Ik heb voor ieder van onze 3 kinderen een simyo sim-only abonnement afgesloten.
Tot voor kort verliep dit prima. Tot ik vandaag een bericht kreeg dat het laatste abonnement
voor onze jongste dochter geblokkeerd werd vanwege hooggebruik. Ik schrok me te pletter en dacht eerst dat het een nepmail was. Helaas was dat niet zo.
Het ging hierbij om het internetgebruik. Ik dacht dat kan toch niet want daar heb ik geen bundel voor genomen. Nu blijkt dat er instellingen zijn die je uit moet zetten om te voorkomen dat men buiten wifi kan internetten.Bij de andere twee stonden ze uit maar bij haar niet. (hoe dat kan weet ik niet)
Ik heb hier nooit naar gekeken omdat onze andere twee kinderen hier nooit last van hadden. Nu blijkt dat m.i.v. oktober onze dochter van 10 veel meer is gaan internetten niet wetende dat er een verschil tussen wifi en 3g/4g. Ik heb dit ook niet verteld omdat zoals gezegd het bij de andere twee en tot dan toe ook bij haar goed ging. De smsjes zijn naar haar telefoon gegaan en er is helaas geen mail door mij ontvangen over het bereiken van de 100% van de bundel. Ik heb deze abonnementen genomen om ze zo goedkoop mogelijk te laten wennen aan het gebruik van een mobieltje. Dit wordt nu wel bitter afgestraft. Mijn vraag is nu of hier nog iets aan gedaan kan worden.
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie