.

Beantwoord

Buiten bundel kosten, hoe kan dit?

  • 19 January 2016
  • 5 reacties
  • 528 Bekeken

Hi,
Vandaag zag ik de factuur van december van mijn 10 jarige dochter. Zij heeft blijkbaar de mogelijkheid gehad om buiten de bundel het internet op te gaan. Ik ben erg verbaasd dat dit kan, had namelijk bewust een bundel gekozen waar een beperkt bedrag aan vast zat. Ik heb nu ineens een extra 90 euro op de factuur staan voor een eenmalige periode buiten de bundel werken van mijn dochter. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit zomaar kan!
Groeten Marjanne
icon

Beste antwoord door Angelica 20 January 2016, 13:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Marjanne73,

Welkom op het forum van Simyo.

Standaard staat internet aan, de meeste mensen gebruiken nu eenmaal internet op hun mobiel. Via mijn Simyo kan je dat uitzetten. Op het toestel van je dochter moet het ook aangestaan hebben, anders kan het toestel niet op het internet (behalve Wi-Fi uiteraard).

Ze moet zo'n 360 MB gebruikt hebben voor die € 90,--, een bundel van 500 is veel goedkoper, ik hoop voor je dat Simyo een coulance-regeling met je kan treffen, maar daar heb ik, als gewoon klant, geen invloed op.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Marjanne73,

Nogmaals, welkom op het forum :)

Wat vervelend dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Als er een internetbundel actief is, kan er tegen een goedkoper tarief gebruik gemaakt worden van internet. Als de bundel op is, en er wordt nog steeds gebruik gemaakt van internet, zijn dit kosten buiten de bundel. Dit tarief ligt hoger. Op het moment dat er 80% van de internetbundel verbruikt is, wordt er een sms verstuurd. Ook bij 100% als de bundel op is. Of er daarna nog gebruik gemaakt wordt van internet, is aan de klant.

Zoals franswon aangeeft, kan je een extra bundel van 500 MB bijkopen. Dit kan net zo vaak totdat de nieuwe bundel per de eerste van de maand weer ingaat. Dit kan via Mijn Simyo. Ga naar Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen.

Je kan er ook voor kiezen om internet uit te zetten als de bundel op is en weer aan te zetten op de eerste van de maand. Dit kan ook via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland. Hier kan je het aan/uit zetten.

Een andere optie is ook om mobiele data op de telefoon uit te zetten. Zo kan je dochter alleen gebruik maken van internet via WiFi.

In het systeem zie ik dat je net ook telefonisch contact hebt gehad met Daniel.

Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten? :$

@franswon, bedankt voor je antwoord :)

Groetjes, Angelica

Het probleem is dat je de sms mbt de 80% of 100% van de bundel pas ziet als het kwaad als geschiet is. En het probleem is dat de kosten buiten de bundel totaal niet in verhouding staan met de maandelijkse kosten. In mijn geval maar liefst *** 12x *** de maandelijkse kosten!!! 😩 😩 

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem is dat je de sms mbt de 80% of 100% van de bundel pas ziet als het kwaad als geschiet is. En het probleem is dat de kosten buiten de bundel totaal niet in verhouding staan met de maandelijkse kosten. In mijn geval maar liefst *** 12x *** de maandelijkse kosten!!! 😩 😩 

Het forum wordt heel onoverzichtelijk als je in allerlei topics je probleem gaat posten. Je hebt hier een eigen topic geopend. Daarin gaan we verder!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi BOOS654, 

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar laten we de communicatie inderdaad tot één topic beperken. Aangezien je al een eigen topic hebt aangemaakt, helpen we je graag daar verder :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer