.

Beantwoord

automatische incasso nog niet gebeurd?

  • 29 November 2013
  • 16 reacties
  • 1011 Bekeken

Hallo,

Ik zie op mijn facturen dat oktober nog openstaat.. nu heb ik automatische incasso, maar blijkbaar is het nog niet gebeurt?
Er staat dat het de derde donderdag van mijn  rekening wordt afgeschreven, maar da's dus niet gebeurt. Hoe kan dit?

TenHave80
icon

Beste antwoord door Charlene 2 December 2013, 17:06

Bekijk originele reactie

16 reacties

Bij mij hetzelfde probleem, verleden maand ging het ook al fout. Toen achteraf een mail om met iDeal te betalen omdat de fout bij hen zelf zat
Bij mij hetzelfde probleem, verleden maand ging het ook al fout. Toen achteraf een mail om met iDeal te betalen omdat de fout bij hen zelf zat


Hebben ze die mail uit zichzelf gestuurd? Of heb je eerst contact met hen gehad?

@Simyo medewerkers: Waarom reageren jullie niet op mijn forum-bericht?
Ik wil weer bereikbaar kunnen zijn. Dit ligt wel aan jullie.

TenHave80
Hier hetzelfde probleem, bij mij is er ook nog niet geïncasseerd voor oktober.
Bij mij hetzelfde probleem, als simyo mijn nummer blokkeert zeg ik gewoon mijn Abbo op want dit is voor mij toch maandelijks opzegbaar.
Aanbieders genoeg
Snap niet dat simyo hier niets over laat weten
Reputatie 7
Badge +9
Tussen de inning van het bedrag en het bijwerken op je persoonlijke pagina zit altijd vertraging. De inning wordt, zie je afschrift (papier of internet), door een derde partij gedaan, deze moet dit weer doorgeven aan Simyo en daarna kan Simyo het verwerken.

Vorige maand was er een foute mail verstuurd naar een groep gebruikers, deze hebben ook een vervolgmail met uitleg gekregen.

Bij mij is het bedrag wel geïncasseerd maar nog niet verwerkt, dit komt vanzelf goed.
Badge +8
Hallo,

Ik zie op mijn facturen dat oktober nog openstaat.. nu heb ik automatische incasso, maar blijkbaar is het nog niet gebeurt?
Er staat dat het de derde donderdag van mijn  rekening wordt afgeschreven, maar da's dus niet gebeurt. Hoe kan dit?

TenHave80


Hoi allemaal,

Op de derde donderdag van de maand staat je factuur klaar, de incassering vindt ergens de week erna plaats. Bij sommigen van jullie is dat misschien al gebeurd. Bij anderen kan het vandaag of morgen nog gebeuren.
Je wordt echt niet zomaar afgesloten. Mocht er met de incasso iets mis gaan, dan krijg je een week later een eerste herinnering om met iDeal te betalen. Daar zijn nog geen extra kosten bij.
Het hele betaalproces vind je hier.
Tussen de inning van het bedrag en het bijwerken op je persoonlijke pagina zit altijd vertraging. De inning wordt, zie je afschrift (papier of internet), door een derde partij gedaan, deze moet dit weer doorgeven aan Simyo en daarna kan Simyo het verwerken.

Vorige maand was er een foute mail verstuurd naar een groep gebruikers, deze hebben ook een vervolgmail met uitleg gekregen.

Bij mij is het bedrag wel geïncasseerd maar nog niet verwerkt, dit komt vanzelf goed.


Wat er vorige maand aan de hand was, heeft franswon al goed uitgelegd. Dankjewel franswon :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hebben ze die mail uit zichzelf gestuurd? Of heb je eerst contact met hen gehad?

@Simyo medewerkers: Waarom reageren jullie niet op mijn forum-bericht?
Ik wil weer bereikbaar kunnen zijn. Dit ligt wel aan jullie.

TenHave80


Hoi TenHave80,

Wat is er precies met je bereikbaarheid aan de hand? Je bent niet geblokkeerd of iets dergelijks. Graag ontvang ik daar dus wat meer informatie over, zodat ik je daarmee kan helpen.

Groetjes, Charlene
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij is het bereik en de 3g ook weg en ik heb geen flauw idee waarom.
Ik betaal wel nog steeds en vind dit daarom zeer hinderlijk.
Badge +6
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij is het bereik en de 3g ook weg en ik heb geen flauw idee waarom.
Ik betaal wel nog steeds en vind dit daarom zeer hinderlijk.


Hoi Semkieviets,

Ik heb je vraag hier beantwoord.
Hallo!

Vorige maand ik ook die foute mail ontvangen, in totaal 5 keer. De dag daarna kreeg ik een mail dat het in orde was en dat ik niet via IDEAL hoefde te betalen.
Net heb ik weer een mail gehad dat de automatische incasso niet is gelukt en heb ik een herinnering gekregen. Ik heb niet binnen de betaalingstermijn van 14 dagen betaald, dat klopt, de incasso heeft inderdaad niet plaatsgevonden van de vorige maand. Er staat wel genoeg op mijn rekening.

Mijn vraag is nu of dit weer een foute mail is en waarom de incasso's niet lukken.

Met vriendelijke groet,

Isabel
Zelfde probleem hier. Oktober niet geincasseerd en nu een dreigmail. Er staat gewoon geld op de rekening dus het zou handig zijn als Simyo gewoon zijn zaken goed regelt, het geld op tijd incasseert en mij niet lastig valt met mailtjes door fouten van Simyo.
Blijkbaar is het probleem nog niet geheel verholpen. Op 4 december ook een bericht ontvangen over een niet geincasseerde factuur. Ik krijg wel de kans om tot 19 december de factuur per IDEAL te voldoen.
Bij deze geef ik dan de kans aan Buckaroo om voor 19 december hun zaken op orde te stellen. Jongens, jullie kunnen het!
Badge +8
Hallo!

Vorige maand ik ook die foute mail ontvangen, in totaal 5 keer. De dag daarna kreeg ik een mail dat het in orde was en dat ik niet via IDEAL hoefde te betalen.
Net heb ik weer een mail gehad dat de automatische incasso niet is gelukt en heb ik een herinnering gekregen. Ik heb niet binnen de betaalingstermijn van 14 dagen betaald, dat klopt, de incasso heeft inderdaad niet plaatsgevonden van de vorige maand. Er staat wel genoeg op mijn rekening.

Mijn vraag is nu of dit weer een foute mail is en waarom de incasso's niet lukken.

Met vriendelijke groet,

Isabel


Zelfde probleem hier. Oktober niet geincasseerd en nu een dreigmail. Er staat gewoon geld op de rekening dus het zou handig zijn als Simyo gewoon zijn zaken goed regelt, het geld op tijd incasseert en mij niet lastig valt met mailtjes door fouten van Simyo.Blijkbaar is het probleem nog niet geheel verholpen. Op 4 december ook een bericht ontvangen over een niet geincasseerde factuur. Ik krijg wel de kans om tot 19 december de factuur per IDEAL te voldoen.
Bij deze geef ik dan de kans aan Buckaroo om voor 19 december hun zaken op orde te stellen. Jongens, jullie kunnen het!


Hoi IsabelCristina, Annenouk en arbie,

Er is wel geprobeerd om te incasseren, en bij de meeste klanten is dat ook gewoon gelukt. Blijkbaar is er bij jullie drie iets niet goed gegaan, dan krijg je inderdaad de herinneringsmail om via de iDeal link te betalen. Die is absoluut niet bedoeld als een 'dreigmail' hoor Annenouk, zo moet je dat echt niet opvatten.
Ik snap dat er bij jullie door vorige maand nu nog meer verwarring is ontstaan. Dat spijt ons heel erg. Maar je kunt dus gewoon met iDeal betalen. Deze factuur gaat niet meer geïncasseerd worden.
Ik ga laten onderzoeken wat er mis is gegaan bij jullie, en ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt.

Groetjes,
Charlene
Ook nu weer een mislukte incasso blijkens uw aanmaningsmail, erg vervelend want het is zeker dat het saldo voldoende is en was.

Er zijn meerder klachten, gaat u dit oplossen?
Reputatie 5
Badge +11
Ook nu weer een mislukte incasso blijkens uw aanmaningsmail, erg vervelend want het is zeker dat het saldo voldoende is en was.

Er zijn meerder klachten, gaat u dit oplossen?


Hoi Alleman, welkom op het Simyo forum.

Allereerst; de mail die je hebt gehad is geen aanmaning. Slechts een herinnering die je nog 2 weken de tijd geeft om te betalen.
Deze mail is automatisch verstuurd naar een kleine groep klanten waarbij de afschrijving door een ons nog onbekende reden direct weer is gestorneerd.
Wij begrijpen dat dit niet netjes staat als er eerder al iets fout is gegaan, maar ik verzeker je dat deze zaken volledig los van elkaar staan. Sterker nog; de oorzaak ligt bij 2 verschillende bedrijven.

Reageer