.

Beantwoord

Bellen eigen nummer in rekening gebracht, hoe kan dit?

  • 19 January 2016
  • 9 reacties
  • 1098 Bekeken

Badge
Zit net bij Mijn Simyo te kijken naar het verbruik en zie dat op woensdag 13 januari 2016, 10x in rekening gebracht worden voor bellen met en naar mijn eigen nummer? Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Angelica 20 January 2016, 10:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Misaba,

Welkom op het Simyo forum :)

Dat is een goede vraag. Er is verbruik geregistreerd wat inhoudt dat er naar met je eigen aansluiting naar jouw nummer is gebeld. Het zijn ook erg korte gesprekken geweest. Het kan zijn dat je per ongeluk naar je eigen nummer hebt gebeld omdat bijvoorbeeld je toetsen van je telefoon niet geblokkeerd waren. Als je dit doet krijg je je voicemail. Tussen de tien keer dat je naar jezelf hebt gebeld, zie je ook één keer dat je naar je voicemail hebt gebeld. Is het in je belgeschiedenis terug te zien dat je naar jezelf hebt gebeld?

Groetjes, Angelica
Badge
Hi Angelica,
Sorry voor de late beantwoording (ziek).

In mijn bel geschiedenis van iPhone is niet te zien dat ik mijn eigen nummer heb gebeld.
Maar er zijn al een tijdje problemen met Simyo. Ben voor iedereen onbereikbaar en gaat direct zonder eerst over te gaan direct in voicemail en als ik terug bel dito personen zijn niet bereikbaar en gaat ook direct over in voicemail. Ondanks dat voicemail uit staat. Dit heb ik toen die keer getest, ik moet dan allerlei handelingen verrichten om deze aan te zetten (die test geef jij nu aan) om dan aan te horen dat er geen ingesproken bericht is.

Ook als ik wel contact heb wordt de verbinding nu steeds verbroken wat voor jou ook zichtaar is (steeds de 2 dezelfde nummers) en moet ik opnieuw bellen en wordt direct zonder ook maar 1x over te gaan gezegd dit nummer is niet bereikbaar.

Mijn man en ik hebben dit nu zelf getest met de 2 telefoons en nummers naast elkaar. Zowel die van mijn man als mij gaan beide direct bij mijn nummer en volledig KPN bereik over in dat ik niet bereikbaar ben, bel ik hem op zijn nummer krijg ik van Simyo zonder overgaan dito te horen dat zijn nummer niet bereikbaar is! Dat is dus al die 5 en 6 secondes en op elkaar volgende tijdstippen dat de verbinding verbroken werd door Simyo.

Mijn man zit bij KPN en daar wordt het niet bereikbaar zijn ook niet in rekening gebracht, Simyo doet dit wel!
Badge
PS: Probeer ook steeds over te stappen naar de nieuwe tarieven echter krijg steeds Sorry, er is iets misgegaan. Je bent niet overgestapt naar de nieuwe tarieven. Probeer het later nog eens..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Misaba,

Wat een vreemde situatie!

Als ik zo naar het probleem kijk, lijkt het er bijna op alsof jij jouw telefoon in 'niet storen' hebt staan. Als je vanuit onderin de iphone het 'mini menu' naar boven haalt, zie je daar een halve maan staan. Staat deze ingeschakeld?

Aan de andere kant zou het me niets verbazen als die optie niet aanstaat. Vooral omdat je aangeeft dat de telefoon van jouw man met jouw simkaart hetzelfde probleem geeft. Wat gebeurt er als je de simkaart van jouw man in jouw telefoon test?

Wat betreft het overstappen naar de nieuwe tarieven: probeer je dit via jouw computer of telefoon? Mocht je het via jouw telefoon proberen, dan wil ik je vragen om het eens via een computer te testen. Het liefst in verschillende browsers. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge
Hi Angela,

iPhone staat niet op niet storen.
Ook de test gedaan mijn sim in zijn iPhone 6+ geeft hetzelfde probleem, totaal niet bereikbaar of bij zelf bellen verbroken verbindingen of direct zonder overgaan bij het bellen in de voicemail.
Test: Zijn sim in mijn iPhone 5s geeft geen probleem, dus ligt niet aan de instellingen in de iPhone's die staan hetzelfde als in die van hem..
Begin te denken dat het aan de Simyo sim ligt. Is er de mogelijkheid een nieuwe toegezonden te krijgen deze is namelijk al erg oud!

Overstappen op nieuwe tarieven is gedaan via laptop. Net nogmaals gedaan maar lukt niet, blijf het bericht krijgen Sorry er is iets misgegaan! Kunnen jullie dit omzetten voor mij?

Groetjes Connie
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Connie,

Ik hoop dat je je weer beter voelt :$

Wat vervelend om te lezen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik heb met de netwerkspecialisten gebeld om uit te zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Zij kunnen dit niet verklaren. Wat zij konden bedenken is dat het 'broekzak' gesprekken zijn geweest. Maar hij hebt aangegeven dat de gesprekken niet terug te zien waren in je belgeschiedenis.

Wat ik voor je ga doen is een gratis vervangende simkaart opsturen. Deze ontvang je binnen drie werkdagen in de brievenbus 🙂 Ook heb ik de vraag bij mijn collega neergelegd om de nieuwe tarieven door te voeren.

Als je nog vragen hebt, laat je het ons dan weten? :$

Groetjes, Angelica
Badge
Hi Anglica,

Wat ik vergeten te zeggen heb, is dat als het gesprek wordt afgebroken er een hele hoge en doordringende hoge toon hoorbaar is,en dan verbreekt de verbinding de toon is voor zowel mij als degene die ik bel hoorbaar.

Mijn zus heeft jaren bij jullie gewerkt en zei ook al het ligt niet aan de iPhones maar aan de simkaart:P
Dus hoop dat het met de nieuwe simkaart dan opgelost is:)

Als het probleem is opgelost laat ik het zeker weten:)

Dank je wel voor alle hulp🆒

Groetjes Connie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Connie,

Ah, je had stiekem dus al wat inside information 😉 Ik hoop dat het probleem opgelost is met de nieuwe simkaart. Super fijn dat je ons op de hoogte houdt hiervan. Ook wij zijn namelijk heel benieuwd of dit gaat werken.

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend!

Groetjes,
Angela
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Connie,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Bij deze wil ik jou op de hoogte brengen dat het doorvoeren van de nieuwe tarieven is gelukt :D

Nu is het alleen nog even wachten op de nieuwe simkaart.

Ook ik wens je voor nu alvast ene fijn weekend :$

Groetjes, Angelica

Reageer