.

Beantwoord

Belbundel overschrijding geen melding?

  • 26 November 2020
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

Hi ik zie net dat ik de afgelopen twee dagen over mijn belbundel ben gegaan en dat kost heel veel geld.

Waarom krijg ik geen melding dat ik over het belbundel ben gegaan en wel over internetbundel?

Ik bel helemaal niet vaak en zit er nooit over (heb veel belminuten altijd over end van de maand) maar afgelopen week heb ik problemen met pakketjes en sta heel lang in de wacht bij de klantenservice van de post en winkels. Op zich is dat al heel frustrerend maar toen ik net de even in de app keek schrok ik ook wel even. Tijdens één van de gesprekken ben ik er door bundel heen gegaan en toen is het gaan aantikken. Ik stond zo een halfuur in de wacht en dat kost mij nu al 15 euro voor dat gesprek. Toen nog meer problemen en heb nu meer gesprekken die elk 3 euro kosten per stuk. Al deze gesprekken hadden van mij niet zo lang gemogen maar ik sta elke keer heel lang in de wacht. De teller staat nu op 33 euro extra. Ik zal de de komende dagen eventjes niet meer bellen of wat belminuten fixen.

Als ik had geweten dat ik over mijn bundel was gegaan was ik op tijd ook gestopt maar ik kijk niet elke minuut van de dag op de app.

icon

Beste antwoord door Bas 27 November 2020, 11:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Goedemorgen @Tommy123 

Bij een internetbundel krijg je een waarschuwing bij 80 en 100% verbruik omdat internet veel meer verbruik kan zijn door verschillende soorten van toepassingen. Een waarschuwing bij bellen is er niet omdat 1 minuut bellen gelijk staat met 1 minuut.

Waarom krijg ik geen melding dat ik over het belbundel ben gegaan en wel over internetbundel?

Een moderator, medewerker zal met je meekijken of er iets mogelijk is wat betreft de kosten. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Tommy123, 

Welkom op ons forum! 😃

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Voor je belbundel versturen we zoals Friesian aangeeft (thanks Friesian 😊) inderdaad geen waarschuwing op het moment dat 80% of 100% van je belbundel verbruikt is. Technisch gezien is dat namelijk niet mogelijk zoals dat wel kan bij je internetbundel. We gaan er ook vanuit dat je zelf af en toe controleert hoeveel belminuten je nog hebt en je bewust bent van hoeveel je belt. Dat we je waarschuwen per SMS is echt een verkeerde aanname geweest 😅

Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk om af en toe op onze app te controleren hoeveel belminuten je nog hebt voordat je aan een gesprek begint. Verbruikt wordt met een vertraging van een paar uur verwerkt, maar je kan wel goed inschatten hoeveel minuten je nog over hebt als je die dag nog niet gebeld hebt. Vind je dat teveel gedoe? Dan is het misschien interessant om Simyo Onbeperkt te nemen voor € 7,- per maand. In dat geval kun je namelijk bellen zoveel je wilt en hoef je je dus ook geen zorgen te maken over extra kosten (tenzij je naar een servicenummer of het buitenland belt) 😉

We begrijpen natuurlijk wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik heb een verzoek bij onze financiële afdeling ingediend voor de vergoeding van de helft van de belkosten. Dit bedrag wordt uiterlijk volgende week verrekend met je belkosten. 

Heb je hier nog vragen over? 😇

Groetjes, 
Bas

Hi Friesian en Bas,

Dank voor de berichten en uitleg.

Afgelopen dagen heb ik gesprekken gehad van 45 minuten (je weet wel, dan sta honderden minuten in de wacht bij de klantenservice) en toen is het allemaal bij ingeschoten. Ik geef ook niet jullie de schuld want ik had het kunnen weten als ik wat meer had opgelet door vaker in de app te kijken (ook al ging ik er verkeerd van uit dat ik bericht zou krijgen).  Normaal bel ik nooit zo veel maar het ging allemaal mis met pakketjes waardoor ik niet zo bewust was van de vele belminuten. Ik zal er weer beter opletten.

Veel dank voor de coulance met de kosten en zal even kijken of een ander abonnement misschien beter past op dit moment.

Fijne dag beiden!

Nog een kleine aanvulling wat ik nog vergeten was:

Ook dank voor de snelle berichten. Erg fijn dat er vlot gereageerd en meegedacht word. Nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tommy123,

 

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent! 

Het is heel begrijpelijk dat je wat meer moest bellen door de problemen met de pakketjes. Ik heb zojuist nog wat extra gratis belminuten voor je klaargezet in Mijn Simyo, deze hoef je alleen maar even te activeren (binnen een jaar) op het moment dat je ze nodig hebt.  Dan zijn de minuten tot het einde van diezelfde maand geldig. Maar hopelijk gaat alles omtrent jouw pakketjes gewoon goed in het vervolg. :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Ik wil je nog een heel fijn weekend wensen verder!

 

Nog bedankt Friesian! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer