.

Beantwoord

belachelijk hoge rekening en er wordt geen oplossing geboden?!

  • 22 February 2013
  • 25 reacties
  • 1253 Bekeken

Pieter van Simyo, "er ging iets mis met de verbingding" want je hing op terwijl we in gesprek waren. Ik heb een rekening van 220,- voor data verbruik. Ik ben al een hele tijd klant bij jullie en niet de enige met de klacht zo te lezen. Ik lees overal klachten (forum, radar etc) en jullie bieden geen oplossingen? Het antwoord is; het verbruik is er geweest dus ik moet betalen? Dit kan toch niet? 
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 17:15

Bekijk originele reactie

25 reacties

Heb je een app om verbruikte MB's te meten? Anders raad ik je aan dat te installeren, en je verbruik voor de volgende keer in de gaten te houden. Dan gebeuren dit soort zaken niet. Simyo kan er ook niks aan doen, als jij je verbruik op je 'Mijn Simyo' had bijgehouden was dit ook niet gebeurt. Nu is het verbruik er al en zal er dus betaald voor moeten worden, maar je kan altijd voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Je werkt niet eens bij Simyo of wel? 
Ik probeerde je alleen maar te helpen het in de toekomst te voorkomen, dat is het enige wat er nu nog te doen staat want de rekening ligt er. sorry als dat bot overkwam oid.
Geen probleem maar als je ff op google kijkt zie je wel wat voor waardeloze service ze bieden. Ook al betaal ik 1,- per maand, je hangt toch niet zo maar op in een gesprek om vervolgens niet te laten horen? 
Ja klopt maar ze zijn zichzelf ook bewust van de slechte (telefonische) klantenservice en proberen hier neem ik aan wat aan te doen, maar via twitter / facebook / forum zijn ze beter te berijken vind ik dan andere providers. De service zelf (bellen, sms, internet) vind ik overigens erg goed voor de prijs hoor als je van te voren weet dat je alles zelf in de gaten moet houden gaat het ook altijd goed.
Wat is jouw relatie met Simyo dan? Ik ben jaren klant, ga nooit over mijn bundel, heb hetzelfde verbruik als altijd en nu ineens verbruik ik in één maand drie keer zoveel? Bijvoorbeeld; om 08:00 Internet gebruik (60380 kB) € 20,64 Op dit moment zat ik op de fiets naar werk en dit is vrij apart.. 
Ik heb geen apps die enorm veel data verbruiken dus dit klopt gewoon niet.. 
Niks, ik probeer gewoon mensen te helpen. Op de fiets naar werk heb je geen wifi, misschien is je telefoon apps gaan updaten of spotify liedjes wezen downloaden toen. Dit kan je meestal uit zetten in instellingen, dus misschien handig om dat te checken. Verder kan ik je ook niet helpen misschien dat een medewerker van simyo iets raars in je verbruik kan zijn er is natuurlijk altijd kans op een technische fout, maar als ze aan de telefoon al zeiden dat het verbruik er is geweest denk ik dat niet dus dan zal de rekening (helaas) betaald moeten worden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pieter10,

Ik heb de betreffende collega zojuist gesproken en hij gaf ook aan dat het gesprek ineens wegviel. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar het lijkt er op dat er iets mis ging met de verbinding.

aatje92 probeert je enkel te helpen en te voorzien van tips. Daar dient het forum ook voor. In dit topic kun je informatie vinden over hoe je toestel veel mb's kan verbruiken. Wellicht dat je de oorzaak hier uit kunt halen.

Zoals telefonisch is aangegeven kunnen wij slechts zien wat voor uitgaande verbindingen er geregistreerd zijn. Dit is afkomstig van je simkaart. Het verbruik is wel correct geregistreerd.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Beste mensen,

Bijna bij elke klacht over een hoog dataverbruik is er een Iphone in het spel. Hierdoor trek ik de conclusie dat de oorzaak van dit probleem ligt bij het toestel en niet bij Simyo.

Een hoge waterrekening ligt immers ook aan de lekkende kraan en niet aan het waterleidingbedrijf....
Hoi Alex,

Ik had van Simyo een sms moeten krijgen dat mijn data limiet bereikt was ipv dit laten oplopen tot 200,-
Dat jullie dat nu wel doen of dat dit alleen gebeurd bij klanten die voor maart klant zijn geworden heb ik geen boodschap aan.

Ik heb deze sms nooit gekregen, anders had ik mijn data wel uitgezet. Ik verwacht dan ook dat door deze fout hier een compensatie komt.

Pieter
Badge
Ik heb hetzelfde probleem ook ik heb tot mijn spijt mijn vriendin ook voorgesteld simyo te nemen.
Alex? Kan je reageren op mijn vraag?  Ik wil graag compensatie omdat jullie mij vergeten zijn een sms te sturen dat ik overm ijn data limiet zat
Badge +1
Als je over je limiet heengaat is dat je eigen verantwoording
Als ik hier thuis de kachel laat aanstaan en ga op vakantie kan ik ook niet naar de woningbouw voor compensatie je kan dagelijks op mijn simyo je verbruik bekijken
Hey Eric,

Ik vraag jou toch niets of wel? Tegenwoordig zijn telecommaatschappijen verplicht om hier een seintje te geven.
Je heb geen idee van het verhaal dus bemoei je er niet mee tenzij je wat zinnigs te melden hebt.  
Badge +1
Zet het dan niet in het forum neer en stuur een email een forum mag iedereen op reageren daar is een forum voor als ik het verkeerd zie prima
Reputatie 7
Badge +9
Zet het dan niet in het forum neer en stuur een email een forum mag iedereen op reageren daar is een forum voor als ik het verkeerd zie prima

Inderdaad, dit is een publieke plek zoals de oude Romeinen, uitvinders van het forum, ooit hebben bedoeld. 

Iedereen mag zich hier met van alles bemoeien. Zie ook
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum
Ja, leuk... Ik richt mijn bericht aan Alex en niet aan mensen die niets te doen hebben en de hele dag op fora zitten.
Ja, leuk... Ik richt mijn bericht aan Alex en niet aan mensen die niets te doen hebben en de hele dag op fora zitten.
Badge +1
Wie ben jij om te bepalen dat we niets doen, forum is openbaar en dus voor iedereen als je ietsmin een forum plaatst krijg je reacties of je leuk,vind of niet wil je geen reacties stuur dan een email rechtsregels aan simyo
Ja reageer maar een eind weg hoor! Geef alleen aan dat het geen zin heeft omdat ik er niets aan heb. maar als je niets beters te doen hebtt, ga lekker je gang joh
Badge +2
Net gelezen op het forum van een concurrent van Simyo:

Wanneer je als klant je iPhone naar IOS 6.0.1. of IOS 6.1. heb geüpdatet, is het mogelijk dat je iPhone meer data dan normaal verbruikt. Er zijn namelijk meerdere bugs bij Apple naar boven gekomen waardoor o.a. de batterijduur snel omlaag gaat en via 2G/3G data verbruikt wordt terwijl de klant verbonden is met wifi. In ons systeem wordt dit wel gezien als dataverbruik.

Inmiddels zijn deze bugs door Apple opgelost in IOS 6.1.1. Daarom raden wij alle Apple gebruikers aan om de nieuwste software IOS 6.1.1. of IOS 6.1.2. te installeren op de toestellen.
Bedankt voor de informatie, daar heb ik wat aan! Ik heb inmiddels de nieuwe software dus nu moet het verholpen zijn. Los van het feit dat ik nu geen data meer heb voor deze maand omdaty ik het uit gezet heb wens ik nog wel een compensatie voor januari.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Pieter10,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat er nu kosten zijn gegenereerd. In jouw situatie is Simyo echter niet verplicht om een sms te sturen. Dit is wettelijk niet verplicht (heeft met de ingang van het abonnement te maken). We gaan de waarschuwings sms voor Simyo Tringg klanten echter wel proberen in te regelen. Maar het is duur puur een dienst van Simyo.

@erickiel, scotsman en Pieter10. Op het forum mag iedereen reacties plaatsen zolang men zich maar aan de huisregels houdt. Reageren op elkaars berichten is dus niet verboden. Maar probeer het wel een beetje gezellig te houden :D

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Bedankt voor je reactie. Ben je het met mij eens dat wanneer een klant ineens ernorm over zijn datalimiet heen gaat het wel zo klant gericht is om deze persoon te waarschuwen of wanneer dit niet is gebeurd een oplossing te bieden? 

Groeten Pieter 
Reputatie 2
Badge +1
Hey Pieter10,

Dat ben ik inderdaad met je eens. Echter zou het dan alsnog een keuze moeten zijn (die binnen de bedrijfsregels en richtlijnen voor de bedrijfsvoering past) om verantwoordelijkheid die in eerste instantie niet bij ons ligt op ons te nemen.
In eerste instantie gaf je aan een vergoeding te willen omdat je in de veronderstelling was dat wij verplicht waren om jou de sms te sturen. Dit is echter niet het geval.
Omdat je op de persoonlijke pagina jouw verbruik in de gaten kunt houden zullen wij jou in dit geval niet gaan compenseren.

Reageer