.

Beantwoord

Door videofragmenten te kijken via het mobiele netwerk is mijn aansluiting afgesloten vanwege hoogverbruik. Wat nu?

  • 23 August 2018
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Dag Simyo,

Ik ben een nieuwe klant en ik wordt op een onprettige manier geconfronteerd met jullie beleid omtrent verbruik boven de bundel..... Leuk verdienmodel jongens ;)

Sinds een maand maak ik namelijk gebruik van jullie simkaart en ik heb nu in de ochtend meteen een rekening van 290 euro boven mijn gebruikelijke abonnementskosten! Belachelijk als je het mij vraagt. Ik ka hierdoor mijn welverdiende vakantie gaan annuleren....

Ik heb in de auto naar een a twee videofragmenten van het nieuws geluisterd en ik zie dan niet dat jullie mij berichten sturen over 'hooggebruik'. Daarnaast is het mij als nieuwe klant ook echt niet bekend dat er dan geen internetblokkade optreedt, ik verwachte dat we in dit tijdperk hier klantvriendelijke manier hebben om dit op te losse. Althans, de concurrenten wel!

Een videofragment youtube of whatever is gebruikelijk 900 MB, á 0,15 cent. reken uit je winst.

Ik heb naast dit abonnement ook meer diensten van KPN, maar ik ben dermate boos wegens deze vreemde actie dat als we hier samen niet tot een oplossing gaan komen, ik voortaan een andere provider ga nemen voor zowel mijn mobiel als de andere zaken. Dat kost jullie meer dan die winst die je haalt uit buiten de bundel kosten.

Ik wil zo niet behandeld worden en vind het ook vreselijk triest om deze verhalen van andere mensen te lezen.

Los dit a.u.b. netjes op, in het vervolg kan ik hierop letten. maar nu ben ik gewoon boos en ik heb er echt geen moeite mee om hierop alles op te zeggen.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 August 2018, 11:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben mede-klant, dus kan niets betekenen qua de rekening. Een moderator(=simyo medewerker) kan dat alles wel en zal doorgaans binnen één werkdag reageren. Wel kan ik informatie geven.

Bij Simyo kun je nadat je databundel op is, doorgaan met internetten. Dit wordt wel gefactureerd tegen het inderdaad hoge tarief van 15 cent per MB. Dat is altijd al zo geweest bij Simyo. (Hierwel het tarief vroeger NOG hoger was.) Of dat klantvriendelijk is, laat ik in het midden.

Als je 80% en 100% van je databundel hebt gebruikt, dan krijg je een SMS die je daarover waarschuwt. Je hebt dan de keuze om via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app ofwel je mobiel internet uit te zetten, ofwel 500 MB extra voor 5 euro te kopen. Deze extra bundel gaat direct in, maar de rekening voor MBs die reeds buiten de bundel zijn gerekend blijft staan. Extra MBs verlopen samen met je andere bundels. Op de eerste van de maand begin je met een schone lei.

Simyo geeft je graag tips om te voorkomen dat je buiten de bundel gaat internetten. Hiervoor is dit blog geschreven. Ook is een blog geschreven om mensen inzicht te geven in waar hun data aan wordt verbruikt. Vele klanten kunnen prima binnen hun bundel blijven met behulp van die tips. Simyo zal je aanraden om zoveel mogelijk van de tips in deze blogs uit te voeren.

Hoogverbruik is een bescherming voor jou als klant. Als je 100 euro per 24 uur of meer dan 250 euro per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeert Simyo uit voorzorg tijdelijk je aansluiting. Dit voorkomt een nog hogere rekening. Helaas zit op deze controle vertraging waardoor precies op 100 euro en 250 euro stoppen niet mogelijk is.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Ik wil best wat input leveren, maar ik wil eerst een oplossing.
"Als je 80% en 100% van je databundel hebt gebruikt, dan krijg je een SMS die je daarover waarschuwt. Je hebt dan de keuze om via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app ofwel je mobiel internet uit te zetten, ofwel 500 MB extra voor 5 euro te kopen. Deze extra bundel gaat direct in, maar de rekening voor MBs die reeds buiten de bundel zijn gerekend blijft staan. Extra MBs verlopen samen met je andere bundels. Op de eerste van de maand begin je met een schone lei."

Dit is mooi, maar ik ben bezig met de weg. En er komt geen schone lei als dit niet wordt opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
[..]ik wil eerst een oplossing.

Dit is mooi, maar ik ben bezig met de weg. En er komt geen schone lei als dit niet wordt opgelost.

Zoals ik in de eerste alinea van mijn bericht al zei: "Ik ben mede-klant, dus kan niets betekenen qua de rekening. Een moderator(=simyo medewerker) kan dat alles wel en zal doorgaans binnen één werkdag reageren. Wel kan ik informatie geven."

Ik gaf je in mijn post informatie en tips. Meer kan ik niet voor je doen als mede-klant. Een moderator gaat jou binnen één werkdag verder helpen in dit topic of via privéberichten.

Zo'n dreigende toon tegen mij opzetten heeft weinig zin.
Reputatie 6
Badge +5
Hi dhrmike,

Welkom op het Simyo Forum!

Precies het bericht wat je hier op het forum hebt gepost, heb je ons ook op Facebook gestuurd. Inmiddels hebben we je via dat kanaal verder geholpen en zijn we samen tot een oplossing gekomen 🙂 Als je verder nog vragen hebt, kan je die altijd hier stellen.

Bedankt voor je goede hulp, Groentjuh!

Groetjes,
Niels

Reageer