.

Vraag

Hoogverbruik na download kleinkind, wat nu?

  • 29 May 2023
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Mijn kleinzoon heeft afgelopen week op mijn telefoon mogen spelen. Op zich is dat niet ongebruikelijk, maar dit keer is er wat misgegaan. De telefoon was blijkbaar niet verbonden met de wifi en toen heeft hij 1 of meerdere spelletjes uit de Playstore gedownload. Dat bleek ruim 2GB te zijn en uiteraard bijna aan het eind van de maand, dus heel erg ruim boven mijn gebruikelijk bundel (waar ik normaal gesproken niet eens in de buurt kom).

Het gevolg is een rekening buiten de bundel van ruim 300 Euro. Dat is op zich natuurlijk helemaal terecht vanuit Simyo, maar erg vervelend voor ons en ook erg schrikken voor mijn kleinkind.

Is er enige vorm van coulance mogelijk voor zo'n bijzondere situatie?

 

 


2 reacties

Hallo  @Marthie als je een Android telefoon gebruikt kun je daar zelf een beperking op instellen.

Stel je hebt een maandbundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB en ga dan verder via wifi of koop een bundel bij.

Verder is het verstandig te zorgen dat de mobiel thuis niet automatisch op mobiele data kan overgaan, kwestie van goed instellen.

Een moderator zal hier binnenkort verder op reageren.

Succes.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Marthie,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Wij kunnen het ons goed voorstellen dat je kleinzoon en jij hiervan zijn geschrokken..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon zoals @JanD inderdaad ook aangeeft. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Thanks voor je hulp, Jan! 😊

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer