.

Beantwoord

De kosten buiten de bundel zijn hoog opgelopen in 15 minuten, hoe kan dit?

  • 31 December 2019
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

  • Goedemiddag, nr 
  • heb in een keer meer dan honderd euro verbruikt in 20 minuten, zonder dat er een waarschuwings smsje was, ik gebruik dit nr nooit, had hem even aan mijn kleine gegeven zodat ie kon gamen.. kan dit zomaar? prettig uiteinde!
icon

Beste antwoord door Daisy 1 January 2020, 14:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lekkerdan,

 

Welkom op het Simyo forum en een gelukkig nieuwjaar! Super balen dat je om deze reden op het forum terecht bent gekomen.

 

Ik heb je berichtje even aangepast want het is niet zo handig privégegevens op openbaar internet te plaatsen. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je internetbundel op 20 december al helemaal verbruikt was. Hier heeft Simyo je ook een sms over gestuurd en vlak daarna een sms en een mailtje dat er hoge kosten zijn gemaakt. Zodra de bundel op is, maak je gebruik van het internet voor €0,15 per mb. Dit kan een korte tijd hard op lopen door bijvoorbeeld youtube filmpjes. 

 

Ik heb je simkaart bij deze gedeblokkeerd omdat de nieuw maand is ingegaan en je weer nieuwe bundels hebt om te gebruiken. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag van je. 

 

Groetjes,

Daisy

 

Hoi Daisy,

Er was geen internet verbruik tot 20 december, kids zaten achterin de auto, hebben toen de internetbundel verbruikt en mega kosten erbij gemaakt ( inderdaad waarschijnlijk youtube.., dit was allemaal in zeer korte tijd( gehele bundel + extra verbruik (, zie verbruik.).

 

is er niet een manier dat je het verbruik kan omzetten in bundels?

heb daarna nog een bundel erbij gekocht om weer te kunnen bellen/internetten, maar dat had geen zin, want nr bleef afgesloten..

 

 

Vriendelijke groet Mark

Hoi @lekkerdan - Mark.

Vervelend om dit mee te maken maar er zijn ergere dingen. 

Dit is natuurlijk koffie na de maaltijd maar wat voor telefoon heb je? Android of IOS (iPhone)?

Bij Android kun je een handrem instellen en een extra waarschuwing, externe datamanager app. Bij iOS een extra externe datamanager app..

 

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mark (@lekkerdan),

 

Oei! Dan is het inderdaad lastig om zelf in de gaten te houden wat er allemaal gebeurd met je telefoon. Ik sluit me daarom aan bij wat @ Friesian zegt, het is erg verstandig om de instellingen in je telefoon zo aan te passen dat er bijvoorbeeld geen YouTube meer gekeken kan worden als je niet verbonden bent met de wifi of dat je inderdaad een limiet instelt als je een android telefoon hebt. 

 

Verder zal ik voor jou nagaan of wij nog wat meer voor je kunnen betekenen, de uitkomst hiervan laat ik je weten in een privé berichtje. 

 

Bedankt @ Friesian voor het meedenken! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer