Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Buiten mijn internetbundel, hoe kan dit ineens?

  • 25 december 2015
  • 16 reacties
  • 361 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Ik ben echt ziek geworden toen ik zag dat ik buiten mijn bundel geïnternet heb.
Meestal kom ik niet verder dan 200 MB.
Ik begrijp hier niks van :(
Wat is er gebeurd.
Ik vind het ook schandalig wat ik nu moet bijbetalen.
Iemand die nooit meer dan 200MB van de 500MB gebruikt.
Bedrag wat ik nu moet bijbetalen, staat niet in verhouding vind ik.:@
icon

Beste antwoord door Angela 26 december 2015, 13:08

Hoi Gego,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat je geschrokken bent van deze kosten kan ik me voorstellen! Het is nooit leuk om een hogere factuur te krijgen dan verwacht.



Je hebt op aanraden van Scotsman al in jouw telefoon bekeken waaraan de MB's opgegaan zijn. Je geeft aan dat je op dat moment niet met je telefoon bezig was. Dit kan zeker! Jouw telefoon is zo gemaakt dat jij niet per se bezig hoeft te zij met je telefoon om internet te verbruiken. Het gaat hier om achtergrondprocessen zoals updates van apps, synchroniseren van e-mail of het binnenhalen van berichten.



Via dit blog geven we tips en tricks voor het slim omgaan met de MB's. Zo kun je bijvoorbeeld achtergrond processen het minimale aantal MB's laten gebruiken.



Het is ook goed om te weten dat een wifi verbinding niet altijd even stabiel is. Het kan gebeuren dat een wifi verbinding wegvalt, hapert of niet volledig dekkend is. Op deze momenten zal er een connectie gemaakt worden met ons netwerk om deze 'gaten' op te vangen. Het is verstandig om bijvoorbeeld je mobiele data uit te zetten in je telefoon.



Laat je het weten of dit wat meer duidelijkheid geeft?



@Scotsman, bedankt voor je hulp :)



Dit topic heb ik verplaatst naar 'Factuur en betalen'. Zo houden we het forum overzichtelijk.



Groetjes,

Angela
Bekijk originele reactie

16 reacties

Kun je nagaan op je toestel waar het extra gebruik aan op is gegaan? Simyo kan dat niet achterhalen.
Heb ik gedaan. De MB's die ik verbruikt zou hebben moet dan om downdloaden gaan. Doe ik alleen maar thuis met wifi. Er staan tijdstippen bij dat ik niet eens met internet bezig ben geweest. Ik snap er echt niks van. En baal dus flink.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gego,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat je geschrokken bent van deze kosten kan ik me voorstellen! Het is nooit leuk om een hogere factuur te krijgen dan verwacht.

Je hebt op aanraden van Scotsman al in jouw telefoon bekeken waaraan de MB's opgegaan zijn. Je geeft aan dat je op dat moment niet met je telefoon bezig was. Dit kan zeker! Jouw telefoon is zo gemaakt dat jij niet per se bezig hoeft te zij met je telefoon om internet te verbruiken. Het gaat hier om achtergrondprocessen zoals updates van apps, synchroniseren van e-mail of het binnenhalen van berichten.

Via dit blog geven we tips en tricks voor het slim omgaan met de MB's. Zo kun je bijvoorbeeld achtergrond processen het minimale aantal MB's laten gebruiken.

Het is ook goed om te weten dat een wifi verbinding niet altijd even stabiel is. Het kan gebeuren dat een wifi verbinding wegvalt, hapert of niet volledig dekkend is. Op deze momenten zal er een connectie gemaakt worden met ons netwerk om deze 'gaten' op te vangen. Het is verstandig om bijvoorbeeld je mobiele data uit te zetten in je telefoon.

Laat je het weten of dit wat meer duidelijkheid geeft?

@Scotsman, bedankt voor je hulp :)

Dit topic heb ik verplaatst naar 'Factuur en betalen'. Zo houden we het forum overzichtelijk.

Groetjes,
Angela
WiFi is minder betrouwbaar dan mobiel internet via 3G/4G. Er zijn diverse factoren die de internet verbinding via WiFi negatief kunnen beïnvloeden. Sommige zijn plaatselijk, b.v. een buurman die zijn router op hetzelfde kanaal laat uitzenden als jouw router, of een elektrisch apparaat dat voor interferentie zorgt, maar ook kan de internetverbinding tussen jouw huis en het netwerk van jouw ISP wegvallen. Als dat laatste 's nachts gebeurt merkt je daar zelf niets van (meestal). Allemaal zaken die een mobiele provider zoals Simyo volstrekt niet kan beïnvloeden. Maar als je smartphone merkt dat de internetverbinding via WiFi time-outs oplevert, gaat hij op een gegeven moment automatisch over op 3G/4G, zeker als je goed mobiel bereik hebt en je hebt mobiele data niet uitgezet op je toestel of op Mijn Simyo. Dan gebruik je Simyo's dataverbinding met als onplezierig gevolg dat je snel door je internetbundel heen bent en vervolgens een rekening krijgt gepresenteerd voor buiten-bundel kosten.

Aanvulling: ik zie net dat ook moderator Angela inmiddels heeft gereageerd. Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat zelfs op een feestdag als vandaag er moderators "on duty" zijn! 🙂
Hallo Angela en Scotsman,

Bedankt voor jullie moeite. Maar wat heb ik maand december dan ineens zo anders gedaan dan het jaar ervoor waar ik vaak 300 MB overhield. Ik zal 1 voorbeeldje geven van mijn verbruik. Vanaf 14:00 uur 's middags tot 16:30 zat ik in de auto, was ik op bezoek bij iemand (geen telefoon in mijn handen gehad daar), daarna thuis bij een vriendin geweest, waar ik alleen 1 telefoontje gepleegd heb. Verbruik totaal ongeveer 370 MB gedurende die 2 1/2 uur. Blijf ik toch vreemd vinden.
En dan nog blijf ik het erg vinden dat ik van jan t\m nov 2871 MB niet gebruikt hebben binnen mijn bundel, en nu dus 144,82 euro moet bijbetalen omdat ik 961 MB buiten mijn bundel ben gedaan. 961 MB sorry, jullie kunnen uitleggen wat jullie willen. Maar blijft onverklaarbaar voor mij.
😞
Helaas is het niet alleen onverklaarbaar voor jou maar ook voor een mobiele internetprovider. Net als alle andere providers kan Simyo niet zien wat voor bestanden zijn gedownload of welke websites zijn bezocht. Ook de vraag waarom een onverwacht hoog internetverbruik wordt geregistreerd in de ene maand maar niet eerder is niet te beantwoorden. Veel mensen gaan er van uit dat hun internetgedrag in de loop van de tijd niet is veranderd, maar dat is natuurlijk erg gevoelsmatig. Wat soms vergeten wordt is dat nieuwe software of apps zijn geïnstalleerd waardoor een smartphone vaker synchroniseert of iets dergelijks, waardoor het internetverbruik wel degelijk is veranderd (lees: hoger geworden). Het enige wat je als klant kan doen (afgezien van mobiel internet helemaal uitzetten, wat nogal drastisch is) is kijken of je iets hebt aan de tips in het blog dat Angela noemde .
Dat het onverklaarbaar is, is duidelijk.
Maar kom niet na mijn uitleg met de opmerking dat mijn internetgedrag veranderd kan zijn.
Natuurlijk kan dat, maar niet van ongeveer 250 MB per maand naar 1450 MB.
Er zit niets anders op dan een provider te zoeken die andere kosten in rekening brengt voor het geval dat het weer eens gebeurd. Vertrouwen ben ik namelijk wel kwijt nu.
Net van een collega gehoord dat wanneer zij over haar internetbundel heen gaat, internet traag wordt maar ze hoeft niet bij te betalen. Klinkt me redelijk in de oren.Eén ding is zeker, de overstap gaat gebeuren.
Jammer hoor want ik ben altijd tevreden geweest over Simyo.
Dat internet niet geblokkeerd of vertraagd wordt als je bundel op is, is inderdaad een van de dingen waarin Simyo zich onderscheidt van sommige andere providers. De filosofie van Simyo is dat het de verantwoordelijkheid van de klant is om goed bij te houden wat de stand van je verbruik (internet, belminuten/sms) is. Voor veel mensen werkt dit prima, maar niet voor iedereen, dat is duidelijk. Het wordt er met de moderne smartphone technologie ook niet makkelijker op om het ding zo in te stellen dat het mobiele dataverbruik binnen grenzen blijft die jij aanvaardbaar vindt.
Beste mensen,

Ik lees dit nu pas. Volgens mij is er iets anders aan de hand bij de topic starter dan slechts achtergrondprocessen, synchronisatie e.d..

@gego
Simyo heeft geen dataplafond o.i.d., echter wanneer je alleen maar overstapt naar een provider waar wanneer de bundel op is het internet stopt als de bundel verbruikt is of knijpen, heb je nog niet de bron van het probleem aangepakt. Waardoor je dus in principe weer tegen hetzelfde aanloopt.

Omdat ik niet rechtstreeks in je telefoon kan kijken zit ik vooral te denken aan een upgrade die maar niet volledig wil lukken, waardoor je telefoon zich in een soort van loop bevindt met alle gevolgen van dien. Wanneer o.a. je onderweg bent en mobiele netwerken aanblijft levert de provider Simyo haar diensten
Bedankt voor het meedenken Friesian.

Dit klinkt al wel wat aannemelijker. Al zou ik absoluut niet weten wat hij dan moet upgraden. Blijft toch gek dat ik daar nu ineens last van heb.

Het mag dan zo zijn dat ik de bron van het probleem niet te pakken heb. Maar ik los er in ieder geval wel een ander probleem op en dat is een veel te groot bedrag bij moeten betalen. Want dat vind ik nog steeds het grootste probleem. En dat probleem voorkom ik in ieder geval door een provider te nemen die zich onderscheid (om de woorden van Scotsman maar even andersom te gebruiken) door geen overdadige kosten in rekening te brengen. Want liever een provider die zich onderscheid door geen overdadige kosten in rekening te brengen dan een provider die zich onderscheid door dat wel te doen. :?
oké het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verbruik bij te houden. Dat doe ik al ruim 2 jaar zo. En oké het is me eerder gebeurd dat ik wat buiten de bundel verbruikte, maar dit is toch echt te extreem.
En nu houd houd ik er maar over op, want het maakt me alleen maar gefrustreerder.:P
Om welke telefoon gaat het hier? Misschien dat het dan makkelijker wordt de bron van de ellende op te sporen... :8
Reputatie 7
Sommige telefoons krijgen sporadisch eigen software updates. Die bestanden kunnen zeer groot zijn. En als je in zo'n loop komt, zoals Friesian vertelde, dan gaat het hard.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi gego,

Jammer om te lezen dat je wilt overstappen naar een andere provider. Het verschilt per provider hoe er omgegaan wordt met overschrijding van de internetbundel. Ik zal morgen bespreken wat we voor je kunnen doen.

@Scotsman, @Friesian en @Raytje, super bedankt voor het meedenken. Hopelijk komt gego uiteindelijk achter de oorzaak van het hoge verbruik.

Groetjes,
Estelle
Ik kan wel janken, maar deze keer van geluk.
Simyo onderscheidt zich toch, door me eenmalig tegemoet te komen :-)
Helemaal top.
Vond het wel zo eerlijk om dit hier nog even mee te delen.
Het vertrouwen is weer terug.
Bedankt Simyo!!!
Reputatie 7
Kijk dat is top... Ja zo is Simyo wel ;)

Zorg er in ieder geval voor, zover je dat nog niet gedaan hebt, om je instellingen zo aan te passen dat updates (Toestel & Apps en Syncen) alleen via Wifi kunnen. En staat Wifi aan, data uit. 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi gego,

Dankjewel dat je het ook met ons deelt 😳 Ik ben net als Raytje erg blij om te horen dat je vertrouwen in ons is herstelt. Het is daarbij goed om de tips die Raytje je meegeeft goed op te nemen zodat dit in gevolg wordt voorkomen.

Hopelijk tot ziens op het Simyo forum :)

@Raytje; dankjewel voor je reactie.

Reageer