.

Beantwoord

Ik ben geblokkeerd wegens hoogverbruik. Hoe kan dit?

  • 4 January 2017
  • 6 reacties
  • 159 Bekeken

Badge
Hoe kan het zijn als je over je bundel heen bent, dat je dan ineens 10 x zoveel moet betalen als gewoon. Het blijkt dat ik 1000 MB heb verbruikt na het over streden van mijn bundel en dat op 1 dag. En daarvan de kosten moet betalen van 175 €. Mijn simkaart is geblokkeerd! Iedere maand betaal je netjes je rekening.. Je verwacht als je de nieuwe maand in gaat dat je Simkaart automatisch wordt gedeblokkeerd, want je betaald immers je rekening de 3e van de nieuwe maand. Maar toch blijkt het anders te zijn je moet eerst een gedeelte van je rekening '' boete '' betalen. voordat je weer aansluiting krijgt op je netwerk. Het mooie van alles is dat je nieuwe abonnement wel in gaat op de eerste van de nieuwe maand, deze blijft keurig op 100 % staan. omdat je eerst je boete moet betalen, want daarna kun je weer gebruik maken van je abonnement. Schandalig! Graag hoor ik reactie..

Het gaat me niet om de 'rekening die ik moet betalen' het gaat me om de nieuwe maand als deze ingaat dat je alsnog eerst je boete moet betalen voordat je weer aansluiting krijgt!
icon

Beste antwoord door Asma 4 January 2017, 16:57

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rick19871987,

Ik vind het erg vervelend dat je bent geblokkeerd wegens hoogverbruik. :(

Zoals je kunt zien heb ik je reactie verplaatst en hier een topic van gemaakt. Dit komt omdat het niet over hetzelfde onderwerp ging als de topic waar deze reactie in is geplaatst,

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je op 18 december veel internet hebt verbruikt binnen een korte periode. Om hoge kosten te voorkomen, hebben wij jou een waarschuwingssms gestuurd bij het overschrijden van 80% en 100% van je internetbundel. Op het moment dat je de bundel helemaal opmaakt, geven we aan dat je het beste MB's bij kunt kopen.

Als je simkaart is geblokkeerd wegens de hoge kosten buiten je bundel, sturen we jou een e-mail om een tussentijdse betaling te doen. Hierna wordt je aansluiting automatisch gedeblokkeerd. Als je geen tussentijdse betaling doet, dan wordt je aansluiting pas gedeblokkeerd als je factuur is geïncasseerd. Klik op deze link voor meer informatie hierover.

Ik snap heel goed dat het niet fijn is dat je nog steeds bent geblokkeerd! Aangezien ik dit erg vervelend voor je vind en je altijd netjes betaalt, heb ik je simkaart voor je gedeblokkeerd. Als jij je telefoon even uit- en aanzet, dan kun je weer gebruik maken van je simkaart.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Toch blijf ik het raar vinden dat ik in één dag zo veel ( MB ) heb verbruikt, Ik heb terug gekeken en zag inderdaad dat ik wat filmpjes heb verstuurd. 1000 MB is wel veel, Daarin blijf ik mijn twijfels houden. Iig bedankt voor de snelle reactie, en voor het deblokkeren van de simkaart.

Met vriendelijke groet.
Wat voor telefoon heb je, welke app(s) is de oorzaak? misschien zijn er middeltjes om dat te voorkomen.
Badge
Samsung 4 mini en gebruik de telefoon voornamelijk voor Instagram, Facebook, of Whatsapp.. Het is gebeurd en ik kan er niks meer aan veranderen. Instagram Facebook automatisch downloaden van filmpjes had ik ook al geblokkeerd daar kan het niet aanliggen. Ik vind fijn voor de snelle reactie van het hele team, graag had ik gezien dat er één contact persoon is, en niet zoals nu meerdere ondanks de goede ideeén!

Met vriendelijke groet.
Voor de duidelijkheid, dit is een openbaar forum. Dus iedereen kan en mag reageren net als jij.
Ik ben net als jij klant. Maar wil je geen hulp van een medeklant zoals ik, geen probleem.

Fijne dag nog. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rick19871987,

Ik snap heel goed je vraagtekens zet bij het verbruik. Een onderzoekende geest - dat kan ik altijd waarderen 🙂 Wel is het nodig dat je je realiseert dat je simkaart slechts het verbruik registreert en vervolgens aan ons doorgeeft. Het is dus geen kwestie van of het verbruik plaatsvond, maar wel van hoe dat toch heeft kunnen gebeuren. Als je dit artikel leest, vind je allerlei tips om erachter te komen waar je verbruik door is gekomen.

Ik raad je aan om in het vervolg goed te letten op die sms'jes die aangeven dat je op 80% en 100% van je bundel zit. Dan kun je je internetten uitzetten of 500 extra MB's kopen.

Wil je liever een betalingsregeling voor die factuur van december? Dat kan! Laat je me dat dan even weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer