.

buiten bundel kosten, wat is er gebeurd?

  • 20 May 2023
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Ik heb gisteren extra mb gekocht en krijg sinds vanmorgen toen er nog steeds m’n in mijn bundel zaten heb ik 150 euro buiten mijn bundel gebruikt. 
voor mij onmogelijk en ga hier ook niet mee akkoord   
mik lees meer van deze topics hier en vraag mij af wat anderen hiermee doen. 
Ik denk niet te betalen en het maar voor te laten komen   Iemand ervaring met dit ?


3 reacties

Hallo @Zeerontevredenklant als je een Android telefoon hebt kun je daar een datawaarschuwing en databeperking op instellen om te voorkomen dat je kosten buiten je bundel maakt.

 

Hallo Jand 

bedankt dat kan wel zijn maar dat maakt in die zin niets uit dat data buiten de bundel veel en veel te duur is. 
zelfs als je mb bijkoopt in de app. 
En het is voor mij onmogelijk dat ik zoveel mb,s  verbruikt heb. 
nu heb ik inmiddels een andere provider en heb het gisteren gecheckt door heel lang te whatsappen en dat is niet zoveel hoor. 
Iets klopt er niet bij Simyo 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Zeerontevredenklant,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon zoals @JanD zegt (bedankt voor de tip!). Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het ons goed voorstellen dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag even met je mee of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Dit is geen garantie, maar ik wil het graag proberen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer