.

Vraag

beltegoed negatief, hoe kan dit?

  • 9 June 2022
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo allemaal!

Een vraag over het beltegoed van onze dochter.

We hadden voor onze dochter een Simyo prepaid kaart gekocht. Nu zijn we erachter gekomen dat ze een negatief saldo heeft van €61,91 van de maand januari 20220. Ze gebruikt echter alleen WIFI.

En het vreemde is dat het 7x een bedrag is van €8,79 en dat elke 2 a 3 minuten op één dag!

Aantal : 59 MB per keer!

 

Dat moet een fout in het systeem zijn!

 

 

Hoe kan dit???? Wat kunnen we hieraan doen? 

 

 

 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Iris2022

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hier vragen over hebt en dat dit overkomt als een fout in het systeem. Het klinkt alsof de telefoon niet goed verbonden is geweest met het WiFi-netwerk en dat de optie voor Internet aan heeft gestaan op de simkaart. Hierdoor is de simkaart in staat geweest om internet te blijven gebruiken. Ik vermoed dat er een grote internetsessie plaats heeft gevonden waardoor er meer beltegoed is verbruikt dan dat er op stond. Dit kan bijvoorbeeld komen door een bepaalde software update of bepaalde systeemprocessen die op de achtergrond plaats vinden.

 

Omdat men bij Simyo altijd een sessie af kan maken ondanks dat er niet genoeg beltegoed op de kaart staat kan het voorkomen dat er een min-tegoed ontstaat. Aangezien een tegoed niet in de min terecht kan komen vind er een aanvulling vanuit Simyo plaats vindt. Dit is dus geen fout in het systeem.

Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag van je!

Groetjes,
Rutger
 

Vandaag gebeurt hier hetzelfde. Zoon heeft 879 MB verbruikt in een aantal minuten?

Beltegoed staat op  € 0 maar Verbruik staat op € -134,87 ??

Wat gebeurt hiermee, moeten we zelf dit bedrag opwaarderen? (Waarom zou je anders Prepaid aanschaffen om dit te voorkomen?) of is het zo dat als we opwaarderen dat bedrag kunnen gebruiken?

Reputatie 7
Badge +9

Simyo compenseert alles onder de 0, want het is immers prepaid. Als je opwaardeert, kun je dat bedrag gewoon gebruiken.

Reputatie 7
Badge +6

Als aanvulling Desgewenst kun je  de internet optie  Ook uitschakelen  in de app  of op mijn Simyo.. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @mschouten,

Bedankt voor je bericht. Het antwoord van @Groentjuh klopt inderdaad!

Super bedankt voor jullie hulp @Groentjuh en @Ron H. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer