.

Beantwoord

Buiten de bundel kosten

  • 9 October 2013
  • 10 reacties
  • 2170 Bekeken

Badge +1
Ik zou graag wilen weten hoe het kan dat als ik op mijn Simyo bij het overzicht van augustus 2013 kijk zie ik dat ik 92 minuten gebruikt zou hebben,ik heb een Sim Only abbonement van 100 minuten a"€3 nu zie ik bij kosten dat ik € 4.84 moet betalen ,dat zou dus betekenen dat ik buiten mijn bundel ben gegaan.
Op de factuur zie ik inderdaat drie mobielen nummers berekend worden.
Het gaat in dit geval maar om € 1.84 maar ik snap dit niet hoe dit zit.
Graag uitleg hier over .
Groet Slotje
icon

Beste antwoord door Natascha 10 October 2013, 14:00

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Ik zou graag wilen weten hoe het kan dat als ik op mijn Simyo bij het overzicht van augustus 2013 kijk zie ik dat ik 92 minuten gebruikt zou hebben,ik heb een Sim Only abbonement van 100 minuten a"€3 nu zie ik bij kosten dat ik € 4.84 moet betalen ,dat zou dus betekenen dat ik buiten mijn bundel ben gegaan.
Op de factuur zie ik inderdaat drie mobielen nummers berekend worden.
Het gaat in dit geval maar om € 1.84 maar ik snap dit niet hoe dit zit.
Graag uitleg hier over .
Groet Slotje


Hoi Slotje,

Bij Simyo worden alle gesprekken naar gehele belminuten afgerond. Wanneer een gesprek hebt gevoerd van 50 seconden dan wordt dit afgerond naar een gehele minuut. Op 31 augustus ben je buiten de bundel gaan bellen.
Goede morgen,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn factuur. Er zijn bij mij kosten in rekening gebracht voor smsjes die ik niet heb gestuurd. De smsjes zijn gestuurd naar het telefoonnummer 0653131313. Inmiddels weet ik dat dit een telefooncentrale is. Maar ik heb maar 2 smsjes gestuurd en wel op 23-9. Deze zijn ook in rekening gebracht. Echter daarna zijn er op 28-9 en 5-10 (2x) weer kosten in rekening gebracht voor verstuurde smsjes. Dit terwijl ik geen smsjes heb verstuurd!!! Hoe kan dit? en waar kan ik dit terug delacreren? Ik vind het belachelijk dat ik moet betalen voor smsjes die ik niet heb verstuurd.

Groeten Krista
Badge +6
Goede morgen,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn factuur. Er zijn bij mij kosten in rekening gebracht voor smsjes die ik niet heb gestuurd. De smsjes zijn gestuurd naar het telefoonnummer 0653131313. Inmiddels weet ik dat dit een telefooncentrale is. Maar ik heb maar 2 smsjes gestuurd en wel op 23-9. Deze zijn ook in rekening gebracht. Echter daarna zijn er op 28-9 en 5-10 (2x) weer kosten in rekening gebracht voor verstuurde smsjes. Dit terwijl ik geen smsjes heb verstuurd!!! Hoe kan dit? en waar kan ik dit terug delacreren? Ik vind het belachelijk dat ik moet betalen voor smsjes die ik niet heb verstuurd.

Groeten Krista


Hoi Krista,

Ik zie in het systeem dat je gebruik hebt gemaakt van je aansluiting in het buitenland. De reden dat je het nummer van de berichtencentrale ziet is omdat de sms'jes vanuit het buitenland zijn verstuurd en de provider niet heeft doorgegeven naar welk nummer de sms'jes zijn verstuurd. Het verbruik dat wij hebben verwerkt komt af van je simkaart. Het verbruik heeft plaats gevonden en zal helaas niet worden gecrediteerd. Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.
Gisteren per abuis vergeten mijn wifi in te schakelen en begonnen met wat grote bestanden te downloaden waardoor ik 1200 mb buiten mijn bundel het verbruikt. Nu blijkt dat 195 euro te kosten! De kosten per mb in mijn bundel kost 1 cent terwijl het buiten de bundel 15 cent is, 15x meer! Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Nu heb ik gecheckt wat andere providers hanteren, vodafone die hanteert 3 cent per mb! Youfone een vergelijkbare provider als simyo hanteert ook goedkoper met 10 cent per mb. Ik vind dit werkelijk belachelijk, na dit contractjaar voor mij geen simyo meer!
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou zelf dan juist naar t-mobile of KPN gaan. Deze beiden providers knijpen je verbinding af, maar zorgen niet voor een hoge rekening.
Klopt, het lijkt erop dat simyo zijn winsten behaald door blunders van klanten. Mooi streven!
Reputatie 7
Badge +9
Autoreparatiebedrijven halen hun winsten voor een groot deel ook door blunders van klanten.
Autoreparatiebedrijven halen hun winsten voor een groot deel ook door blunders van klanten.


Dat is totaal anders. Bij een auto reparatie bedrijf betaal je nog steeds hetzelfde bedrag voor een band, wat de reden dan ook is. Ze zullen niet de prijs van de band vermenigvuldigen met 15!
Achteraf gezien, goedkoop = duurkoop. Ik ga in ieder geval overstappen!
Reputatie 5
Badge +11
Gisteren per abuis vergeten mijn wifi in te schakelen en begonnen met wat grote bestanden te downloaden waardoor ik 1200 mb buiten mijn bundel het verbruikt. Nu blijkt dat 195 euro te kosten! De kosten per mb in mijn bundel kost 1 cent terwijl het buiten de bundel 15 cent is, 15x meer! Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Nu heb ik gecheckt wat andere providers hanteren, vodafone die hanteert 3 cent per mb! Youfone een vergelijkbare provider als simyo hanteert ook goedkoper met 10 cent per mb. Ik vind dit werkelijk belachelijk, na dit contractjaar voor mij geen simyo meer!

Hoi Siwi,

Je hebt je issue ook hier al uitgelegd, waar ik er verder op in ben gegaan.

Ik wil je vriendelijk verzoeken om dezelfde vraag of reactie niet op meerdere plaatsen op het forum te zetten. Dit maakt het onoverzichtelijk en onduidelijk voor andere gebruikers.

Reageer