.

Beantwoord

Wat kan ik doen aan mijn hoge factuur?

  • 25 December 2016
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Hallo,

Ik heb voor ieder van onze 3 kinderen een simyo sim-only abonnement afgesloten.
Tot voor kort verliep dit prima. Tot ik vandaag een bericht kreeg dat het laatste abonnement
voor onze jongste dochter geblokkeerd werd vanwege hooggebruik. Ik schrok me te pletter en dacht eerst dat het een nepmail was. Helaas was dat niet zo.
Het ging hierbij om het internetgebruik. Ik dacht dat kan toch niet want daar heb ik geen bundel voor genomen. Nu blijkt dat er instellingen zijn die je uit moet zetten om te voorkomen dat men buiten wifi kan internetten.Bij de andere twee stonden ze uit maar bij haar niet. (hoe dat kan weet ik niet)

Ik heb hier nooit naar gekeken omdat onze andere twee kinderen hier nooit last van hadden. Nu blijkt dat m.i.v. oktober onze dochter van 10 veel meer is gaan internetten niet wetende dat er een verschil tussen wifi en 3g/4g. Ik heb dit ook niet verteld omdat zoals gezegd het bij de andere twee en tot dan toe ook bij haar goed ging. De smsjes zijn naar haar telefoon gegaan en er is helaas geen mail door mij ontvangen over het bereiken van de 100% van de bundel. Ik heb deze abonnementen genomen om ze zo goedkoop mogelijk te laten wennen aan het gebruik van een mobieltje. Dit wordt nu wel bitter afgestraft. Mijn vraag is nu of hier nog iets aan gedaan kan worden.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 December 2016, 14:53

Bekijk originele reactie

7 reacties

Eerlijk gezegd, sim only en een heer of dame van die leeftijd zie ik niet als een geslaagde combinatie.
Prepaid en internet uit op mijn simyo is in mijn ogen veel beter.
Badge +2
Mijn zoontje is ook 10 en mag heel graag internetten en op zijn telefoon (Samsung S4) mag die graag op YouTube kijken uit voorzorg heb ik dus ook voor hem een Simyo prepaid met de instelling internet uit. Hij gaat keurig om met zijn gebruik en ik hoef hem haast nooit op te waarderen. Dus advies internet uitzetten dit kan ook bij het abonnement als ik mij niet vergis.
Badge +2
Even een screencapture voor je gemaakt
Je vergist je niet Robert. :)

Dus advies internet uitzetten dit kan ook bij het abonnement als ik mij niet vergis.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joop999,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat er zoveel internet verbruikt is op deze aansluiting! Ik kan me echt goed voorstellen dat jij hiervan geschrokken bent. Ik zie dat je de internetoptie intussen uit hebt gezet - dat is een goede eerste stap! Het is begrijpelijk dat je het sms'je niet hebt gezien, omdat je dochter van tien in het bezit is van het toestel. Toch wil ik even aanstippen dat de aansluiting op jouw naam staat, en dat jij er dus verantwoordelijk voor bent. Zoals hierboven ook al genoemd is, was het verstandig geweest als de internetoptie al uit stond.

Ik zie ook dat je een vergoeding hebt gehad van mijn collega! 🙂 Dat is lief! Deze coulance is wel eenmalig, dus ik raad je aan om de internetoptie lekker uit te houden. Zo weet je zeker dat je in de toekomst geen onnodig verbruik meer hoeft te zien.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Friesian en Gewoonrobert99, dank voor de antwoorden! Je kunt zowel bij een Prepaid en een Sim Only de internetoptie uitzetten, gelukkig 🙂

Groetjes,
Jihane
Bedankt allemaal voor jullie inbreng en Simyo voor de coulance. Ik heb de voorzorgsmaatregelen toegepast en nu gaat het weer prima.

Groetjes Joop
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joop999,

Graag gedaan namens mijn collega's die je verder hebben kunnen helpen 🙂 Goed om te zien dat de tips goed terecht zijn gekomen en belangrijker, dat ze lijken te helpen! Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, laat je het dan weten? We zien je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer