.

Beantwoord

Afgeronde van gesprekken naar gehele minuten

  • 24 September 2013
  • 12 reacties
  • 14002 Bekeken

Badge
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.
icon

Beste antwoord door Natascha 25 September 2013, 16:27

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat ze bedoelen: Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.

Dat komt vaak voor bij abonnementen. De statistieken bij je bijgedrag zijn NIET afgerond, dat krijg je daar een klein verschil!
Badge +6
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.


Hoi Ervertk,

Welkom op het forum!
De gesprekken worden bij Simyo naar boven afgerond.

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?
Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.
Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.

@ Groentjug bedankt voor het meedenken.
Badge
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.


dank voor jullie reacties
Badge +8
Hoi EvertK,

Geen dank, hoor. Het was nooit de bedoeling om je op het verkeerde been te zetten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Charlene
Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS
Badge +8
Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS


Hoi dhrkms,

Ik vermoed dat je geluk hebt gehad, maar ik ga het voor de zekerheid aan de technische mannen vragen. Daar kom ik dus nog op terug.

Groetjes,
Charlene
Alvast bedankt, ik ben erg nieuwsgierig hoe het nu zit.



Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS


Hoi dhrkms,

Ik vermoed dat je geluk hebt gehad, maar ik ga het voor de zekerheid aan de technische mannen vragen. Daar kom ik dus nog op terug.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Alvast bedankt, ik ben erg nieuwsgierig hoe het nu zit.

Hoi dhrkms,

Heb je voor mij in een privébericht het nummer waar je naartoe belde die 1min 10 sec?
Alvast bedankt,

Groetjes, Charlene
Kunnen de statistieken op de site aangepast worden, zodat je niet het verbruik in seconden ziet, maar het in rekening gebrachte aantal minuten? Je hebt zo natuurlijk veel meer aan die statistieken dan in de huidige situatie.
Reputatie 5
Badge +11
Kunnen de statistieken op de site aangepast worden, zodat je niet het verbruik in seconden ziet, maar het in rekening gebrachte aantal minuten? Je hebt zo natuurlijk veel meer aan die statistieken dan in de huidige situatie.

Hi diapason,

Ik durf niet te zeggen of dat op dit moment technisch mogelijk is, maar ik heb het wel doorgegeven aan de personen die hier over gaan. :)

'K vind het zelf ook wel een goed idee, eigenlijk.
Badge
Ik ervaar de naar boven afronding op minuten in plaats van seconden, echt als diefstal, ik hoop dat de telecom waakhond daar dan ook snel een eind aan maakt.
Ik belde per ongeluk 4 seconden naar de Filipijnen en betaalde 1 hele minuut a €1,27, dat is bepaald niet goedkoop en zeer onverstandig, aangezien ik via andere kanalen voor 2 ct per minuut hetzelfde nummer kan bellen.
En dus wel gek zou zijn om hiervoor Simyo te gebruiken.
Van de 300 minuten belbundel zal ongeveer 30% niet gebruikt worden op deze manier. 
Reputatie 2
Badge +6
Ik ervaar de naar boven afronding op minuten in plaats van seconden, echt als diefstal, ik hoop dat de telecom waakhond daar dan ook snel een eind aan maakt.
Ik belde per ongeluk 4 seconden naar de Filipijnen en betaalde 1 hele minuut a €1,27, dat is bepaald niet goedkoop en zeer onverstandig, aangezien ik via andere kanalen voor 2 ct per minuut hetzelfde nummer kan bellen.
En dus wel gek zou zijn om hiervoor Simyo te gebruiken.
Van de 300 minuten belbundel zal ongeveer 30% niet gebruikt worden op deze manier. 


Hoi GielGolfsneller,

Ik snap dat je het niet eens bent met haar naar boven afronden van de belminuten. Dit is echter wel hoe de meeste providers in Nederland de belminuten afronden. Dat wordt ook duidelijk gecommuniceerd in het contract. Daar staat ook in dat we alleen de eerste belminuut naar boven afronden, na één minuut betaal je per seconde. Ik vind het vervelend dat je iets anders had verwacht. Als je per seconde wil betalen, dan verwijs ik je graag naar de KPN Seconden Bellen propositie. Over het algemeen ben je dan wel veel duurder uit.

Het bellen in en naar het buitenland wordt ook net iets anders getarifeerd. Bellen tussen de overige zones wordt per 30 seconden verrekend en afgerond naar boven met een minimum van 1 minuut. Het klopt dat de tarieven voor bellen in en naar het buitenland hoog zijn. Simyo richt zich voornamelijk op de Nederlandse markt.

Voor alle tarieven verwijs ik je graag naar onze tarievenpagina.

Reageer