.

Beantwoord

Bijna €60 Factuur met Abo 300 en 256m verbruikt

  • 28 May 2014
  • 8 reacties
  • 957 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Beste,

Ik zit hier met een factuur uit April van bijna 60,00 Euro terwijl ik een Abo 300  en 256m verbruikt heb.
Niet eens naar het buitenland gebeld, gewoon op mobiel en vaste nummer in NL, hoe komt dat? want z'n een bedrag heb ik nooit bij Simyo gehad.
icon

Beste antwoord door Ernst 30 May 2014, 13:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Staaf,

Op dit moment heb je inderdaad een belbundel van 300 minuten/SMS. Maar deze heb je vanaf 1 mei 2014. Daarvoor had je nog een bundel van 100 minuten/SMS.
Die 100 minuten had je op 2 april helaas al opgebeld. Dit kun je ook terugzien op je factuur.
Deze vind je op Mijn Simyo, op het tabblad facturen. Daar kun je je gespecificeerde factuur in PDF downloaden.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?
Badge
Beste Ernst,

k heb inderdaad op 2 April 100 minuten opgebeld, dat kan ik zien op mijn factuur.
Wat ik niet snap is: Ik heb de Abo 300 minuten eind Maart besteld en via websites ysteem kreeg ik de informatie dat d eAbo 300 zou met ingang vanaf April 2014 zijn.
dus hiermee ben ik niet eens. Ik krijg ook trouwens geen inzicht op mijn verbruiken kosten van de betreffende Mei 2014 . 
Badge
Beste Ernst,

k heb inderdaad op 2 April 100 minuten opgebeld, dat kan ik zien op mijn factuur.
Wat ik niet snap is: Ik heb de Abo 300 minuten eind Maart besteld en via websites ysteem kreeg ik de informatie dat d eAbo 300 zou met ingang vanaf April 2014 zijn.
dus hiermee ben ik niet eens. Ik krijg ook trouwens geen inzicht op mijn verbruiken kosten van de betreffende Mei 2014 . 



up-date: Ik heb inderdaad inzicht op dit maand Mei verbruik, nu zit ik ineens met 6 uur gebeld naar een vaste nummer!?? 
Badge +8
Hoi Staaf,

Ik zie je bundelwijziging op 21-4-2014 staan. In maart zijn er geen wijzigingen doorgegeven. Wanneer je een wijziging voor de 25ste doorgeeft, gaat deze op de 1ste van de maand die volgt in. Je krijgt ook altijd een email over je bundelwijziging.
Daar heb je je misschien toch in vergist?

Dat gesprek van 6 uur, dat zie ik inderdaad ook staan. Wat geeft je toestel aan, qua gesprekstijd? Dit is de tijd die via je simkaart is geregistreerd. Ik kan me voorstellen dat je nooit bewust een gesprek van 6 uur voert, maar het zou natuurlijk kunnen dat er niet goed is opgehangen. Daarom hoor ik graag van je wat je toestel aangeeft. Een schermafbeelding daarvan mag je emailen naar [email]webcare@simyo.nl[/email] .

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Nader onderzoek blijk een vaste nummer van een kinderverblifj te zijn, 
Mijn mobiele blokkeert zelf, ( ondankds dat en wat oudere android versie is ) dus onbwust bellen gaat het niet
6 uur bellen, kan ook niet, want er zijn geen accus die dat aankunnen, ( tenminste die van mijn niet!)
en ik heb 2 gesprekken op dit nummer op de factuur staan, een een paar seconden maar, en de andere 6 uur, precies op dezelfde tijdstip
dus ik  vind dit toestand, helemaal niet betrouwbaar, ik heb mijn twijfels daarover, zoals u misschien begrijpt, Dus dit factuur ga ik niet betalen, sorry!
dus wat uw incasso bureau betreft, ik voel me sterk op me schoenen staan en ik ga dit zaak zeker aanvechten zonnodig is!

Groeten van een ex  blij klant
Badge +6
Hoi Staaf,

Ik ben erg benieuwd of je ook hebt gekeken naar wat de gesprekslog aangeeft in je telefoon waar Charlene hierboven ook naar vroeg? Welke gesprekken zie je daarin terug met welke gespreksduren? :)

Waar ik namelijk zelf onlangs achter kwam in mijn Android telefoon is dat, doordat deze inmiddels alweer twee jaar oud is en helaas daardoor niet meer de snelste is, ik ongemerkt weleens twee gesprekken tegelijk open heb staan, doordat ik denk dat mijn telefoon de eerste keer dat ik op 'bellen' heb gedrukt niet heeft verwerkt en vervolgens nog maar een keer op 'bellen' druk en daardoor uiteindelijk dus twee gesprekken open heb staan :eek:
Badge
Hoi Kim,

Ik kan het gesprek niet vinden op mijn telefoon, en het nummer heb ik niet zeker gebeld ( kinderverblijf)
Is het trouwens mogelijk 6 uur bellen met uw telefoon,?? Ik kan hooguit 1 uur bellen met mijn telefoon ( dat doe ik bijna nooit) voordat de accu bijna leeg is.
Is het mogelijk dat een kinderverblif kantoor zijn vast telefoon 6 uur laat hangen? nee sorry, maar dit vind ik te raar om waar te zijn.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Staaf,

Of jouw telefoon in staat is om 1 of 6 uur te bellen en of het nummer dat je gebeld hebt ook zo lang die verbinding in stand laat kunnen wij weinig over zeggen.
Waar we wel wat over kunnen zeggen is of die verbinding er is geweest. Dit heb ik laten nakijken door een netwerkspecialist en deze kon niets constateren waaruit zou blijken dat die verbinding er niet is
geweest. Er is ook geen overlap geweest in tijdstippen of iets dergelijks.
Met andere woorden; het ziet er uit als een telefoongesprek, al is het heel erg lang.

Reageer