane! Fijn dat je opmerkt dat we onze klanten serieus nemen, dat doen we zeker!

Jammer dat je niet veel wijzer bent geworden om achter de oorzaak van het verbruik te komen. Op een iPhone is dit helaas ook erg lastig. De pagina die Jihane al doorstuurde, heeft onderaan ook informatie over een datalimiet in je toestel. Aangezien dit op een iPhone niet mogelijk is, raden we een app aan die dit verbruik kan monitoren en je waarschuwingen kan sturen. Het voordeel van deze apps is ook dat ze voor je kunnen bijhouden waar je verbruik precies aan op is gegaan. Zo weet je in het vervolg in ieder geval welke app de boosdoener is geweest!

Ik kan me voorstellen dat je graag een tegemoetkoming zou willen voor de gemaakte kosten. Ik ga dit zeker voor je bespreken met onze financiële afdeling. ik zal je hier vanavond of morgen een e-mail over sturen naar het bij ons bekende e-mailadres! :)

Groetjes,

Kevin
Badge
Hoi Kevin,

fijn om te horen. Ben benieuwd naar jullie oplossing. Alvast heel erg bedankt!

Hilda 😊
Reputatie 5
Badge +4
Graag gedaan Hilda! Je hebt ondertussen mail ontvangen! 🙂

Groetjes,

Kevin
Badge
Bedankt Kevin, ik zie ook dat de factuur is aangepast. Nogmaals hartelijk dank voor deze goede service!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hilda,

Graag gedaan 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer