.

Beantwoord

Eindfactuur met volledige maand abo kosten?

  • 21 March 2014
  • 11 reacties
  • 974 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Sinds 3 maar ben ik overgestapt naar Hi en kreeg vandaag de (eind?) rekening van simyo. Op deze rekening staat de abonnementskosten voor de hele maand maart gefactureerd. Gezien ik vanaf 3 maart geen klant meer ben van Simyo, kunt u mij toch niet de hele maand factureren?

Verder staat op de factuur een sms naar het buitenland?? Ik ken helemaal niemand die in het buitenland woont. Het nummer is: 0045609910341, verteld u mij maar wie dit is?

Nummerportering is ruim een maand van te voren aangevraagd. Ik zou hier toch graag een verklaring voor willen, en misschien wat duidelijker naar de klanten zijn?

Verder staat in mijnsimyo dat ik nog steeds een abonnement heb. Kunt u dit aanpassen?

Dan het laatste punt, het rekeningnummer waarop de incasso loopt, bestaat niet meer. Kunt u mij een rekening sturen van die 3 dagen, zodat ik die zo zal betalen?

Graag zie ik een reactie tegemoet.
icon

Beste antwoord door Charlene 24 March 2014, 12:52

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Hoi HDFreak,

Wat jammer dat je ons hebt verlaten. Die laatste factuur, was inderdaad de factuur van februari en daar staan dan de abonnementskosten van maart al op. Als je eerder in de maand vertrekt, dan verrekenen we dat achteraf.
Je geeft aan dat het rekeningnummer waarvan wij afschrijven niet meer actief is. Je zult dan vanzelf een email krijgen met een link naar iDeal om het gecorrigeerde bedrag te betalen.
De sms naar Denemarken die is via je simkaart geregistreerd. Wij weten slechts de tijd, datum en het nummer. Het zou kunnen zijn dat je de sms niet zelf bewust hebt verstuurd, maar dit een activatie sms is geweest voor een app of iets dergelijks. Maar dat is slechts gissen van onze kant. De opdracht is in ieder geval wel uit je toestel gekomen. Een simkaart kan uit zichzelf geen berichtjes versturen, maar moet daar altijd een opdracht voor krijgen. Die kosten zijn dus terecht geweest.

Je kunt de email met het gecorrigeerde bedrag binnen 2 weken verwachten.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ik weet niet of je me voor gek wilt verslijten, maar ik weet echt wel of ik een sms verstuur. Vind je reactie dan ook lachwekkend dat de kosten terrecht in rekening zijn gebracht. Ik weet zeker dat ik geen sms heb verstuurd en mijn telefoon ook niet. Maargoed ik ben blij dat ik weg ben bij julie.
Reputatie 5
Badge +11
Hi HDFreak,

Wat jammer dat je Charlenes reactie lachwekkend vind. Er zijn nu eenmaal veel applicaties die zichzelf activeren via SMS. En je hoeft dan niet zelf dat SMS bericht te typen, gaat allemaal automatisch. Ik noem een FaceTime, een Snapchat.

Nogmaals: wij zien enkel de tijd, datum en het nummer, en je simkaart kan niet zelf een SMS sturen.
Badge +1
Geen van de apps die ik gebruik verstuurd een sms. Ik weet echt wel wat ik met mijn telefoon doe en wat erop staat. Maargoed, dat kwartje zal me een worst wezen. Als jullie er blij mee zijn, waarom niet? Onderstaande vind ik veel belangrijker.

Vandaag een email gehad met een eerste betalingsherindering. Weer een hoop onzin over kosten enzo. Ik wil gewoon een slot factuur, dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Ik ben niet eens meer klant bij jullie.

Als jullie het moeilijk vinden om gewoon een rekening te sturen voor de 3 dagen dat ik nog bij jullie zat, wil ik het zelf wel uittellen hoor. Ik ga niet een hele maand betalen en vervolgens wachten wanneer jullie het maar weer terug over maken.

Kan iemand van Simyo, dit aub eens nakijken en zorgen dat dit in ode gemaakt wordt?

Dankjewel.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi HDFreak,

Ik begrijp heel goed dat het misschien een beetje verwarrend is over de sms naar Denemarken. Het enige dat wij aangeven is dat sommige applicaties sms'en kunnen versturen. Je typt ze niet zelf, dat weet je, maar toch versturen de apps sms'en. Die kun je ook nergens terugvinden. Je kunt er wel vanuit gaan dat dit goed geregistreerd is op het netwerk, wij gaan dit natuurlijk niet zomaar verzinnen en op facturen van klanten zetten.

De betalingsherinnering die je hebt ontvangen is een automatisch gegenereerd bericht. Je hebt deze gekregen, omdat je de laatste (verkeerd berekende) factuur hebt gestorneerd. Je kunt die e-mail dus negeren. Ik heb een e-mail gestuurd naar onze financiële afdeling dat je de laatste factuur hebt laten storneren. Je ontvangt nu zo snel mogelijk de paypermail. Hierin staat het juiste bedrag gefactureerd.

Excuses voor de verwarring. Heb ik het zo wat duidelijker voor je kunnen uitleggen?
Badge +1
Ik heb niet gestorneerd, ik heb een andere bank. 🙂 Maar wacht de volgende mail wel af.

Die discussie over die sms komen we toch niet uit. Het nummer is nergens terug te vinden van wie dit is. Maar ben maar blij met het kwartje.

In ieder geval bedankt voor de reactie.
Badge +6
Hoi HDFreak,

Ah oké, dat kan natuurlijk ook.

Overigens, als het goed is heb je zaterdag van onze financiële afdeling een e-mail ontvangen om de factuur met het juiste bedrag te kunnen voldoen, klopt dat? 🙂
Badge +1
Nee, heb weer een email gehad om 14,75 te betalen. :p

sorry voor de late reactie btw.
Reputatie 5
Badge +11
Nee, heb weer een email gehad om 14,75 te betalen. :p

sorry voor de late reactie btw.


Hi HDFreak,

Volgens onze gegevens heb je een mailtje gekregen om het restant van €1,65 te voldoen. Hierin werden de bedragen als volgt omschreven:
Het openstaand bedrag:
Hoofdsom : EUR 14,75
Reeds betaald : EUR 0,00
Correctie : EUR 13,10
Administratiekosten : EUR 0,00
TOTAAL : EUR 1,65

Deze mail is op 5 april gestuurd. Heb je die niet gekregen?
Badge +1
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande bericht eens de zoekfunctie van Gmail gebruikt en hij staat er inderdaad tussen. Schaam me nu wel een beetje.

Ik heb meteen het bedrag over gemaakt. Bedankt voor de service.

Groetjes.
Reputatie 2
Badge +6
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande bericht eens de zoekfunctie van Gmail gebruikt en hij staat er inderdaad tussen. Schaam me nu wel een beetje.

Ik heb meteen het bedrag over gemaakt. Bedankt voor de service.

Groetjes.


Hoi HDFreak,

Geeft niets hoor 🙂 Fijn dat je de juiste betaalherinnering hebt gevonden. Ik zie dat je het bedrag gister met iDEAL hebt voldaan, helemaal top! Je hebt nu geen openstaande facturen meer en alles is afgerond. We vinden het nog steeds erg jammer dat je Simyo hebt verlaten 😞

Hopelijk zien we je in de toekomst weer terug? 🙂

Reageer