.

Beantwoord

De factuur is niet duidelijk voor mij

  • 28 January 2014
  • 15 reacties
  • 782 Bekeken

Badge
Ik heb zojuist de factuur van december ontvangen en jullie geven aan dat ik 9,58 buiten mijn bundel moet betalen, terwijl verbruik 86 X bellen en 109 sms staat, dit geeft een totaal van 195minuten. Ik heb een bundel van 200 minuten. Dus mijn vraag is, hoe kan dit? Jullie facturen zijn erg vaag
icon

Beste antwoord door Natascha 29 January 2014, 10:13

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Wanneer ben je bij Simyo gekomen? Als je in de maand december 2013 bij Simyo bent gekomen dan is/zijn je bundel(s) naar evenredigheid verdeeld over de resterende maand. Vanaf 01-01-2014 staat/staan de volledigde bundel(s) ter beschikking.
Badge +6
Ik heb zojuist de factuur van december ontvangen en jullie geven aan dat ik 9,58 buiten mijn bundel moet betalen, terwijl verbruik 86 X bellen en 109 sms staat, dit geeft een totaal van 195minuten. Ik heb een bundel van 200 minuten. Dus mijn vraag is, hoe kan dit? Jullie facturen zijn erg vaag

Hoi JanetA,

Het aantal dat je ziet staan op de specificatie van je factuur is het aantal keer dat je hebt gebeld of een sms hebt gestuurd.
In dit aantal staat niet vermeld of je buiten je bundel hebt gebeld of sms'jes hebt verstuurd. Om te zien op welke dag je buiten de bundel bent gaan bellen of bent gaan sms'en dien je de specificatie van je verbruikskosten te bekijken. Alle gesprekken bij Simyo worden naar boven afgerond en 1 sms staat gelijk aan 1 belminuut.
Hoi JanetA,

Hier mijn zelfde probleem met misleidende aantal belminuten.

https://forum.simyo.nl/factuur-65/aantal-belminuten-misleidend-16748/

Symio geeft een getal aan in hun grafiek wat totaal niet overeenkomt met werkelijk gebelde belminuten

Overigens nog steeds niet beantwoord door een moderator.....

mvg
Nizzle
Ik vind de factuur inderdaad ook heel verrassend. Er is wel een aparte categorie voor "bellen naar Simyo klanten" maar volgens een antwoord hier op het Forum is het iets uit een heel ver verleden dat bellen tussen Simyo klanten onderling gratis was. Laat dat nou de reden zijn geweest dat ik hier voor mijn gezin terecht gekomen ben. Gek dus dat dit "ooit misschien zo was" maar dat op de factuur nog steeds een aparte categorie staat.

En ook vind ik het heel vreemd dat bellen naar de voicemail (1233) geld kost. En dat ik op de factuur van mijn zoon een heleboel gesprekken met zijn eigen nummer zie?! Een SMSje naar jezelf zou nog kunnen maar een gesprek met jezelf lijkt me onmogelijk.

Het begint een beetje achteruit te gaan bij Simyo de laatste tijd, ik hoop niet dat dat een trend is.
Ik heb zojuist de factuur van december ontvangen en jullie geven aan dat ik 9,58 buiten mijn bundel moet betalen, terwijl verbruik 86 X bellen en 109 sms staat, dit geeft een totaal van 195minuten. Ik heb een bundel van 200 minuten. Dus mijn vraag is, hoe kan dit? Jullie facturen zijn erg vaag

Hoi JanetA,

Het aantal dat je ziet staan op de specificatie van je factuur is het aantal keer dat je hebt gebeld of een sms hebt gestuurd.
In dit aantal staat niet vermeld of je buiten je bundel hebt gebeld of sms'jes hebt verstuurd. Om te zien op welke dag je buiten de bundel bent gaan bellen of bent gaan sms'en dien je de specificatie van je verbruikskosten te bekijken. Alle gesprekken bij Simyo worden naar boven afgerond en 1 sms staat gelijk aan 1 belminuut.


En dat is dus zeer misleidend!! Het aantal belminuten dat getoond wordt in de grafiek komt totaal niet overeen met de (afgeronde) belminuten die in de specificatie staan. 

Hierdoor wordt de indruk gewekt dat men nog binnen de bundel zit.

Wil men eerlijk en transparant zijn bij Simyo dan tonen jullie de afgeronde belminuten in de grafiek en niet de totale opgetelde beltijd (een gegeven wat volstrekt nutteloos is voor de gebruiker)

Hierover heb ik al een bericht geplaatst en, ondanks dat moderators wel op ander berichten reageren, wordt er op die van mij niet gereageerd

https://forum.simyo.nl/factuur-65/aantal-belminuten-misleidend-16748/
Badge
Beste Natasja,
Dat vind ik ronduit belachelijk, want dan kan ik als gebruiker nooit mijn verbruik goed in de gaten houden.
Jullie dienen dan in het grafiek wel de daadwerkelijke gebruikte sms en belminuten verbruik te registeren, anders is het einde zoek voor de gebruiker.
Hoe gaan jullie dit oplossen?
Als dit zo blijft, zal ik zeker naar een andere provider overstappen...dit is gewoon misleidend en niet eerlijk tegenover jullie klanten.
Badge
Ben het helemaal met je eens hoor...erg misleidend en niet controleerbaar voor de gebruiker.
Als simyo hier niets aan doet, ga ik zeker overstappen. Als je zo je geld moet verdienen, met het voor de gek houden van mensen...hoeft het van mij niet meer
Badge +8
Hoi JanetA,

Hier mijn zelfde probleem met misleidende aantal belminuten.

https://forum.simyo.nl/factuur-65/aantal-belminuten-misleidend-16748/
Symio geeft een getal aan in hun grafiek wat totaal niet overeenkomt met werkelijk gebelde belminuten

Overigens nog steeds niet beantwoord door een moderator.....

mvg
Nizzle



Hoi Nizzle2,

Ik zie dat er inmiddels geantwoord is op jouw eigen topic, en ik heb ook nog gereageerd op jouw reactie daarna.
Met de eerste reactie is iemand best lang bezig geweest. Misschien dat je daarom idee kreeg dat jij niet werd beantwoord en anderen wel, maar we geven iedereen een reactie. :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik vind de factuur inderdaad ook heel verrassend. Er is wel een aparte categorie voor "bellen naar Simyo klanten" maar volgens een antwoord hier op het Forum is het iets uit een heel ver verleden dat bellen tussen Simyo klanten onderling gratis was. Laat dat nou de reden zijn geweest dat ik hier voor mijn gezin terecht gekomen ben. Gek dus dat dit "ooit misschien zo was" maar dat op de factuur nog steeds een aparte categorie staat.

En ook vind ik het heel vreemd dat bellen naar de voicemail (1233) geld kost. En dat ik op de factuur van mijn zoon een heleboel gesprekken met zijn eigen nummer zie?! Een SMSje naar jezelf zou nog kunnen maar een gesprek met jezelf lijkt me onmogelijk.

Het begint een beetje achteruit te gaan bij Simyo de laatste tijd, ik hoop niet dat dat een trend is.


Hoi rednose,

Dat is jammer dat je onder de veronderstelling was dat bellen naar Simyo klanten gratis was. Dit haalde je van een factuur, en toen heb je de rest van het gezin ook aangemeld? Dat ga ik dan doorgeven dat dat zo kan overkomen. Dat is niet de bedoeling. Bij de tarieven of bij het bestellen staat dit ook nergens vermeld. Die gesprekken zijn anders gecategoriseerd omdat ze ooit dus wel anders berekend werden. Daardoor worden ze anders doorgegeven door het netwerk, en komen ze in een aparte categorie. Wie weet gaan we er ooit wel weer wat mee doen. Nu kun je voordeel halen uit mensen aanmelden die je kent met de Vriendendeal.
Misschien dat jullie daar wat aan kunnen hebben in de toekomst :)

Bellen naar de Voicemail gaat inderdaad gewoon van je bundel. Naar de gesprekken van je zoon met zijn eigen nummer wil ik graag kijken. Heeft hij misschien een doorschakeling naar zijn toestel ingesteld? Dan staan die doorgeschakelde gesprekken als gesprekken naar zijn eigen nummer vermeld. Als je me het nummer van je zoon in privébericht stuurt, kan ik de factuur bekijken.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Beste Natasja,
Dat vind ik ronduit belachelijk, want dan kan ik als gebruiker nooit mijn verbruik goed in de gaten houden.
Jullie dienen dan in het grafiek wel de daadwerkelijke gebruikte sms en belminuten verbruik te registeren, anders is het einde zoek voor de gebruiker.
Hoe gaan jullie dit oplossen?
Als dit zo blijft, zal ik zeker naar een andere provider overstappen...dit is gewoon misleidend en niet eerlijk tegenover jullie klanten.


Hoi JanetA,

Die grafieken staan er pas als de maand voorbij is.
Ik ben het met je eens dat het niet heel handig is dat dat de absolute gesprekstijd is, maar tijdens de maand kun je daar echt niet door misleid worden. Dan staat er namelijk op je Overzichtspagina precies wat je nog kunt verbruiken, en is die grafiek nog niet ingevuld voor de maand waar je in zit.
Met de Mijn Simyo app en Mijn Simyo website kun je je verbruik precies in de gaten houden. Datum en tijd van laatste update staan eronder.
We houden je echt niet voor de gek. :)

Groetjes, Charlene
Badge
Waarom wordt er vanuit simyo niet gereageerd op mijn vraag, dit is toch mijn topic?
Hoe gaan jullie dit oppakken Simyo?
Badge
Hoi JanetA,

Die grafieken staan er pas als de maand voorbij is.
Ik ben het met je eens dat het niet heel handig is dat dat de absolute gesprekstijd is, maar tijdens de maand kun je daar echt niet door misleid worden. Dan staat er namelijk op je Overzichtspagina precies wat je nog kunt verbruiken, en is die grafiek nog niet ingevuld voor de maand waar je in zit.
Met de Mijn Simyo app en Mijn Simyo website kun je je verbruik precies in de gaten houden. Datum en tijd van laatste update staan eronder.
We houden je echt niet voor de gek.

Groetjes, Charlene


Hoi Charlene,
Nu ben ik je even kwijt, snap niet wat je bedoelt.
Want ik kijk altijd tussentijds naar mijn verbruik... En het is nu toch misgegaan.
In het verbruik zetten jullie nog steeds niet de werkelijke gebruikte gebelde minuten, dus heeft het geen effect. Want jullie registeren namelijk in dit overzicht niet de daadwerkelijke gesprekstijd. Zodra ik zie dat ik bijv. Nog 32 minuten heb, dan ga ik ervan uit dat het ook daadwerkelijk 32 minuten zijn... Maar schijn bedriegt...want jullie verwerken de daadwerkelijke gesprekstijd pas nadat de maand is afgelopen, dus klopt het door jullie getoonde minuten niet. Hoe gaan jullie dit oplossen?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi JanetA,

Op het moment dat je inlogt op Mijn Simyo zie je direct staan hoeveel belminuten en mb's je nog over hebt tot het einde van de maand. Hier staat een datum en een tijd bij tot wanneer de gegevens zijn bijgewerkt. Je kan er dus vanuit gaan dat deze gegevens altijd kloppen. De getoonde resterende minuten op het overzicht zijn dus wel de afgeronde minuten. Aan het eind van de maand worden alle gesprekken afgerond en zie je op de factuur dus staan wat de afgeronde belminuten zijn.

Scrol je naar beneden op de overzichtspagina, dan zie je staan hoeveel netto gesprekstijd er is geweest. Kijk je bijvoorbeeld onder de tab Verbruik, dan kun je al je specificaties controleren van de maand waar we inzitten. Als de factuur gesloten is, kun je die inzien onder de tab Facturen. Hier kun je ook precies zien naar wie je hebt gebeld, wanneer en hoe lang dat was.
Badge
Ik blijf jullie uitleg erg onduidelijk vinden. Want de een meld dat er tussentijds wel de afgeronde minuten geregistreerd staan en de ander zegt dat dit pas gebeurt als de maand voorbij is. Ik kijk altijd tussentijds en zie dan dat ik nog ruim voldoende minuten heb... Hoe kan het dan dat ik aan het eind van de maand een verrassende factuur krijg? Naar mijn idee doen jullie achteraf pas de minuten afronden, waardoor het voor de gebruiker niet overzichtelijk is en we aan het eind van maand een te hoge rekening krijgen. Terwijl als jullie de minuten direct afronden en dit in het verbruik ook vermelden, dit eerlijker en duidelijker is voor de gebruiker
Badge +8
Ik blijf jullie uitleg erg onduidelijk vinden. Want de een meld dat er tussentijds wel de afgeronde minuten geregistreerd staan en de ander zegt dat dit pas gebeurt als de maand voorbij is. Ik kijk altijd tussentijds en zie dan dat ik nog ruim voldoende minuten heb... Hoe kan het dan dat ik aan het eind van de maand een verrassende factuur krijg? Naar mijn idee doen jullie achteraf pas de minuten afronden, waardoor het voor de gebruiker niet overzichtelijk is en we aan het eind van maand een te hoge rekening krijgen. Terwijl als jullie de minuten direct afronden en dit in het verbruik ook vermelden, dit eerlijker en duidelijker is voor de gebruiker

Hoi JanetA,

Heb je liever dat we je even bellen hierover?
Dries bedoelt echt precies hetzelfde als ik. Als jij 32 minuten ziet staan, dan heb je nog 32 minuten. Bel je dan bijvoorbeeld 1,5 minuut dan, dan gaan er 2 eenheden (afgerond) vanaf dus zie jij nog 30 staan.
De grafiek, waar jij over viel, staat er pas als de maand is afgelopen. Daar kun je dus niet door misleid worden.
Er is dus echt niks geks aan de hand. :)

Mocht jij nou ervaren dat er tijdens de maand staat dat je nog genoeg hebt, en dan aan het eind moet je toch buiten bundel kosten betalen, dan kan dat ook te maken hebben met bijvoorbeeld servicenummers of buitenland kosten. Die worden altijd buiten de bundel gerekend.

Ik wil je graag even bellen, als je dat prettiger vindt, om alles nog eens uit te leggen.
Groetjes,
Charlene

Reageer