.

Beantwoord

Abonnementskosten voor 2 maanden op mijn factuur

  • 4 October 2013
  • 6 reacties
  • 1061 Bekeken

In Augustus heb ik mijn abonnement afgesloten bij jullie; maar nu zie ik bij mijn factuur over Augustus staan '4 keer abonnementskosten'. Nu snap ik dat er aansluitkosten zijn (die staan dan apart) maar waarom 4x abonnementskosten? Er staat:
-2x Internetbundel 200
-2x Simyo 300
Ik heb toch echt maar 1 bundel internet en 1 keer simyo 300 afgesloten!
icon

Beste antwoord door Natascha 5 October 2013, 10:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij is de verklaring dat je betaalt voor de maand waarin je klant bent geworden (augustus in jouw geval) plus een vooruitbetaling voor de daaropvolgende maand (september). Daarna betaal je uiteraard 1x abonnement en 1x bundel per maand. Wanneer een Simyo medewerker deze post ziet zal hij/zij dit waarschijnlijk bevestigen.
Badge +6
In Augustus heb ik mijn abonnement afgesloten bij jullie; maar nu zie ik bij mijn factuur over Augustus staan '4 keer abonnementskosten'. Nu snap ik dat er aansluitkosten zijn (die staan dan apart) maar waarom 4x abonnementskosten? Er staat:
-2x Internetbundel 200
-2x Simyo 300
Ik heb toch echt maar 1 bundel internet en 1 keer simyo 300 afgesloten!


Hoi Laraap,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft betaal je op je 1ste factuur de abonnementskosten voor de maand dat je klant geworden en de abonnementskosten voor de daarop volgende maand. Op je volgende factuur zal je abonnementskosten zien voor één maand.
In dit topic lees je meer over je 1ste factuur.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
In Augustus heb ik mijn abonnement afgesloten bij jullie; maar nu zie ik bij mijn factuur over Augustus staan '4 keer abonnementskosten'. Nu snap ik dat er aansluitkosten zijn (die staan dan apart) maar waarom 4x abonnementskosten? Er staat:
-2x Internetbundel 200
-2x Simyo 300
Ik heb toch echt maar 1 bundel internet en 1 keer simyo 300 afgesloten!


Hoi Laraap,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft betaal je op je 1ste factuur de abonnementskosten voor de maand dat je klant geworden en de abonnementskosten voor de daarop volgende maand. Op je volgende factuur zal je abonnementskosten zien voor één maand.
In dit topic lees je meer over je 1ste factuur.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Als nieuwe klant word ook ik onaangenaam verrast met een factuur: 4x abonnementskosten- 20 euro. Rare manier van communiceren, want daar heb ik tevoren nooit iets over gelezen.
En waarom dan een maand tevoren moeten betalen als er gewoon automatisch geincasseerd kan worden aan het eind van de betrokken  maand.
En ik heb een andere klant aangebracht waarvoor ik een bonus van 10 euro zou krijgen, te verrekenen met mijn 1e factuur. Ook daar zie ik niets van terug.
Graag een reactie.
Badge +8
Als nieuwe klant word ook ik onaangenaam verrast met een factuur: 4x abonnementskosten- 20 euro. Rare manier van communiceren, want daar heb ik tevoren nooit iets over gelezen.
En waarom dan een maand tevoren moeten betalen als er gewoon automatisch geincasseerd kan worden aan het eind van de betrokken  maand.
En ik heb een andere klant aangebracht waarvoor ik een bonus van 10 euro zou krijgen, te verrekenen met mijn 1e factuur. Ook daar zie ik niets van terug.
Graag een reactie.


Hoi Archer,

Abonnementskosten betaal je altijd een maand vooruit. Vandaar dat je die eerste maand de maand die bezig is, en de maand die komt betaalt. Dit is wel heel gebruikelijk, hoor. Maar het spijt me toch dat jij er van schrikt.
Over de klant die je hebt aangebracht, heb je dat via jouw vriendenshop gedaan? Ik zie namelijk nog geen aanmeldingen via jou. Als diegene zijn simkaart nog niet geactiveerd heeft, dan raad ik jullie aan die ook niet te activeren, zodat diegene een nieuwe bestelling kan doen via jouw shop. Nu is het hoogstwaarschijnlijk toch via een ander kanaal gegaan.

Groetjes,
Charlene
er staat een topic onder FAQ.


Maar ik snapte het ook niet
je betaald de factuur van de maand ervoor tegelijk met de maand vooruit
daarom is de eerste factuur hoger.

en dan ook de afsluitkosten 14,99
en btw

ik schrok er ook van
Reputatie 2
Badge +6
er staat een topic onder FAQ.


Maar ik snapte het ook niet
je betaald de factuur van de maand ervoor tegelijk met de maand vooruit
daarom is de eerste factuur hoger.

en dan ook de afsluitkosten 14,99
en btw

ik schrok er ook van


Hoi Roos7,

Je eerste factuur is bijna altijd hoger dan normaal. Dat komt omdat je in de maand dat je klant bij ons wordt, helemaal geen factuur ontvangt. De maand daarna ontvang je je eerste factuur. Hierop staan de abonnementskosten naar rato van je eerste maand en je betaalt de abonnementskosten van de maand waar je in zit vooruit. Je hebt dan dus 'dubbele' abonnementskosten.

Als je in de maand waarin je bundels geactiveerd worden ook nog je simkaart activeert, komen er inderdaad ook nog aansluitkosten bij. Deze betaal je wel eenmalig.

Heb ik het je zo goed uitgelegd?

Reageer