.

Beantwoord

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor mijn facturen?

  • 15 January 2017
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb een tijd geleden een telefoongesprek gehad over mijn factuur. Deze was ineens heel hoog en ik vroeg me af waarom dat zo was. Wat bleek, dat mijn telefoonnummer nog niet geactiveerd was. Dit zorgde ervoor dat al mijn sms en belkosten buiten mijn bundel verrekend werden. Dit kwam doordat ik nummerbehoud had aangevraagd.
Ik heb de telefoniste gevraagd of er iets aan te doen was, en ze antwoordde dat het niet waarschijnlijk was maar dat ze even voor me op onderzoek zou gaan. Hier heb ik nooit meer iets over gehoord.

Na een tijdje heb ik teruggebeld en aangezien ik niet wist hoe deze dame heette kon ik niet traceren of ze actie had ondernomen of niet. Dus besloot ik om mijn factuur te betalen. Ik heb met mijn bank een regeling om in de min te staan tot aan -1000 dus ik wou hier een beroep op doen.

Nu is het zo dat mijn salaris wordt ingekort door een incassobureau voor een bestaande schuld. Ik heb 200 euro per week beslagvrije voet. Hierdoor is mijn regeling met de bank ook aangepast, waardoor ik nog maar -400 euro in de min mag staan. Dit zorgde ervoor dat ik de facturen niet kon betalen. Ik kom met mijn beslagvrije voet ook net rond om mijn huur, wegenbelasting, parkeerkosten en voedsel te betalen.

De inkorting op mijn salaris duurt ongeveer tot eind maart. Afhankelijk van hoeveel ik overwerk en bijverdien.

Mijn vragen naar jullie zijn:

- Kan ik een betalingsregeling krijgen of in het beste geval uitstel van betaling tot eind maart?

- Ligt mijn factuur al op het incassobureau en kan ik daar een betalingsregeling krijgen?

- Kan ik mijn nummer behouden nadat de betaling geslaagd is?

Met vriendelijke groet,

Bas Spindler
icon

Beste antwoord door Caspar 16 January 2017, 16:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi BasSpindler,

Welkom op 't forum.

Super vervelend voor je dat je zulke hoge facturen hebt gekregen! Wanneer het nummerbehoud niet goedgekeurd wordt, dan zijn je bundels ook niet geactiveerd. Als je dan gebruik gaat maken van je aansluiting, komen er dus buitenbundelkosten.

Ik heb even naar jouw situatie en je aansluiting gekeken en ik heb ervoor gezorgd dat ik de november factuur voor je vergoed. De rest zul je wel moeten betalen. Wil je daar alsnog een betalingsregeling voor?

Of je je nummer kan behouden ligt eraan of je nummer nog werkend is bij je oude provider. Je kan op elk gewenst moment je nummer meenemen naar Simyo. Je kunt op je Mijn Simyo nummerbehoud (opnieuw) aanvragen. Als het je niet lukt, gaan wij je daar bij helpen!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Bedankt voor je snelle reactie en voor de vergoeding. Ik zou inderdaad nog graag een betalingsregeling krijgen voor de overgebleven facturen.
Hoe kunnen we dat regelen?

Groet,

Bas Spindler
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BasSpindler,

Prima! 🙂 Ik heb het meteen doorgezet naar de financiële afdeling. Je zult binnenkort via e-mail of telefonisch van ze horen. Samen kunnen jullie dan een beslissing maken over de termijnen. Zodra jij hier akkoord mee bent gegaan, zal het proces in werking worden gezet. Het gaat overigens om nog maar één overgebleven factuur: de oktober factuur. De november factuur heeft Caspar voor je vergoed namelijk, en de december factuur moet nog worden geïncasseerd (en bevat overigens € 18,12).

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Ok Jihane,

Bedankt voor je reactie. Super fijn!
Ik ben erg tevreden met hoe jullie me geholpen hebben en ik heb geen vragen meer.

Groet,

Bas Spindler
Badge +7
Hoi BasSpindler,

Dat is heel fijn om te horen 🙂 Ik hoop je snel weer een keer te zien op het forum!

Groetjes,
Samantha

Reageer