Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Eindfactuur met volledige maand abo kosten?


Badge +1
Beste Simyo,

Sinds 3 maar ben ik overgestapt naar Hi en kreeg vandaag de (eind?) rekening van simyo. Op deze rekening staat de abonnementskosten voor de hele maand maart gefactureerd. Gezien ik vanaf 3 maart geen klant meer ben van Simyo, kunt u mij toch niet de hele maand factureren?

Verder staat op de factuur een sms naar het buitenland?? Ik ken helemaal niemand die in het buitenland woont. Het nummer is: 0045609910341, verteld u mij maar wie dit is?

Nummerportering is ruim een maand van te voren aangevraagd. Ik zou hier toch graag een verklaring voor willen, en misschien wat duidelijker naar de klanten zijn?

Verder staat in mijnsimyo dat ik nog steeds een abonnement heb. Kunt u dit aanpassen?

Dan het laatste punt, het rekeningnummer waarop de incasso loopt, bestaat niet meer. Kunt u mij een rekening sturen van die 3 dagen, zodat ik die zo zal betalen?

Graag zie ik een reactie tegemoet.
icon

Beste antwoord door Charlene 24 maart 2014, 12:52

Hoi HDFreak,



Wat jammer dat je ons hebt verlaten. Die laatste factuur, was inderdaad de factuur van februari en daar staan dan de abonnementskosten van maart al op. Als je eerder in de maand vertrekt, dan verrekenen we dat achteraf.

Je geeft aan dat het rekeningnummer waarvan wij afschrijven niet meer actief is. Je zult dan vanzelf een email krijgen met een link naar iDeal om het gecorrigeerde bedrag te betalen.

De sms naar Denemarken die is via je simkaart geregistreerd. Wij weten slechts de tijd, datum en het nummer. Het zou kunnen zijn dat je de sms niet zelf bewust hebt verstuurd, maar dit een activatie sms is geweest voor een app of iets dergelijks. Maar dat is slechts gissen van onze kant. De opdracht is in ieder geval wel uit je toestel gekomen. Een simkaart kan uit zichzelf geen berichtjes versturen, maar moet daar altijd een opdracht voor krijgen. Die kosten zijn dus terecht geweest.



Je kunt de email met het gecorrigeerde bedrag binnen 2 weken verwachten.



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Hoi HDFreak,

Wat jammer dat je ons hebt verlaten. Die laatste factuur, was inderdaad de factuur van februari en daar staan dan de abonnementskosten van maart al op. Als je eerder in de maand vertrekt, dan verrekenen we dat achteraf.
Je geeft aan dat het rekeningnummer waarvan wij afschrijven niet meer actief is. Je zult dan vanzelf een email krijgen met een link naar iDeal om het gecorrigeerde bedrag te betalen.
De sms naar Denemarken die is via je simkaart geregistreerd. Wij weten slechts de tijd, datum en het nummer. Het zou kunnen zijn dat je de sms niet zelf bewust hebt verstuurd, maar dit een activatie sms is geweest voor een app of iets dergelijks. Maar dat is slechts gissen van onze kant. De opdracht is in ieder geval wel uit je toestel gekomen. Een simkaart kan uit zichzelf geen berichtjes versturen, maar moet daar altijd een opdracht voor krijgen. Die kosten zijn dus terecht geweest.

Je kunt de email met het gecorrigeerde bedrag binnen 2 weken verwachten.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ik weet niet of je me voor gek wilt verslijten, maar ik weet echt wel of ik een sms verstuur. Vind je reactie dan ook lachwekkend dat de kosten terrecht in rekening zijn gebracht. Ik weet zeker dat ik geen sms heb verstuurd en mijn telefoon ook niet. Maargoed ik ben blij dat ik weg ben bij julie.
Reputatie 5
Badge +11
Hi HDFreak,

Wat jammer dat je Charlenes reactie lachwekkend vind. Er zijn nu eenmaal veel applicaties die zichzelf activeren via SMS. En je hoeft dan niet zelf dat SMS bericht te typen, gaat allemaal automatisch. Ik noem een FaceTime, een Snapchat.

Nogmaals: wij zien enkel de tijd, datum en het nummer, en je simkaart kan niet zelf een SMS sturen.
Badge +1
Geen van de apps die ik gebruik verstuurd een sms. Ik weet echt wel wat ik met mijn telefoon doe en wat erop staat. Maargoed, dat kwartje zal me een worst wezen. Als jullie er blij mee zijn, waarom niet? Onderstaande vind ik veel belangrijker.

Vandaag een email gehad met een eerste betalingsherindering. Weer een hoop onzin over kosten enzo. Ik wil gewoon een slot factuur, dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Ik ben niet eens meer klant bij jullie.

Als jullie het moeilijk vinden om gewoon een rekening te sturen voor de 3 dagen dat ik nog bij jullie zat, wil ik het zelf wel uittellen hoor. Ik ga niet een hele maand betalen en vervolgens wachten wanneer jullie het maar weer terug over maken.

Kan iemand van Simyo, dit aub eens nakijken en zorgen dat dit in ode gemaakt wordt?

Dankjewel.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi HDFreak,

Ik begrijp heel goed dat het misschien een beetje verwarrend is over de sms naar Denemarken. Het enige dat wij aangeven is dat sommige applicaties sms'en kunnen versturen. Je typt ze niet zelf, dat weet je, maar toch versturen de apps sms'en. Die kun je ook nergens terugvinden. Je kunt er wel vanuit gaan dat dit goed geregistreerd is op het netwerk, wij gaan dit natuurlijk niet zomaar verzinnen en op facturen van klanten zetten.

De betalingsherinnering die je hebt ontvangen is een automatisch gegenereerd bericht. Je hebt deze gekregen, omdat je de laatste (verkeerd berekende) factuur hebt gestorneerd. Je kunt die e-mail dus negeren. Ik heb een e-mail gestuurd naar onze financiële afdeling dat je de laatste factuur hebt laten storneren. Je ontvangt nu zo snel mogelijk de paypermail. Hierin staat het juiste bedrag gefactureerd.

Excuses voor de verwarring. Heb ik het zo wat duidelijker voor je kunnen uitleggen?
Badge +1
Ik heb niet gestorneerd, ik heb een andere bank. 🙂 Maar wacht de volgende mail wel af.

Die discussie over die sms komen we toch niet uit. Het nummer is nergens terug te vinden van wie dit is. Maar ben maar blij met het kwartje.

In ieder geval bedankt voor de reactie.
Badge +6
Hoi HDFreak,

Ah oké, dat kan natuurlijk ook.

Overigens, als het goed is heb je zaterdag van onze financiële afdeling een e-mail ontvangen om de factuur met het juiste bedrag te kunnen voldoen, klopt dat? 🙂
Badge +1
Nee, heb weer een email gehad om 14,75 te betalen. :p

sorry voor de late reactie btw.
Reputatie 5
Badge +11
Nee, heb weer een email gehad om 14,75 te betalen. :p

sorry voor de late reactie btw.


Hi HDFreak,

Volgens onze gegevens heb je een mailtje gekregen om het restant van €1,65 te voldoen. Hierin werden de bedragen als volgt omschreven:
Het openstaand bedrag:
Hoofdsom : EUR 14,75
Reeds betaald : EUR 0,00
Correctie : EUR 13,10
Administratiekosten : EUR 0,00
TOTAAL : EUR 1,65

Deze mail is op 5 april gestuurd. Heb je die niet gekregen?
Badge +1
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande bericht eens de zoekfunctie van Gmail gebruikt en hij staat er inderdaad tussen. Schaam me nu wel een beetje.

Ik heb meteen het bedrag over gemaakt. Bedankt voor de service.

Groetjes.
Reputatie 2
Badge +6
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande bericht eens de zoekfunctie van Gmail gebruikt en hij staat er inderdaad tussen. Schaam me nu wel een beetje.

Ik heb meteen het bedrag over gemaakt. Bedankt voor de service.

Groetjes.


Hoi HDFreak,

Geeft niets hoor 🙂 Fijn dat je de juiste betaalherinnering hebt gevonden. Ik zie dat je het bedrag gister met iDEAL hebt voldaan, helemaal top! Je hebt nu geen openstaande facturen meer en alles is afgerond. We vinden het nog steeds erg jammer dat je Simyo hebt verlaten 😞

Hopelijk zien we je in de toekomst weer terug? 🙂

Reageer