Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Afgeronde van gesprekken naar gehele minuten

  • 24 september 2013
  • 12 reacties
  • 13996 Bekeken

Badge
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.
icon

Beste antwoord door Natascha 25 september 2013, 16:27

Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?

Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.

In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,

er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.

Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.

Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.

Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.



.




Hoi Ervertk,



Welkom op het forum!

De gesprekken worden bij Simyo naar boven afgerond.



Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?

Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.



@ Groentjug bedankt voor het meedenken.
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat ze bedoelen: Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.

Dat komt vaak voor bij abonnementen. De statistieken bij je bijgedrag zijn NIET afgerond, dat krijg je daar een klein verschil!
Badge +6
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.


Hoi Ervertk,

Welkom op het forum!
De gesprekken worden bij Simyo naar boven afgerond.

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?
Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.
Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.

@ Groentjug bedankt voor het meedenken.
Badge
Is er iemand bekend met minute billing bij Simyo?
Ik heb nl. de voorwaarden een paar keer doorgelezen, maar kwam het nergens tegen.
In de statistieken van het belgedrag kom ik uit op 249 eenheden terwijl ik deze eerste maand er 252 had,
er waren dus nog 3 eenheden over. Toch moest ik bijbetalen.
Hier uit blijkt dat de statistieken niet goed worden weergeven.
Iemand van de klantenservice vertelde mij dat minmute billing de oorzaak was, beetje vaag vond ik dat.
Ik noem het diefstal, maar anderzijds moet een provider natuurlijk geld verdienen.

.


dank voor jullie reacties
Badge +8
Hoi EvertK,

Geen dank, hoor. Het was nooit de bedoeling om je op het verkeerde been te zetten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Charlene
Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS
Badge +8
Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS


Hoi dhrkms,

Ik vermoed dat je geluk hebt gehad, maar ik ga het voor de zekerheid aan de technische mannen vragen. Daar kom ik dus nog op terug.

Groetjes,
Charlene
Alvast bedankt, ik ben erg nieuwsgierig hoe het nu zit.



Beste simyo medewerker,

vanmorgen had ik volgens m'n app nog 3 minuten over. Ik heb een gesprek gevoerd van 1.10. Ik had verwacht dat ik nu nog 1 minuut over zou hebben. Immer 1.10 wordt naar boven afgerond naar 2. Toch is er maar 1 minuut van de teller af. Heb ik geluk gehad, of is de berekening toch ingewikkelder?

gr. KMS


Hoi dhrkms,

Ik vermoed dat je geluk hebt gehad, maar ik ga het voor de zekerheid aan de technische mannen vragen. Daar kom ik dus nog op terug.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Alvast bedankt, ik ben erg nieuwsgierig hoe het nu zit.

Hoi dhrkms,

Heb je voor mij in een privébericht het nummer waar je naartoe belde die 1min 10 sec?
Alvast bedankt,

Groetjes, Charlene
Kunnen de statistieken op de site aangepast worden, zodat je niet het verbruik in seconden ziet, maar het in rekening gebrachte aantal minuten? Je hebt zo natuurlijk veel meer aan die statistieken dan in de huidige situatie.
Reputatie 5
Badge +11
Kunnen de statistieken op de site aangepast worden, zodat je niet het verbruik in seconden ziet, maar het in rekening gebrachte aantal minuten? Je hebt zo natuurlijk veel meer aan die statistieken dan in de huidige situatie.

Hi diapason,

Ik durf niet te zeggen of dat op dit moment technisch mogelijk is, maar ik heb het wel doorgegeven aan de personen die hier over gaan. :)

'K vind het zelf ook wel een goed idee, eigenlijk.
Badge
Ik ervaar de naar boven afronding op minuten in plaats van seconden, echt als diefstal, ik hoop dat de telecom waakhond daar dan ook snel een eind aan maakt.
Ik belde per ongeluk 4 seconden naar de Filipijnen en betaalde 1 hele minuut a €1,27, dat is bepaald niet goedkoop en zeer onverstandig, aangezien ik via andere kanalen voor 2 ct per minuut hetzelfde nummer kan bellen.
En dus wel gek zou zijn om hiervoor Simyo te gebruiken.
Van de 300 minuten belbundel zal ongeveer 30% niet gebruikt worden op deze manier. 
Reputatie 2
Badge +6
Ik ervaar de naar boven afronding op minuten in plaats van seconden, echt als diefstal, ik hoop dat de telecom waakhond daar dan ook snel een eind aan maakt.
Ik belde per ongeluk 4 seconden naar de Filipijnen en betaalde 1 hele minuut a €1,27, dat is bepaald niet goedkoop en zeer onverstandig, aangezien ik via andere kanalen voor 2 ct per minuut hetzelfde nummer kan bellen.
En dus wel gek zou zijn om hiervoor Simyo te gebruiken.
Van de 300 minuten belbundel zal ongeveer 30% niet gebruikt worden op deze manier. 


Hoi GielGolfsneller,

Ik snap dat je het niet eens bent met haar naar boven afronden van de belminuten. Dit is echter wel hoe de meeste providers in Nederland de belminuten afronden. Dat wordt ook duidelijk gecommuniceerd in het contract. Daar staat ook in dat we alleen de eerste belminuut naar boven afronden, na één minuut betaal je per seconde. Ik vind het vervelend dat je iets anders had verwacht. Als je per seconde wil betalen, dan verwijs ik je graag naar de KPN Seconden Bellen propositie. Over het algemeen ben je dan wel veel duurder uit.

Het bellen in en naar het buitenland wordt ook net iets anders getarifeerd. Bellen tussen de overige zones wordt per 30 seconden verrekend en afgerond naar boven met een minimum van 1 minuut. Het klopt dat de tarieven voor bellen in en naar het buitenland hoog zijn. Simyo richt zich voornamelijk op de Nederlandse markt.

Voor alle tarieven verwijs ik je graag naar onze tarievenpagina.

Reageer