Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Belbundel overschrijding geen melding?

  • 26 november 2020
  • 5 reacties
  • 259 Bekeken

Hi ik zie net dat ik de afgelopen twee dagen over mijn belbundel ben gegaan en dat kost heel veel geld.

Waarom krijg ik geen melding dat ik over het belbundel ben gegaan en wel over internetbundel?

Ik bel helemaal niet vaak en zit er nooit over (heb veel belminuten altijd over end van de maand) maar afgelopen week heb ik problemen met pakketjes en sta heel lang in de wacht bij de klantenservice van de post en winkels. Op zich is dat al heel frustrerend maar toen ik net de even in de app keek schrok ik ook wel even. Tijdens één van de gesprekken ben ik er door bundel heen gegaan en toen is het gaan aantikken. Ik stond zo een halfuur in de wacht en dat kost mij nu al 15 euro voor dat gesprek. Toen nog meer problemen en heb nu meer gesprekken die elk 3 euro kosten per stuk. Al deze gesprekken hadden van mij niet zo lang gemogen maar ik sta elke keer heel lang in de wacht. De teller staat nu op 33 euro extra. Ik zal de de komende dagen eventjes niet meer bellen of wat belminuten fixen.

Als ik had geweten dat ik over mijn bundel was gegaan was ik op tijd ook gestopt maar ik kijk niet elke minuut van de dag op de app.

icon

Beste antwoord door Bas 27 november 2020, 11:58

Hoi Tommy123, 

Welkom op ons forum! 😃

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Voor je belbundel versturen we zoals Friesian aangeeft (thanks Friesian 😊) inderdaad geen waarschuwing op het moment dat 80% of 100% van je belbundel verbruikt is. Technisch gezien is dat namelijk niet mogelijk zoals dat wel kan bij je internetbundel. We gaan er ook vanuit dat je zelf af en toe controleert hoeveel belminuten je nog hebt en je bewust bent van hoeveel je belt. Dat we je waarschuwen per SMS is echt een verkeerde aanname geweest 😅

Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk om af en toe op onze app te controleren hoeveel belminuten je nog hebt voordat je aan een gesprek begint. Verbruikt wordt met een vertraging van een paar uur verwerkt, maar je kan wel goed inschatten hoeveel minuten je nog over hebt als je die dag nog niet gebeld hebt. Vind je dat teveel gedoe? Dan is het misschien interessant om Simyo Onbeperkt te nemen voor € 7,- per maand. In dat geval kun je namelijk bellen zoveel je wilt en hoef je je dus ook geen zorgen te maken over extra kosten (tenzij je naar een servicenummer of het buitenland belt) 😉

We begrijpen natuurlijk wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik heb een verzoek bij onze financiële afdeling ingediend voor de vergoeding van de helft van de belkosten. Dit bedrag wordt uiterlijk volgende week verrekend met je belkosten. 

Heb je hier nog vragen over? 😇

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

5 reacties

Goedemorgen @Tommy123 

Bij een internetbundel krijg je een waarschuwing bij 80 en 100% verbruik omdat internet veel meer verbruik kan zijn door verschillende soorten van toepassingen. Een waarschuwing bij bellen is er niet omdat 1 minuut bellen gelijk staat met 1 minuut.

Waarom krijg ik geen melding dat ik over het belbundel ben gegaan en wel over internetbundel?

Een moderator, medewerker zal met je meekijken of er iets mogelijk is wat betreft de kosten. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Tommy123, 

Welkom op ons forum! 😃

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Voor je belbundel versturen we zoals Friesian aangeeft (thanks Friesian 😊) inderdaad geen waarschuwing op het moment dat 80% of 100% van je belbundel verbruikt is. Technisch gezien is dat namelijk niet mogelijk zoals dat wel kan bij je internetbundel. We gaan er ook vanuit dat je zelf af en toe controleert hoeveel belminuten je nog hebt en je bewust bent van hoeveel je belt. Dat we je waarschuwen per SMS is echt een verkeerde aanname geweest 😅

Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk om af en toe op onze app te controleren hoeveel belminuten je nog hebt voordat je aan een gesprek begint. Verbruikt wordt met een vertraging van een paar uur verwerkt, maar je kan wel goed inschatten hoeveel minuten je nog over hebt als je die dag nog niet gebeld hebt. Vind je dat teveel gedoe? Dan is het misschien interessant om Simyo Onbeperkt te nemen voor € 7,- per maand. In dat geval kun je namelijk bellen zoveel je wilt en hoef je je dus ook geen zorgen te maken over extra kosten (tenzij je naar een servicenummer of het buitenland belt) 😉

We begrijpen natuurlijk wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik heb een verzoek bij onze financiële afdeling ingediend voor de vergoeding van de helft van de belkosten. Dit bedrag wordt uiterlijk volgende week verrekend met je belkosten. 

Heb je hier nog vragen over? 😇

Groetjes, 
Bas

Hi Friesian en Bas,

Dank voor de berichten en uitleg.

Afgelopen dagen heb ik gesprekken gehad van 45 minuten (je weet wel, dan sta honderden minuten in de wacht bij de klantenservice) en toen is het allemaal bij ingeschoten. Ik geef ook niet jullie de schuld want ik had het kunnen weten als ik wat meer had opgelet door vaker in de app te kijken (ook al ging ik er verkeerd van uit dat ik bericht zou krijgen).  Normaal bel ik nooit zo veel maar het ging allemaal mis met pakketjes waardoor ik niet zo bewust was van de vele belminuten. Ik zal er weer beter opletten.

Veel dank voor de coulance met de kosten en zal even kijken of een ander abonnement misschien beter past op dit moment.

Fijne dag beiden!

Nog een kleine aanvulling wat ik nog vergeten was:

Ook dank voor de snelle berichten. Erg fijn dat er vlot gereageerd en meegedacht word. Nogmaals dank!

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Tommy123,

 

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent! 

Het is heel begrijpelijk dat je wat meer moest bellen door de problemen met de pakketjes. Ik heb zojuist nog wat extra gratis belminuten voor je klaargezet in Mijn Simyo, deze hoef je alleen maar even te activeren (binnen een jaar) op het moment dat je ze nodig hebt.  Dan zijn de minuten tot het einde van diezelfde maand geldig. Maar hopelijk gaat alles omtrent jouw pakketjes gewoon goed in het vervolg. :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Ik wil je nog een heel fijn weekend wensen verder!

 

Nog bedankt Friesian! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer