.

Vraag

Afronding data-verbruik

  • 4 August 2012
  • 1 reactie
  • 671 Bekeken

Badge +1
Onderstaand bericht heb ik op 25-07-2012 aan vragen@simyo.nl verstuurd, maar er is zelfs geen ontvangstbevestiging op gekomen?
Tot nu toe is er nog geen enkele response op gegeven, vandaar dat ik het nu maar eens 'in de groep' gooi via het Forum..

Begin bericht:
Geachte  klantenservice-team van SimYo,

Een van de voordelen van vakantie en het te heet voor buiten-weer is dat men
kan gaan kijken naar zoiets als hoge facturen van de GSM-provider..
Zo rond eind april heb ik een firmware-update los gelaten op mijn Samsung
GT-I5510.  Tot mijn grote opluchting startte het ding nadien weer op, een van de
veranderingen die ik nadien bemerkte is dat het geval nu telkens eerst naar een
data-verbinding kijkt op het 3G-netwerk en daarna pas naar een voorhanden WiFi-
toegangspunt.
Het resultaat blijkt een rekening op te leveren die zeker 10 keer hoger is als
normaal met een lengte van 4 A4'tjes !
Nu heb ik de afgelopen factuurs eens nader bekeken en er vallen enkele vreemde
zaken op.  Het verbruik van 5Kb is gratis en wat er boven en onder valt wordt op
een vreemde manier afgerond ?
Vooral onder de 5kb wordt het interessant (voor SimYo dus..) want een verbruik
van 3Kb wordt gerekend tot zelfs 7 Eurocent !  (13-05-2012 om 12:22u)
Data-verbruik onder 5Kb wordt blijkbaar met een behoorlijke ruisfactor berekend
want daar zitten dus flinke winstgevende afwijkingen bij !
Ik heb nu eens beide facturen doorgerekend met de volgende afrondingsformule:
Alle verbruik kleiner als 5Kb heb ik op 0 gezet en de berekende kosten opgeteld.
Voor factuurnr. 22618715 kom ik dan op 1,53 Euro uit (mei 2012).
Voor factuurnr. 22725505 kom ik op 1,14 Euro uit (juni 2012), maar daar was
0,29 Euro niet in rekening gebracht en die heb ik van het eindsaldo afgetrokken..

1. Waarom kloppen de afrondingen tot en met 5Kb-verbruik niet ?
2. Is het mogelijk de teveel betaalde bedragen terug te krijgen ?


Met vriendelijke groet, Huub
Einde bericht:

Ben benieuwd of ik nu meer resultaat krijg ?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Huub62,

We hebben je gegevens doorgestuurd naar de technische dienst. Ze gaan proberen te achterhalen of het fout gaat en waar het precies fout gaat. Op dit moment kunnen we op beide gestelde vragen geen antwoord geven. Dit moet eerst worden onderzocht. We hebben u hier over een email gestuurd zodat je weet dat het in behandeling is.

Groetjes,

Alex

Reageer