.

Beantwoord

Afsluiting Onbeschoft Incassobureau

  • 5 December 2012
  • 7 reacties
  • 622 Bekeken

Badge
Vandaag afgesloten.
Wat blijkt het probleem; rekening van enkele maanden geleden via automatisch incasso is niet afgeschreven.
Simyo schijnt hier mails over gestuurd te hebben maar naar een mailbox die amper gebruikt wordt en vol was. Simyo krijgt dan een melding dat de mails niet bezorgd kunnen worden maar deze meldingen worden blijkbaar genegeerd en er wordt vervolgens een incassoburau ingeschakeld.
Vandaag voor het eerst een brief hierover gekregen en direct gereageerd. De medewerker van het incassobureau reageerde kortaf en boos.

Zelf had ik natuurlijk hert mailadres moeten wijzigen ( of de oude mailbox legen). Echter simyo negeert meldingen dat haar mails niet aankomen en blijkt onbenaderbaar als ik direct na het ontvangen van de brief ( voor mij het eerste teken dat er ies mis is) contact probeer op te nemen. 

Gelijk 40 euro incassokosten vind ik niet redelijk bij iemand met 3 abonnementen, altijd goed betalend en direct reagerend.
Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen
icon

Beste antwoord door Alex 10 December 2012, 12:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Het onderstaande bericht plaatste ik enkele dagen geleden. Ik heb van simyo/de moderator nog niets gehoord en kan ondertussen niet bellen..

Startend Simyaan
1 Reacties


2 dagen geleden afgesloten.
Wat blijkt het probleem; rekening van enkele maanden geleden via automatisch incasso is niet afgeschreven.
Simyo schijnt hier mails over gestuurd te hebben maar naar een mailbox die amper gebruikt wordt en vol was. Simyo krijgt dan een melding dat de mails niet bezorgd kunnen worden maar deze meldingen worden blijkbaar genegeerd en er wordt vervolgens een incassoburau ingeschakeld.
Vandaag voor het eerst een brief hierover gekregen en direct gereageerd. De medewerker van het incassobureau reageerde kortaf en boos.

Zelf had ik natuurlijk hert mailadres moeten wijzigen ( of de oude mailbox legen). Echter simyo negeert meldingen dat haar mails niet aankomen en blijkt onbenaderbaar als ik direct na het ontvangen van de brief ( voor mij het eerste teken dat er ies mis is) contact probeer op te nemen.

Gelijk 40 euro incassokosten vind ik niet redelijk bij iemand met 3 abonnementen, altijd goed betalend en direct reagerend.
Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen
Wel, willem 2, wil niet lullig doen maar als een rekening enkele maanden niet afgeschreven kan worden en geen reactie van U daarop terugkomt is het logisch dat ze een andere actie ondernemen.
Van 2 kanten zijn er fouten gemaakt.
Incassokosten zijn iets teveel.
Iets van begrip moet kunnen.
Het zal wel opgelost worden als je het op een goede manier doet.
Geduld is een schone zaak.

Succes














  
Reputatie 7
Badge +9
Uw "inbox-is-vol" berichten worden wel verstuurd, maar gaan naar een noreply email adres dat niet bekeken wordt. Simyo kijkt echt niet of er reacties terugkomen van automatisch gegenereerd emails.

Een brief van simyo zou misschien voor sommige binnen de verwachtingen liggen, maar dat lijkt mij ook onzin gezien echt alles via de email gaat. Facturen krijg je via de mail, Meldingen voor vanalles en nog wat gaan via de mail. Enkel simkaarten en chocolade letters kunnen niet via te mail, dus die gaan via de post.

Simyo is een budget provider wat dat betreft, dus brieven sturen is net weer een paar cent te duur.

Wel jammer dat de simyo mods weer eens een bericht missen, maar ja... Er komen best een hoop posts voorbij!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum willem2,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Deze is inderdaad afgesloten. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je factuur is doorgezet naar een incasso bureau en van je gevraagd wordt om ook nog incasso kosten te betalen. Zeker als je niet in de gaten hebt gehad dat de rekening nog open stond. Volgens ons systeem zijn er inderdaad email gestuurd ter herinnering. We sturen inderdaad geen brieven, omdat we een online provider zijn. Alle communicatie verloopt via email. Informatie van eventueel nog openstaande facturen staat overigens ook op je persoonlijke Simyo pagina. Zoals al aangegeven, weet Simyo niet wanneer een email niet afgeleverd kan worden ivm een volle inbox. Dat stukje verantwoordelijkheid ligt in deze situatie wel echt bij de klant.

We proberen hier op het forum altijd binnen 1 werkdag te reageren. Helaas is dat niet altijd haalbaar, maar we zullen altijd proberen te reageren op reacties. Je had je reactie volgens mij net voor het weekend geplaatst. Vandaar dat reactie dan langer op zich laat wachten. Het komt er wel op neer dat de factuur incl. incassokosten betaald moeten worden. Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Alex
Badge
Het zal allemaal wel prima kloppen volgens de kleine lettertjes maar erg klantvriendelijk kan ik het niet noemen.

Ik zal niet de eerste of laatste zijn die door een volle mailbox berichten mist. Het zou een stuk eleganter zijn als je tenminste één maal op een andere manier communiceert voordat je gelijk het incassobureau er op af stuurt. Als je daarvoor een brief (en daar mag je dan best 5-10 euro administratie kosten voor rekenen) te weinig bij de bedrijfsprofiel vindt passen stuur dan een SMS.  Of bel me desnoods, ook geen slechte optie voor een telecom provider.

Misschien zouden jullie de suggestie van een waarschuwings SMS eens serieus willen overwegen, dat scheelt wellicht een hoop irritaties

tot ziens

Willem 
Reputatie 4
Badge +8
Ik vind het allemaal wel een beetje laks van jouw kant hoor.
Je hebt toch zicht op je af- en bijschrijvingen van je rekening?
Daar hoort die van Simyo dan ook tussen te staan.
Ik zou persoonlijk de pilles krijgen als ik iets heb "gekocht" en nog niet voor heb betaald...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi willem2,

Een sms versturen is inderdaad een optie. Ik zal dit doorgeven aan de betreffende afdeling. We zijn een online provider en als we iedereen moeten gaan bellen dan moeten we een hoop telefoontjes plegen per dag. We werken zoveel mogelijk met geautomatiseerde processen. Het is echter wel zo dat we nu 3 keer een email sturen en je kunt ook op je persoonlijke pagina zien of de rekening betaald is. Dit stukje verantwoordelijkheid ligt bij de klant.

Groetjes,

Alex

Reageer