.

Beantwoord

Abonnementskosten 20 x hoger dan normaal

  • 22 August 2012
  • 11 reacties
  • 1016 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Mijn simyo zelden abonnement, factuur juli, zijn veel hoger dan normaal terwijl ik niets gewijzigd heb. Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Alex 24 August 2012, 17:27

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Inmiddels toch de bevestingsmail van de opzegging van simyo gevonden en opgestuurd naar klantenservice simyo. Hopelijk daarmee alles opgelost!

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

Ik heb je email ontvangen. Ik echter dat je vanaf april 2012 vrijwel iedere dag gebruik bent blijven maken van je internet bundel. Ik kan deze kosten daarom niet meer laten vergoeden.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Ik ben het er niet mee eens, het is nu wel duidelijk dat ik vanaf april niet op een bundel internet "vaak" geabbonneerd ben geweest. Het is dan ook onterecht dat jullie nog steeds van mening zijn om de bundel in rekening te brengen! Ik maak inderdaad elke maand een weinig gebruik van internet dat door Simyo as extra verbruik in rekening gebracht, dit is meestal een € 0,30 per maand.

Er is maar 1 oplossing en dat is de in juli in rekening gebrachte bundels over mei t/m augustus te crediteren, daarnaast door Simyo het werkelijke verbruik alsnog in rekening te brengen. Ik heb maart en juli wat verbruik betreft vergeleken en het verschil in kb tussen deze maanden is niet zo groot.

Dus ik zie graag een juiste corectie tegemoet.

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

Je internet bundel Vaak is vanaf 10/4/12 actief. Na die tijd zijn er geen extra kosten in rekening gebracht voor internet verbruik. We hadden de bundel kosten uiteraard kunnen vergoeden. We kunnen echter geen kosten vergoeden als je veelvuldig gebruik maakt van internet op je mobiel via je internet bundel. Je maakt immers gebruik van een dienst. Als we jou geboden voorstel aanhouden zouden we al het internet verbruik van de afgelopen maanden voor het buiten de bundel tarief in rekening moeten brengen. Als we dit doen moet je alleen al voor de maand augustus 119 euro aan internet kosten betalen. Je betaalt immers 1 euro per mb als je geen internet bundel hebt. Mocht je je internet bundel alsnog willen opzeggen, raad ik je aan om dit via je persoonlijke pagine te doen. Als je wilt dat ik voor je controleer of de bundel dan inderdaad is beëindigd, hoor ik het graag van je.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Hoe zet ik een internetbundel uit op mijn persoonlijke pagina waar ik geen abbonnement voor heb maar die blijkbaar wel doorloopt!

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi joep,

We hebben de optie om te kunnen internetten nu uitgeschakeld. Daarnaast is de technische dienst aan het kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat de internet bundel toch actief is gebleven. Zij hebben uw aansluiting als voorbeeld nodig om dit in de toekomst te voorkomen. Er zullen per heden geen internet kosten in rekening gebracht worden. Doordat we nu de optie om te internetten op ons netwerk hebben uitgeschakeld, kun je ook niet meer buiten de bundel internetten. Mocht je dit toch willen (je internet dan wel tegen een buiten de bundel tarief) verneem ik dit graag.

Off-topic. Wil je alsjeblieft een beetje letten op het gebruik van leestekens. Je bericht komt ook zonder leestekens goed over.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Kun je internetten buiten de bundel weer aanzetten. Ik hou regelmatig in de gaten of de internetverbruikskosten de spuigaten uit lopen en kan dan overwegen om een internetbundel aan te schaffen.

Mijn uitroepleestekens zijn inderdaad nogal buitensporig in de communicatie met Symio. Sorry daarvoor, maar ik was best wel gefrusteerd, je krijgt niemand telefonisch aan de lijn en je probleem wordt blijkbaar niet begrepen. Pas als ik directe simpele vragen stel, komt het blijkbaar over. Ik heb de indruk dat de klantenservice het te druk heeft met alle vragen.

Verder ben ik met de afwikkeling van de fout van Symio niet tevreden. Symio maakt een fout, de klant de dupe, de klant heeft dankzij herhaaldelijk checken van het internetverbruikgebruik steeds besloten dat een aanschaf van een bundel niet nodig was. Helaas komt er achteraf in juli plotseling een rekening voor 4 maanden een internetbundel waar geen overeenkomst van was. 

Maar ik ben het hele gedoe zat en zal het verder maar laten zitten.

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

De optie 'internet op je mobiel/mms' staat inmiddels weer aan. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je lang hebt moeten wachten op je antwoord. Ik denk dat je als klant wel blij mag zijn met de oplossing die we je bieden. De oplossing die je zelf aanbood, had er immers voor gezorgd dat je voor meer dan 150 euro aan internet kosten had moeten betalen. Je internet gebruik valt na de opzegging tot op heden iedere maand hoger uit dan de vaste internet bundel kosten. Als Simyo geen fout had gemaakt, had je beduidend meer kosten gehad. Je betaalt nu immers voor 4 maanden internet € 67,96.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb zelf de rekening bestudeerd en zie dat er vanaf mei t/m augustus de internet bundel "vaak" a 16,99 in rekening is gebracht. In april heb ik enige dagen deze bundel gehad omdat mijn vaste Wifi verbinding het liet afweten. Na enige dagen heb ik de bundel "vaak" bij simyo weer opgezegd. Facturering van deze bundel in april is dus correct. De nafacturering van deze internetbundel vanaf mei t/m augustus dus niet, dit graag crediteren.

Gezien de na facturering is de bundel denk ik aan blijven staan maar dat is niet mijn schuld. Het viel mij wel op dat er geen verbruik was, terwijl ik elke maand toch wel een voor een paar cent internet gebruik had.

Groeten
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum joep,

Ik zie dat je sinds 10/4 een internet bundel vaak hebt. Ik zie echter niet dat deze internet bundel is stop gezet. Wanneer je een internet bundel hebt opgezegd, ontvang je hier een bevestiging van. Zou je deze naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] kunnen mailen en mij het ticketnummer van de email per privé bericht kunnen sturen? Als we een opzegbevestiging hebben, kunnen we hier uiteraard wat aan doen.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Ik heb een dergelijke e-mail niet kunnen vinden maar weet zeker dat ik de bundel heb opgezegd. Dat klopt ook precies met de facturering in de maanden daarna. Nu komt er plotseling een naberekening en zelfs een vooruitbetaling van augustus!!!, zeer vreemd allemaal. Ik neem aan dat jullie de bundel zelf hebben gestopt per 31/8?

Ik ga met deze werkwijze niet akkoord maar wil natuurlijk het werkelijke verbruik wel betalen.

Joep

Reageer