We hebben voor onze zoon (12) voor school een abonnement afgesloten van 9,- per maand. Afgelopen vrijdag kreeg ik ineens een mail dat het abonnement is afgesloten en dat hij voor maar liefst 313,28 euro buiten zijn bundel heeft verbruikt! Hij gebruikt thuis altijd de wifi, maar er is duidelijk wat mis gegaan, waardoor hij de data op zijn abonnement heeft verbruikt in plaats van de wifi.
Waarom is er nog steeds geen limiet ingesteld? Ik heb gisteren alle schrijnende verhalen gelezen en nog steeds hebben jullie dit niet veranderd. Onbegrijpelijk. En waarom wordt het pas afgesloten als het bijna 35x zoveel is geworden als de maandelijkse kosten??? Bij mijn eigen abonnement (andere provider) is het wel mogelijk en krijg ik netjes een seintje als de data verbruikt is. Tevens kan ik per direct geen data meer gebruiken om hoge kosten te voorkomen. Zo moeilijk is dat toch niet voor jullie om dit aan te passen? Zeker nu ik al ZOVEEL soortgelijke berichten heb gelezen.
En waarom wordt er niet een fatsoenlijk bedrag berekend voor de extra MB's, maar een werkelijk absurd hoog bedrag. Als jullie zo je geld moeten verdienen, dan moeten jullie je echt schamen. Ik begrijp heel goed dat jongeren op deze manier in de schulden komen. Waar moet hij ruim 300 euro vandaan halen? Hij krijgt 5 euro zakgeld per week. Hiervan moet hij onder andere zijn mobiele abonnement betalen en de rest gebruikt hij voor een kopje thee op school. Hoe hij deze schuld moet gaan afbetalen… geen idee. Voor een krantenwijk is hij nog te jong, dat mag pas vanaf 13 jaar. En zijn verjaardag… dat is pas eind december. Ik hoop dat jullie hiervoor een passende oplossing hebben.
Een bezorgde (en best wel boze) moeder.
Beste antwoord door Groentjuh
Bekijk originele reactie