Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Bundel overschreden en heel veel kosten, kan daar wat aan gedaan worden?

  • 23 februari 2020
  • 5 reacties
  • 445 Bekeken

Beste meneer/mevrouw

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik binnen 40 minuten met 200 euro mijn bundel heb overschreden en hier ben ik ontzettend van geschrokken.

Dit is gebeurd omdat ik een film aan het kijken was, terwijl ik dacht de wifi van het huis aan te hebben staan, zat ik op de hotspot van mijn telefoon. Dit is een domme fout natuurlijk, en gewoon mijn eigen schuld. Maar omdat ik mijn telefoon aan de oplader had liggen, heb ik het sms’je dat vermeldde dat mijn bundel op was gemist. In de 40 minuten nadat mijn bundel op was en ik lekker film aan het kijken was zonder mijn telefoon bij de hand te hebben, is er dus 200 euro doorheen gegaan. Ik las in een eerder berichtje hier op het forum (Een antwoord op JoskeJos) ook dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dit is dus bij mij niet gebeurd, is dit een fout? Had mijn data bij de 100 euro geblokkeerd moeten worden? In een bericht dat ik op de app kreeg stond wel dat ik niet meer kan bellen, maar mijn data is niet geblokkeerd.

Hier ben ik erg ontevreden over. Zou je data niet stopgezet kunnen worden zodra je het maximum van je bundel hebt gebruikt? Dat je het daarna weer handmatig aan kan zetten. Ik vind het namelijk wel raar dat dit zomaar zo kan gebeuren, met zulke grote gevolgen ook. Ik heb van vrienden gehoord dat dit bij hun providers wel gebeurd.

Ik ben inmiddels vier jaar lid bij Simyo, en ben altijd tevreden geweest met de prijzen en mijn bundels, tot nu toe nooit een klacht gehad. Ook heb ik tot nu toe nog nooit zoveel kosten gemaakt zoals nu, de enige keer dat ik me kan herinneren dat ik mijn bundel onbewust heb overschreden was op vakantie een paar jaar terug. Ik ben me normaal gesproken goed bewust van hoeveel mb’s ik gebruik, en hoeveel ik nog kan gebruiken en vaak kom ik niet eens in de buurt van het maximum van mijn bundel. De afgelopen elf maanden heb ik gemiddeld 5262 mb’s per maand gebruikt. Wat, met een snelle rekensom, 66 procent van mijn bundel is. Hierbij heb ik alleen mijn bundel overschreden toen ik op vakantie was, en mb’s bij heb gekocht.

Daarom zou ik willen vragen of er misschien ook een regeling is waarbij ik mijn geld terug zou kunnen krijgen? 200 euro vind ik namelijk wel heel erg veel, en wordt als student lastig in te calculeren in mijn maandelijkse kosten.

Ik snap dat ik zelf maatregelen had kunnen nemen om dit te voorkomen (maar omdat ik nooit in de buurt kwam van mijn limiet dacht ik dat dit niet nodig was). Inmiddels heb ik ook zelf maatregelen ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik heb mijn bundel aangepast zodat ik meer mb’s per maand heb en minder snel mijn data overschrijdt. Ook heb ik Inmiddels een datalimiet ingesteld op mijn apparaat die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden. Dit loopt echter niet synchroon met Simyo, en geeft een andere datahoeveelheid aan waardoor het niet een waterdicht systeem is. Daarom zou ik het mooi vinden als hier ook vanuit Simyo wat mee zou worden gedaan.

Met vriendelijke groet,

Hilde

icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 februari 2020, 09:57

Laat ik beginnen met:

  • Forum experts (= ik = behulpzame klant)
  • Moderator ( = Simyo medewerkers)

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik binnen 40 minuten met 200 euro mijn bundel heb overschreden en hier ben ik ontzettend van geschrokken.

Dat kan ik mij voorstellen! 200 euro is een flink bedrag.

Dit is gebeurd omdat ik een film aan het kijken was, terwijl ik dacht de wifi van het huis aan te hebben staan, zat ik op de hotspot van mijn telefoon. Dit is een domme fout natuurlijk, en gewoon mijn eigen schuld.

Goed dat je achterhaalt hebt waardoor je buiten de bundel ging. Dat maakt dit blog overbodig voor jou.

Ik las in een eerder berichtje hier op het forum (Een antwoord op JoskeJos) ook dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dit is dus bij mij niet gebeurd, is dit een fout? Had mijn data bij de 100 euro geblokkeerd moeten worden? In een bericht dat ik op de app kreeg stond wel dat ik niet meer kan bellen, maar mijn data is niet geblokkeerd.

Er is een regeling genaamd “Hoogverbruik”. Deze regeling zal ook op jouw aansluiting van toepassing zijn, echter is er wel een minpuntje aan deze regeling. In tegenstelling tot de SMS-waarschuwingen, die precies komen als de bundel op is, heeft het systeem voor deze blokkades tot wel enkele uren vertraging. Simyo’s systemen krijgen het verbruik namelijk niet real-time binnen. Daardoor loopt bijvoorbeeld de Mijn Simyo app ook achter. Hierdoor kun je boven de 100 euro uitkomen als je veel in korte tijd verbruikt.

Hier ben ik erg ontevreden over. Zou je data niet stopgezet kunnen worden zodra je het maximum van je bundel hebt gebruikt?

Helaas biedt Simyo geen data plafond aan. Dit is wel een vraag, die ik vaak voorbij heb zien komen, maar tot nu toe heeft Simyo nog geen functie uitgerold die een klant te beschermen tegen het verbuiten de bundel komen.

Ik heb van vrienden gehoord dat dit bij hun providers wel gebeurd.

Er zijn meerdere opties bij de diverse andere providers:

  • Snelheid verlagen nadat de bundel op is. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.
  • Data blokkeren als de bundel op is/als een plafond bereikt is. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.
  • Buiten de bundel per MB rekenen. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.

Helaas heeft Simyo de laatste regeling, die mijn inziens niet zeer klantvriendelijk is.

Daarom zou ik willen vragen of er misschien ook een regeling is waarbij ik mijn geld terug zou kunnen krijgen? 200 euro vind ik namelijk wel heel erg veel, en wordt als student lastig in te calculeren in mijn maandelijkse kosten.

Alleen moderatoren kunnen uitingen doen over eventuele coulanceregelingen. Daarvoor zal je indien je daarvoor in aanmerking komt een email of privé-bericht over ontvangen van een moderator.

Ik snap dat ik zelf maatregelen had kunnen nemen om dit te voorkomen (maar omdat ik nooit in de buurt kwam van mijn limiet dacht ik dat dit niet nodig was). Inmiddels heb ik ook zelf maatregelen ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik heb mijn bundel aangepast zodat ik meer mb’s per maand heb en minder snel mijn data overschrijdt. Ook heb ik Inmiddels een datalimiet ingesteld op mijn apparaat die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden. Dit loopt echter niet synchroon met Simyo, en geeft een andere datahoeveelheid aan waardoor het niet een waterdicht systeem is. Daarom zou ik het mooi vinden als hier ook vanuit Simyo wat mee zou worden gedaan.

Je hebt nu in ieder geval stappen ondernomen, die waar mogelijk proberen te voorkomen dat dit nogmaals optreed. Dat zeer goed en wijs. Ik neem dan ook aan dat je dit blog helemaal doorgenomen hebt.

Ik zou ook graag zien dat Simyo meer mogelijkheden biedt om te voorkomen dat klanten ver buiten hun databundels of op zijn minst de impact van (zeer ver) buiten de bundel gaat verlagen. Tegenwoordig betaal bij sommige bundels je minder dan 1 euro per 1000MB, terwijl je buiten de bundel daar 150 euro voor betaald! Helaas zie ik niet snel gebeuren dat Simyo dit gaat aanpassen.

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Laat ik beginnen met:

  • Forum experts (= ik = behulpzame klant)
  • Moderator ( = Simyo medewerkers)

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik binnen 40 minuten met 200 euro mijn bundel heb overschreden en hier ben ik ontzettend van geschrokken.

Dat kan ik mij voorstellen! 200 euro is een flink bedrag.

Dit is gebeurd omdat ik een film aan het kijken was, terwijl ik dacht de wifi van het huis aan te hebben staan, zat ik op de hotspot van mijn telefoon. Dit is een domme fout natuurlijk, en gewoon mijn eigen schuld.

Goed dat je achterhaalt hebt waardoor je buiten de bundel ging. Dat maakt dit blog overbodig voor jou.

Ik las in een eerder berichtje hier op het forum (Een antwoord op JoskeJos) ook dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dit is dus bij mij niet gebeurd, is dit een fout? Had mijn data bij de 100 euro geblokkeerd moeten worden? In een bericht dat ik op de app kreeg stond wel dat ik niet meer kan bellen, maar mijn data is niet geblokkeerd.

Er is een regeling genaamd “Hoogverbruik”. Deze regeling zal ook op jouw aansluiting van toepassing zijn, echter is er wel een minpuntje aan deze regeling. In tegenstelling tot de SMS-waarschuwingen, die precies komen als de bundel op is, heeft het systeem voor deze blokkades tot wel enkele uren vertraging. Simyo’s systemen krijgen het verbruik namelijk niet real-time binnen. Daardoor loopt bijvoorbeeld de Mijn Simyo app ook achter. Hierdoor kun je boven de 100 euro uitkomen als je veel in korte tijd verbruikt.

Hier ben ik erg ontevreden over. Zou je data niet stopgezet kunnen worden zodra je het maximum van je bundel hebt gebruikt?

Helaas biedt Simyo geen data plafond aan. Dit is wel een vraag, die ik vaak voorbij heb zien komen, maar tot nu toe heeft Simyo nog geen functie uitgerold die een klant te beschermen tegen het verbuiten de bundel komen.

Ik heb van vrienden gehoord dat dit bij hun providers wel gebeurd.

Er zijn meerdere opties bij de diverse andere providers:

  • Snelheid verlagen nadat de bundel op is. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.
  • Data blokkeren als de bundel op is/als een plafond bereikt is. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.
  • Buiten de bundel per MB rekenen. Eventueel is het mogelijk om MBs bij te kopen.

Helaas heeft Simyo de laatste regeling, die mijn inziens niet zeer klantvriendelijk is.

Daarom zou ik willen vragen of er misschien ook een regeling is waarbij ik mijn geld terug zou kunnen krijgen? 200 euro vind ik namelijk wel heel erg veel, en wordt als student lastig in te calculeren in mijn maandelijkse kosten.

Alleen moderatoren kunnen uitingen doen over eventuele coulanceregelingen. Daarvoor zal je indien je daarvoor in aanmerking komt een email of privé-bericht over ontvangen van een moderator.

Ik snap dat ik zelf maatregelen had kunnen nemen om dit te voorkomen (maar omdat ik nooit in de buurt kwam van mijn limiet dacht ik dat dit niet nodig was). Inmiddels heb ik ook zelf maatregelen ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik heb mijn bundel aangepast zodat ik meer mb’s per maand heb en minder snel mijn data overschrijdt. Ook heb ik Inmiddels een datalimiet ingesteld op mijn apparaat die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden. Dit loopt echter niet synchroon met Simyo, en geeft een andere datahoeveelheid aan waardoor het niet een waterdicht systeem is. Daarom zou ik het mooi vinden als hier ook vanuit Simyo wat mee zou worden gedaan.

Je hebt nu in ieder geval stappen ondernomen, die waar mogelijk proberen te voorkomen dat dit nogmaals optreed. Dat zeer goed en wijs. Ik neem dan ook aan dat je dit blog helemaal doorgenomen hebt.

Ik zou ook graag zien dat Simyo meer mogelijkheden biedt om te voorkomen dat klanten ver buiten hun databundels of op zijn minst de impact van (zeer ver) buiten de bundel gaat verlagen. Tegenwoordig betaal bij sommige bundels je minder dan 1 euro per 1000MB, terwijl je buiten de bundel daar 150 euro voor betaald! Helaas zie ik niet snel gebeuren dat Simyo dit gaat aanpassen.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi hilde2000,

 

Super balen, ik snap dat je bent geschrokken. Ik heb weinig toe te voegen aan het verhaal van Groentjuh, maar mocht je toch nog ergens antwoord op willen dan kan dat natuurlijk. Ik kijk graag even met je mee of ik iets in de kosten kan betekenen, stuur jij mij een privéberichtje met jouw adresgegevens? 

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

  

Oh, ik ben dus niet de enige. Gisteren een rekening van € 138,- voor slechts 10 min buiten de bundel. Meer dan ik normaal in een jaar betaal. Dit is dus hoe Simyo zijn geld verdient 

Reputatie 7
Badge +9

Oh, ik ben dus niet de enige. Gisteren een rekening van € 138,- voor slechts 10 min buiten de bundel. Meer dan ik normaal in een jaar betaal. Dit is dus hoe Simyo zijn geld verdient 

Het forum wordt heel onoverzichtelijk als je in allerlei topics je probleem gaat posten. Je hebt hier een eigen topic geopend. Daarin gaan we verder!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi BOOS654, 

Welkom op ons forum!

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar laten we de communicatie inderdaad tot één topic beperken. Aangezien je al een eigen topic hebt aangemaakt, helpen we je graag daar verder :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer