Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

automatische incasso nog niet gebeurd?

  • 29 november 2013
  • 16 reacties
  • 1010 Bekeken

Hallo,

Ik zie op mijn facturen dat oktober nog openstaat.. nu heb ik automatische incasso, maar blijkbaar is het nog niet gebeurt?
Er staat dat het de derde donderdag van mijn  rekening wordt afgeschreven, maar da's dus niet gebeurt. Hoe kan dit?

TenHave80
icon

Beste antwoord door Charlene 2 december 2013, 17:06

Hallo,



Ik zie op mijn facturen dat oktober nog openstaat.. nu heb ik automatische incasso, maar blijkbaar is het nog niet gebeurt?

Er staat dat het de derde donderdag van mijn  rekening wordt afgeschreven, maar da's dus niet gebeurt. Hoe kan dit?



TenHave80




Hoi allemaal,



Op de derde donderdag van de maand staat je factuur klaar, de incassering vindt ergens de week erna plaats. Bij sommigen van jullie is dat misschien al gebeurd. Bij anderen kan het vandaag of morgen nog gebeuren.

Je wordt echt niet zomaar afgesloten. Mocht er met de incasso iets mis gaan, dan krijg je een week later een eerste herinnering om met iDeal te betalen. Daar zijn nog geen extra kosten bij.

Het hele betaalproces vind je hier.

Tussen de inning van het bedrag en het bijwerken op je persoonlijke pagina zit altijd vertraging. De inning wordt, zie je afschrift (papier of internet), door een derde partij gedaan, deze moet dit weer doorgeven aan Simyo en daarna kan Simyo het verwerken.



Vorige maand was er een foute mail verstuurd naar een groep gebruikers, deze hebben ook een vervolgmail met uitleg gekregen.



Bij mij is het bedrag wel geïncasseerd maar nog niet verwerkt, dit komt vanzelf goed.




Wat er vorige maand aan de hand was, heeft franswon al goed uitgelegd. Dankjewel franswon :)



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

16 reacties

Bij mij hetzelfde probleem, verleden maand ging het ook al fout. Toen achteraf een mail om met iDeal te betalen omdat de fout bij hen zelf zat
Bij mij hetzelfde probleem, verleden maand ging het ook al fout. Toen achteraf een mail om met iDeal te betalen omdat de fout bij hen zelf zat


Hebben ze die mail uit zichzelf gestuurd? Of heb je eerst contact met hen gehad?

@Simyo medewerkers: Waarom reageren jullie niet op mijn forum-bericht?
Ik wil weer bereikbaar kunnen zijn. Dit ligt wel aan jullie.

TenHave80
Hier hetzelfde probleem, bij mij is er ook nog niet geïncasseerd voor oktober.
Bij mij hetzelfde probleem, als simyo mijn nummer blokkeert zeg ik gewoon mijn Abbo op want dit is voor mij toch maandelijks opzegbaar.
Aanbieders genoeg
Snap niet dat simyo hier niets over laat weten
Reputatie 7
Badge +9
Tussen de inning van het bedrag en het bijwerken op je persoonlijke pagina zit altijd vertraging. De inning wordt, zie je afschrift (papier of internet), door een derde partij gedaan, deze moet dit weer doorgeven aan Simyo en daarna kan Simyo het verwerken.

Vorige maand was er een foute mail verstuurd naar een groep gebruikers, deze hebben ook een vervolgmail met uitleg gekregen.

Bij mij is het bedrag wel geïncasseerd maar nog niet verwerkt, dit komt vanzelf goed.
Badge +8
Hallo,

Ik zie op mijn facturen dat oktober nog openstaat.. nu heb ik automatische incasso, maar blijkbaar is het nog niet gebeurt?
Er staat dat het de derde donderdag van mijn  rekening wordt afgeschreven, maar da's dus niet gebeurt. Hoe kan dit?

TenHave80


Hoi allemaal,

Op de derde donderdag van de maand staat je factuur klaar, de incassering vindt ergens de week erna plaats. Bij sommigen van jullie is dat misschien al gebeurd. Bij anderen kan het vandaag of morgen nog gebeuren.
Je wordt echt niet zomaar afgesloten. Mocht er met de incasso iets mis gaan, dan krijg je een week later een eerste herinnering om met iDeal te betalen. Daar zijn nog geen extra kosten bij.
Het hele betaalproces vind je hier.
Tussen de inning van het bedrag en het bijwerken op je persoonlijke pagina zit altijd vertraging. De inning wordt, zie je afschrift (papier of internet), door een derde partij gedaan, deze moet dit weer doorgeven aan Simyo en daarna kan Simyo het verwerken.

Vorige maand was er een foute mail verstuurd naar een groep gebruikers, deze hebben ook een vervolgmail met uitleg gekregen.

Bij mij is het bedrag wel geïncasseerd maar nog niet verwerkt, dit komt vanzelf goed.


Wat er vorige maand aan de hand was, heeft franswon al goed uitgelegd. Dankjewel franswon :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hebben ze die mail uit zichzelf gestuurd? Of heb je eerst contact met hen gehad?

@Simyo medewerkers: Waarom reageren jullie niet op mijn forum-bericht?
Ik wil weer bereikbaar kunnen zijn. Dit ligt wel aan jullie.

TenHave80


Hoi TenHave80,

Wat is er precies met je bereikbaarheid aan de hand? Je bent niet geblokkeerd of iets dergelijks. Graag ontvang ik daar dus wat meer informatie over, zodat ik je daarmee kan helpen.

Groetjes, Charlene
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij is het bereik en de 3g ook weg en ik heb geen flauw idee waarom.
Ik betaal wel nog steeds en vind dit daarom zeer hinderlijk.
Badge +6
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij is het bereik en de 3g ook weg en ik heb geen flauw idee waarom.
Ik betaal wel nog steeds en vind dit daarom zeer hinderlijk.


Hoi Semkieviets,

Ik heb je vraag hier beantwoord.
Hallo!

Vorige maand ik ook die foute mail ontvangen, in totaal 5 keer. De dag daarna kreeg ik een mail dat het in orde was en dat ik niet via IDEAL hoefde te betalen.
Net heb ik weer een mail gehad dat de automatische incasso niet is gelukt en heb ik een herinnering gekregen. Ik heb niet binnen de betaalingstermijn van 14 dagen betaald, dat klopt, de incasso heeft inderdaad niet plaatsgevonden van de vorige maand. Er staat wel genoeg op mijn rekening.

Mijn vraag is nu of dit weer een foute mail is en waarom de incasso's niet lukken.

Met vriendelijke groet,

Isabel
Zelfde probleem hier. Oktober niet geincasseerd en nu een dreigmail. Er staat gewoon geld op de rekening dus het zou handig zijn als Simyo gewoon zijn zaken goed regelt, het geld op tijd incasseert en mij niet lastig valt met mailtjes door fouten van Simyo.
Blijkbaar is het probleem nog niet geheel verholpen. Op 4 december ook een bericht ontvangen over een niet geincasseerde factuur. Ik krijg wel de kans om tot 19 december de factuur per IDEAL te voldoen.
Bij deze geef ik dan de kans aan Buckaroo om voor 19 december hun zaken op orde te stellen. Jongens, jullie kunnen het!
Badge +8
Hallo!

Vorige maand ik ook die foute mail ontvangen, in totaal 5 keer. De dag daarna kreeg ik een mail dat het in orde was en dat ik niet via IDEAL hoefde te betalen.
Net heb ik weer een mail gehad dat de automatische incasso niet is gelukt en heb ik een herinnering gekregen. Ik heb niet binnen de betaalingstermijn van 14 dagen betaald, dat klopt, de incasso heeft inderdaad niet plaatsgevonden van de vorige maand. Er staat wel genoeg op mijn rekening.

Mijn vraag is nu of dit weer een foute mail is en waarom de incasso's niet lukken.

Met vriendelijke groet,

Isabel


Zelfde probleem hier. Oktober niet geincasseerd en nu een dreigmail. Er staat gewoon geld op de rekening dus het zou handig zijn als Simyo gewoon zijn zaken goed regelt, het geld op tijd incasseert en mij niet lastig valt met mailtjes door fouten van Simyo.Blijkbaar is het probleem nog niet geheel verholpen. Op 4 december ook een bericht ontvangen over een niet geincasseerde factuur. Ik krijg wel de kans om tot 19 december de factuur per IDEAL te voldoen.
Bij deze geef ik dan de kans aan Buckaroo om voor 19 december hun zaken op orde te stellen. Jongens, jullie kunnen het!


Hoi IsabelCristina, Annenouk en arbie,

Er is wel geprobeerd om te incasseren, en bij de meeste klanten is dat ook gewoon gelukt. Blijkbaar is er bij jullie drie iets niet goed gegaan, dan krijg je inderdaad de herinneringsmail om via de iDeal link te betalen. Die is absoluut niet bedoeld als een 'dreigmail' hoor Annenouk, zo moet je dat echt niet opvatten.
Ik snap dat er bij jullie door vorige maand nu nog meer verwarring is ontstaan. Dat spijt ons heel erg. Maar je kunt dus gewoon met iDeal betalen. Deze factuur gaat niet meer geïncasseerd worden.
Ik ga laten onderzoeken wat er mis is gegaan bij jullie, en ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt.

Groetjes,
Charlene
Ook nu weer een mislukte incasso blijkens uw aanmaningsmail, erg vervelend want het is zeker dat het saldo voldoende is en was.

Er zijn meerder klachten, gaat u dit oplossen?
Reputatie 5
Badge +11
Ook nu weer een mislukte incasso blijkens uw aanmaningsmail, erg vervelend want het is zeker dat het saldo voldoende is en was.

Er zijn meerder klachten, gaat u dit oplossen?


Hoi Alleman, welkom op het Simyo forum.

Allereerst; de mail die je hebt gehad is geen aanmaning. Slechts een herinnering die je nog 2 weken de tijd geeft om te betalen.
Deze mail is automatisch verstuurd naar een kleine groep klanten waarbij de afschrijving door een ons nog onbekende reden direct weer is gestorneerd.
Wij begrijpen dat dit niet netjes staat als er eerder al iets fout is gegaan, maar ik verzeker je dat deze zaken volledig los van elkaar staan. Sterker nog; de oorzaak ligt bij 2 verschillende bedrijven.

Reageer