.

Beantwoord

Buiten mijn bundel?


Beste,

Ik heb een Sim Only van 300min/sms en 500 mb.

Op het factuur van april staat dat ik voor 4.96 buiten mijn bundel zit.

Bij mijn verbruik staat 189min 10 smsjes en 409mb.

Waar komen deze kosten vandaan?

Met vriendelijke groet,

Joris
icon

Beste antwoord door Natascha 20 May 2013, 11:51

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste Joris, kun je niet in je factuur deze kostren achterhalen. Iedere cent staat gespecificeerd. Dus kijk je factuur eens goed na en wellicht kun je dan aangeven of deze kosten terecht zijn of niet.
Deze kosten worden gerekend voor telefoontjes en sms'jes op 30 april. Grote vraag waarom? Ik was ook gewoon in Nederland.
Reputatie 7
Badge +9
1. Waren de sms'jes naar UK?
2. Heb je een iPhone?
3. Zo ja, heb je iMessenge en/of FaceTime aanstaan?
Reputatie 3
Badge +9
Ben ook benieuwd, maar een iPhone belt volgens mij niet uit zichzelf.
Badge +6
Beste,

Ik heb een Sim Only van 300min/sms en 500 mb.

Op het factuur van april staat dat ik voor 4.96 buiten mijn bundel zit.

Bij mijn verbruik staat 189min 10 smsjes en 409mb.

Waar komen deze kosten vandaan?

Met vriendelijke groet,

Joris


Hoi Joriss,

De gesprekken die je hebt gevoerd op 30 april en de sms'jes die je hebt gestuurd op 30 april zijn buiten de bundel berekend omdat je minuten al op waren. Alle gesprekken worden naar boven afgerond en vanuit je belbundel stuur je ook je sms'jes. Zoals Martijn ® aangeeft kan je dit ook op je factuur zien op welke dag je over je bundel bent gaan bellen/sms'en.

@ Martijn® & Scotsman bedankt voor het meedenken.
Wat ik dan niet begrijp is dat mijn verbruiksmeter 189 min aangeeft. En 10 sms'jes.

Als ik het dus goed begrijp heb ik nooit inzicht op wanneer ik over mijn bundel heen ga?!

Wat is dan het nut van de verbruiksmeter?
Reputatie 3
Badge +9
@ Simyo ik wil wat weten....

Waarom klopt de verbruiksmeter nog steeds niet als de maand ruimschoots voorbij is?
En waarom klopt deze niet met de factuur?
Badge +8
Wat ik dan niet begrijp is dat mijn verbruiksmeter 189 min aangeeft. En 10 sms'jes.

Als ik het dus goed begrijp heb ik nooit inzicht op wanneer ik over mijn bundel heen ga?!

Wat is dan het nut van de verbruiksmeter?


Hoi Joriss,

Over welke verbruiksmeter gaat dit?
Wanneer je inlogt op Mijn Simyo, staat er meteen bij Overzicht hoeveel je die maand nog over hebt. Zo kun je dus goed zien wanneer je over je bundel dreigt te gaan.
Wanneer je nu je verbruik over de maand april bekijkt, kan het zijn dat je daar ziet staan dat je 189 gesprekken (geen minuten) hebt gevoerd. Maar dat ligt eraan, waar je je op de website bevindt.
Het kan ook (wanneer je bij de grafiekjes kijkt) dat je kijkt naar de totale opgetelde absolute gesprekstijd. De minuten worden bij Simyo echter afgerond aan het einde van het gesprek.
Die grafiekjes kun je goed gebruiken om verschillende maanden met elkaar te vergelijken, maar wil je weten hoeveel je in een maand echt nog kunt bellen, dan kijk je het beste bij het overzicht.

Is dit een antwoord op je vraag?

Groetjes,

Charlene
Badge +8
@ Simyo ik wil wat weten....

Waarom klopt de verbruiksmeter nog steeds niet als de maand ruimschoots voorbij is?
En waarom klopt deze niet met de factuur?


Hoi Martijn®,

Ik kan je antwoorden als ik weet naar welke verbruiksmeter Joriss aan het kijken is. Er is natuurlijk geen actuele verbruiksmeter, over een voorbije maand. Het verbruik is zelfs even niet in te zien, tot de factuur is opgemaakt.
Het kan dat Joriss naar de grafiekjes aan het kijken is. Daar worden de belminuten absoluut berekend, op de factuur verschijnen ze afgerond. We zijn nog aan het kijken wat we daarmee doen. Of dat dit ook handig is voor mensen om te kunnen inzien, of alleen verwarrend.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb het inderdaad over de grafieken. Ik vind dat als de maand voorbij is dat de grafiek exact moet kloppen met de factuur. Dit om natuurlijk om verwarring te voorkomen.

Want welke belminuut in die grafiek is nu wel of niet afgerond 😕
Zeg t maar Charlene.
Badge +8
Ik heb het inderdaad over de grafieken. Ik vind dat als de maand voorbij is dat de grafiek exact moet kloppen met de factuur. Dit om natuurlijk om verwarring te voorkomen.

Want welke belminuut in die grafiek is nu wel of niet afgerond 😕
Zeg t maar Charlene.


De cijfers bij de balkjes zijn niet afgeronde belminuten.
Dat dat verwarrend is, daar zijn we het over eens. Daar zijn we hier intern nog over bezig of dat veranderd wordt, en hoe.
We zullen jouw mening daar in meenemen :)

Wanneer je in de huidige maand wilt weten hoeveel je nog over hebt, dan kijk je bij Overzicht.
Daar worden de gesprekken wel afgerond van je bundel afgetrokken.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Dan moet je me toch eens uitleggen hoe die grafiek tot stand komt...

1) Zijn in de grafiek alle gebelde minuten nog niet afgerond?

2) Of  alleen de belminuten na de laatste verbruiks update?

3) Of alleen de afronding van je laatste belletje?
Badge +8
Dan moet je me toch eens uitleggen hoe die grafiek tot stand komt...

1) Zijn in de grafiek alle gebelde minuten nog niet afgerond?

2) Of  alleen de belminuten na de laatste verbruiks update?

3) Of alleen de afronding van je laatste belletje?


Hoi Martijn®,

De balkjes gaan alleen over de afgelopen maanden. De huidige maand staat daar niet bij.
Het zijn alle gesprekken, niet afgerond, bij elkaar opgeteld.
Dus de absolute beltijd.

Is dat een antwoord op je vraag?

Groetjes,
Charlene

Reageer