.

Beantwoord

Eerste factuur: kosten berekend voor gebruik van Wifi!

  • 25 September 2012
  • 8 reacties
  • 948 Bekeken

De vraag gaat over factuurnummer 23017420 en 23017418 (voor een ander 06-nummer). Eén telefoon is in gebruik bij mijn zoon, één bij mijn vrouw.


In beide gevallen is op de telefoon vanaf het begin wifi actief (dit is ook zichtbaar aan het tekentje). Toch worden er kosten berekend op tijdstippen waarop de telefoon zich binnen het bereik van het wifi-netwerk bevindt en op tijdstippen waarop mijn zoon van elf in bed ligt. Het gaat dan om tijdstippen zoals 04:21 / 00:00 / 23:40 / 00:08 etc. etc.. Ook worden er kosten berekend voor het aan / uitzetten van Sonos, ons muzieksysteem dat nota bene alleen aangestuurd kan worden door een apparaat dat verbonden is met Wifi.

Zijn mijn bemerkingen terecht? Ik hoor graag de mening van Simyo.

Inmiddels zijn we al weer een maand verder en kan ik er dus op wachten dat ik nog een maand met aanzienlijke kosten geconfronteerd ga worden. Is hier met terugwerkende kracht iets aan te doen (al is het uit coulance), bijvoorbeeld door met terugwerkende kracht een internetbundel aan te schaffen? Als wij dit hadden geweten, hadden we namelijk nooit de beslissing genomen om abonnementen zonder internetbundel te nemen.

Ik hoor graag de reactie van Simyo.
icon

Beste antwoord door Alex 1 October 2012, 13:41

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Smartphones staan bekend om het verbinding maken met mobiel internet, ondanks dat wifi mogelijk is. Het kan gebeuren dat het verbinden met wifi net te lang duurt en dat de smartphone al verbinding heeft gemaakt met mobiel internet. Hier haalt de smartphone dan snel even email op enzo.

In mijn simyo kunt u mobiel internet uitzetten. Door die optie uit te zetten kan uw smartphone dit niet meer doen.

Een internet bundel is echter wel aan te raden bij een smartphone!

Simyo kan geen kosten voor in rekening brengen voor wifi gebruikt. Al het gebruik over wifi kan simyo immer niet zien of meten!
Badge +3
Helemaal correct Groentjuh. Je kunt ook je mobiele netwerk op je telefoon uitzetten.
Meestal kun je dit vinden onder instellingen, mobiel netwerk, pakket gegevens.
Reputatie 7
Badge +9
Yep allemaal juiste informatie. Misschien nog een kleine toevoeging. Je smartphone springt -ook al zit je in je / een wifi omgeving toch op 3G als 'ie standby staat. Er is altijd wat dataverkeer. Hangt idd ook af van de Apps die je geïnstalleerd hebt.
Vraag me overigens wel af of de bovenstaande meneer dit leest. 😉
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum PaulvdKruijs,

Groentjuh, linden en de leon hebben het antwoord eigenlijk al gegeven. Het lijkt er op dat je toestel, zonder dat je je er zelf bewust van was, verbinding heeft gemaakt met internet via ons netwerk. We geven ook aan in de welkomsmail + brief dat er verbinding gemaakt kan worden met internet. Zonder internet bundel wordt het buiten de bundel tarief in rekening gebracht. Dit kan tot hoge kosten leiden.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum PaulvdKruijs,

Groentjuh, linden en de leon hebben het antwoord eigenlijk al gegeven. Het lijkt er op dat je toestel, zonder dat je je er zelf bewust van was, verbinding heeft gemaakt met internet via ons netwerk. We geven ook aan in de welkomsmail + brief dat er verbinding gemaakt kan worden met internet. Zonder internet bundel wordt het buiten de bundel tarief in rekening gebracht. Dit kan tot hoge kosten leiden.

Groetjes,

Alex
nou dat is niet geheel waar. Op mij telefoon zijn alle verbindingen uitgezet, op persoonlijke pagina alles uit en toch wordt er dagelijks verbinding gemaakt met internet, mevolg 10 euro per maand extra. Ik ga terug naar prepaid, want simyo blokeert niets.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PaVo,

Indien de optie 'internet op je mobiel/mms' is uit gezet en er wordt toch verbinding met internet gemaakt, is dit te wijten aan een fout van Simyo. Als er sprake is van een fout van Simyo en de klant heeft hierdoor kosten gemaakt, zullen wij deze vergoeden. Dat zal ik bij deze ook voor jouw situatie doen. Jij hebt de optie 'internet op je mobiel/mms' op 11/11/12 uit gezet. Alle internet kosten vanaf 11/11/12 tot 31/1/13 worden vergoed. Het gaat om totaal € 21,45. Dit bedrag zal verrekend worden met je komende factuur/facturen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hoi PaVo,

Indien de optie 'internet op je mobiel/mms' is uit gezet en er wordt toch verbinding met internet gemaakt, is dit te wijten aan een fout van Simyo. Als er sprake is van een fout van Simyo en de klant heeft hierdoor kosten gemaakt, zullen wij deze vergoeden. Dat zal ik bij deze ook voor jouw situatie doen. Jij hebt de optie 'internet op je mobiel/mms' op 11/11/12 uit gezet. Alle internet kosten vanaf 11/11/12 tot 31/1/13 worden vergoed. Het gaat om totaal € 21,45. Dit bedrag zal verrekend worden met je komende factuur/facturen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Alex, dank je wel voor je snelle reactie. ik begon al aan jullie te twijfelen maar gelukkig is dit niet waar. Nu heeft het ongemak wel geleid tot het feit dat ik e.e.a weer omgezet heb naar prepaid, maar ik wacht even tot e.e.a geregeld is en ga dan weer terug naar een abbonement. Lekker goedkoop! bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PaVo,

Het abonnement is overigens nog wel actief. Mocht je eventueel een uitportering hebben aangevraagd, dan zou je deze wellicht kunnen annuleren.

Groetjes,

Alex

Reageer