.

Beantwoord

Coulanceregeling is sympatiek, maar kunnen jullie hier nogmaals naar kijken?

  • 9 March 2021
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

Badge

Beste Simyo,

Op 1 maart is er binnen een half uur (16:56 - 17:18) extreem veel data verbruikt: ruim 14.000mb waarvan ruim 11.000mb buiten mijn bundel. Dit resulteerde in een rekening van €1.623,05 Daar ben ik mij rot over geschrokken, juist omdat ik thuis was (of wifi) en niet met mijn telefoon bezig was. Het is voor mij onverklaarbaar waar dit extreem hoge verbruik heeft veroorzaakt. Via eerder contact via Whatsapp is er gelukkig een tegemoetkoming gedaan om het overige verbruik van 11.000mb te verrekenen als extra bundels van 500mb a €5 waardoor er nog een rekening kwam van €110,-. Echter, graag wil ik hier nog op terugkomen. Want hoe blij ik was dat de rekening van €1600 naar €110 is teruggebracht, blijft het toch knagen dat ik nu alsnog met een fikse rekening zit opgezadeld, terwijl dit komt door een onverklaarbaar extreem hoog verbruik in een zeer korte tijd. Net heb ik telefonisch gesproken met de klantenservice, die vertelde dat hij helaas niets meer kon doen omdat er al eerder een handreiking is gedaan, en het beleid van Simyo is dat dit maar één keer per aansluiting gedaan kan worden. Dat ik na dit gesprek nog op deze manier contact zoekt is omdat het blijft knagen en erg onredelijk voelt om een rekening van 110 euro te betalen voor een onverklaarbaar hoog piekverbruik. Ik hoop dat jullie deze case nog eens goed willen bekijken (4 jaar klant, geen uitschieters in mobiel internet verbruik), en dan hopelijk tot de conclusie komen dat het een heel stuk sympathieker is om het openstaand bedrag te crediteren dan om je strikt te houden aan “het beleid”. Bovendien, volgens het beleid wordt er per aansluiting één keer een handreiking gedaan voor een tegemoetkoming. Echter, als er morgen of volgende week weer zo'n onverklaarbare uitschieter is, dan moet ik dus sowieso een extreem hoge rekening betalen? Daarnaast, is het niet theoretisch uberhaubt mogelijk om 14gb te verbruiken in 30min? Hoe kijken jullie daar naar?

Vriendelijke groet,

Hanneke Rijnhart

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 10 March 2021, 15:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge

Bovendien, volgens het beleid wordt er per aansluiting één keer een handreiking gedaan voor een tegemoetkoming. Echter, als er morgen of volgende week weer zo'n onverklaarbare uitschieter is, dan moet ik dus sowieso een extreem hoge rekening betalen? 

Vriendelijke groet,

Hanneke Rijnhart

Reputatie 7
Badge +9

14000 MB in 22 minuten is volgens mij 85 megabit per seconde… Dat is om dat 22 minuten vol te houden!

Het meest belangrijke is voor nu eerst denk ik toch eens goed kijken in je mobiel waardoor dit gebeurd is. Heb je een toestel met android of iOS? En welke mobiel heb je? Als we dat weten kunnen we misschien gericht tips geven.

In dit blog staan een heleboel tips om dataverbruik te verminderen of om te voorkomen dat je zomaar veel buiten je bundel gaat.

Alleen de moderatoren op dit forum kunnen verder naar de financiële afhandeling kijken. Dat zullen zij waarschijnlijk vandaag of morgen doen.

Badge

Ok, bedankt. Ik wacht het bericht van een Simyo Moderator wel even af :)

Reputatie 7
Badge +9

Ok, bedankt. Ik wacht het bericht van een Simyo Moderator wel even af :)


Wel jammer dat we je niet verder kunnen helpen met het geven van tips en hoe je kunt achterhalen waarom jouw toestel 14000MB heeft verbruikt. Dat lijkt mij dat je graag wilt weten welke app dat bijvoorbeeld heeft gedaan. Dus nogmaals de vragen: Heb je een toestel met android of iOS? En welke mobiel heb je? Als we dat weten kunnen we misschien gericht tips geven.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hanneke, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Helaas kunnen wij hier niet zien waardoor de hoge piek in het verbruik is ontstaan. De simkaart registreert slechts het verbruik en legt dit vast op het account. Het verbruik zelf is in de telefoon ontstaan en het is erg belangrijk dat je weet waardoor om inderdaad een dergelijke situatie in de toekomst te kunnen voorkomen. Wij hebben (zoals Groentjuh ook heeft aangegeven) een heel handig overzicht van tips die je kunt gebruiken. Met ons blog kun je achterhalen waaraan de MB's op zijn gegaan. Ik zou je op het hart willen drukken dit goed door te nemen! 

 

Stuur je een berichtje als dit is gelukt of als je hier nog vragen over hebt? Dan kunnen we het daarna nog hebben over de kosten. Ik denk namelijk dat wij hier verder ook niets aan kunnen doen, maar we kunnen het wel voor je checken. 

 

Bedankt Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer