.

Beantwoord

aansluiting om administratieve reden buiten gebruik gesteld?


Ik bel al een heel aantal maanden met simyo, maar nu is opeens zomaar mn aansluiting buiten gebruik? Ik zie op mijn simyo dat alle facturen gewoon betaald zijn, en snap niet wat er aan de hand is. Kan de klantenservice ook niet bellen op zaterdag dus wat nu??
icon

Beste antwoord door Ernst 4 March 2014, 12:43

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi GeertN, welkom op het Simyo forum.

Het bleek dat je was afgesloten wegens hoogverbruik
Gelukkig ben je al zeer vakkundig geholpen door mijn collega's aan de lijn en van onze backoffice 😉
Beste simyo,

Ik ben sinds vandaag afgesloten wegens administratieve redenen! Ik kan dus niet bellen en smsen, waardoor het wel erg moeilijk is om jullie te bellen! Er zit hoge nood achter want ik moet gewoon kunnen bellen. Ik wil graag vanavond nog een oplossing hiervoor.

Mvg,

Britt Jorna
Badge +6
Hoi Brittjorna, welkom op het forum van Simyo!

Ik zie dat je aansluiting helaas was geblokkeerd vanwege hoogverbruik, maar dat je inmiddels vanochtend weer bent gedeblokkeerd.
Werkt je aansluiting weer naar wens? 🙂
beste simyo
ik ban onlanks afgesloten door hoogverbruik maar nu kan ik niet bellen of sms  en dat is vrij lastig om dan nog  julie te berijken. ik zou hier graag snel een op lossing voor willen hebben wat het is best lastig  om een telefoon te hebben war je niet mee kan bellen.  ik hoop dat jullie mij zo spoedig mogelijk kunnen helpen .
groetjes,
nick
Reputatie 5
Badge +10
Hoi nickvdboomen,

Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt. Ik zie dat je inderdaad afgesloten bent wegens hoogverbruik 😞. De buiten de bundel kosten zijn veroorzaakt door internet verbruik. Je hebt deze maand meer mb's gebruikt dan je bundel toeliet. De kosten kunnen dan best wel hoog oplopen helaas.

Ik kan me voorstellen dat voor een vervelende situatie heeft gezorgd. Daarom vergoed ik éénmalig de internet kosten. Dat betekent dat de internetkosten € 136,23 worden vergoed. Je hebt ruim 900 mb buiten de bundel verbruikt. Dat betekent dat ik je buiten de bundel dataverbruik éénmalig tegen een hogere bundel verreken. Dat is mooi toch? :)

Met je huidige bundel (500 mb) red je het misschien niet. Ik zie namelijk dat je bundel al een aantal keer eerder helemaal verbruikt is. Om een dergelijk situatie te voorkomen, raad ik je aan je internet bundel te verhogen. Ook is het een goed idee om je datavebruik via de Simyo app of Mijn Simyo in de gaten te houden. Omdat je bundel nu verbruikt is kun je vanaf nu het best via wifi internetten en de optie 'internet op je mobiel' via Mijn Simyo uitzetten. Hiermee voorkom je nog hogere kosten.

Als je nu je telefoon uit/aan zet, kun je trouwens weer gebruik maken van je aansluiting 🙂.

Ben je zo naar tevredenheid geholpen?

Groetjes,

Alex
Rara: Hoe kan ik Mb's verbruiken op een Nokia 1600, terwijl ook de telefoon uit staat?
Hallo,

Ik ben wegens administratieve redenen afgesloten. Inmiddels heb ik de factuur betaald, die staat ook als betaald in mijn app. Maar ik ben nog steeds afgesloten. Waar kan ik het betalingsbewijs naartoe sturen? En hoe weet ik dat ik niet ergens administratieve kosten over het hoofd zie? Ik zou dit graag voor t weekend willen regelen.
Reputatie 2
Badge +6
Rara: Hoe kan ik Mb's verbruiken op een Nokia 1600, terwijl ook de telefoon uit staat???

Hoi Suus1949,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je op 26-12-2013 voor het laatst MB's hebt verbruikt. Ongeveer 3 MB. Gaat het misschien om een ander telefoonnummer? Als dat zo is, zou je die dan in een persoonlijk bericht naar mij willen sturen, dan blijft het afgesloten van het publiek 🙂 Ik kijk het graag voor je na!
Reputatie 2
Badge +6
Hallo,

Ik ben wegens administratieve redenen afgesloten. Inmiddels heb ik de factuur betaald, die staat ook als betaald in mijn app. Maar ik ben nog steeds afgesloten. Waar kan ik het betalingsbewijs naartoe sturen? En hoe weet ik dat ik niet ergens administratieve kosten over het hoofd zie? Ik zou dit graag voor t weekend willen regelen.


Hoi Dineke.wie

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je zowel telefonisch als over de mail contact met ons hebt gehad. Je aansluiting is inmiddels gedeblokkeerd, klopt dat? Fijn dat het nog voor het weekend is geregeld! 😃
[quote]Rara: Hoe kan ik Mb's verbruiken op een Nokia 1600, terwijl ook de telefoon uit staat???

Hoi Suus1949,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je op 26-12-2013 voor het laatst MB's hebt verbruikt. Ongeveer 3 MB. Gaat het misschien om een ander telefoonnummer? Als dat zo is, zou je die dan in een persoonlijk bericht naar mij willen sturen, dan blijft het afgesloten van het publiek 🙂 Ik kijk het graag voor je na!
[/QUOTiE]

Geen idee hoe ik een privébericht kan sturen.
De simkaart zit in een Nokia 1600  en die telefoon staat uit. Wordt alleen gebruikt voor noodgevallen. Een Nokia 1600 heeft geen internetoptie. Toch zijn er Mb's mee gebruikt. Rara?
Reputatie 7
Badge +9

Geen idee hoe ik een privébericht kan sturen.


Klik op "Dries" en vervolgens op de link "Stuur privébericht".
Badge +6


Hoi Suus1949,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je op 26-12-2013 voor het laatst MB's hebt verbruikt. Ongeveer 3 MB. Gaat het misschien om een ander telefoonnummer? Als dat zo is, zou je die dan in een persoonlijk bericht naar mij willen sturen, dan blijft het afgesloten van het publiek 🙂 Ik kijk het graag voor je na!


Geen idee hoe ik een privébericht kan sturen.
De simkaart zit in een Nokia 1600  en die telefoon staat uit. Wordt alleen gebruikt voor noodgevallen. Een Nokia 1600 heeft geen internetoptie. Toch zijn er Mb's mee gebruikt. Rara?


Hoi Suus1949,

Bedoel je dat op 26-12-2013 de simkaart ook in een Nokia 1600 zat en er toen MB's zijn verbruikt?

Mocht het alsnog om een andere aansluiting gaan, dan wil ik je vragen via de aanwijzing van Scotsman (dankjewel! :)) Dries of mij een privébericht te sturen met het betreffende telefoonnummer.

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 2
Badge +6
[QUOTE=Suus1949;64109]


Geen idee hoe ik een privébericht kan sturen.
De simkaart zit in een Nokia 1600  en die telefoon staat uit. Wordt alleen gebruikt voor noodgevallen. Een Nokia 1600 heeft geen internetoptie. Toch zijn er Mb's mee gebruikt. Rara?


Hoi Suus1949,

Inmiddels heb ik je persoonlijke bericht al beantwoord, maar ik geef je graag openbaar ook nog een terugkoppeling 🙂 Ik heb voor je contact opgenomen met onze netwerk specialisten. Zij geven aan dat je op 26-12-2013 om 12:30 de simkaart in een HTC Desire hebt geplaatst. Er heeft toen dataverbruik plaatsgevonden van ongeveer 3 MB. Op 30-12-2013 om 15:26 is de simkaart weer teruggeplaatst in de Nokia 1600. Het verbruik is dus correct geregistreerd en de gemaakte kosten zijn terecht.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
[quote]


Geen idee hoe ik een privébericht kan sturen.
De simkaart zit in een Nokia 1600  en die telefoon staat uit. Wordt alleen gebruikt voor noodgevallen. Een Nokia 1600 heeft geen internetoptie. Toch zijn er Mb's mee gebruikt. Rara?


Hoi Suus1949,

Inmiddels heb ik je persoonlijke bericht al beantwoord, maar ik geef je graag openbaar ook nog een terugkoppeling 🙂 Ik heb voor je contact opgenomen met onze netwerk specialisten. Zij geven aan dat je op 26-12-2013 om 12:30 de simkaart in een HTC Desire hebt geplaatst. Er heeft toen dataverbruik plaatsgevonden van ongeveer 3 MB. Op 30-12-2013 om 15:26 is de simkaart weer teruggeplaatst in de Nokia 1600. Het verbruik is dus correct geregistreerd en de gemaakte kosten zijn terecht.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?


Sorry Dries,
Deze registratie klopt niet. De simkaart heeft niet tot 30-12-2013 in een HTC Desire gezeten. Onmogelijk!
Helaas kan ik dat niet bewijzen, dus woord tegen woord.
Resultaat: haal de simkaart van het netwerk en hef het account maar op, zodat er zeker weten niets meer fout kan gaan.
Suus.
Badge +6
Hoi Suus1949,

Het is niet zo dat de simkaart daadwerkelijk tot 30-12-2013 in die HTC moet hebben gezeten, maar op 30-12-2013 is er pas weer een verbinding met het netwerk gemaakt via de Nokia1600, dat was misschien niet helemaal duidelijk in Dries zijn bericht :)

De mobiele internetverbinding is er alleen geweest op 26-12 om 12.32 uur en 12.43 uur, dus echt vlàk nadat de simkaart in de HTC Desire is geplaatst en contact heeft gemaakt met het netwerk. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat daarna de telefoon weer uit is gezet en de simkaart er uit is gehaald.

Ik hoop dat ik hiermee nog wat extra uitleg heb kunnen geven en de verwarring weg heb kunnen nemen dat er iets fout zou zijn gegaan. De status van je aansluiting is op het moment overigens dat je simkaart is geblokkeerd voor uitgaande verbindingen, je kan alleen oproepen en smsjes ontvangen, omdat je geen beltegoed hebt 🙂
Hallo,
Ook mijn telefoon is afgesloten om administratieve redenen, nu heb ik dus alles weer betaald en dat geeft hij ook aan op mijn simyo, maar mijn telefoon blijft geblokkeerd.... Wat moet ik nu doen?
Badge +6
Hoi ThomasMuis,

Ik zie dat je aansluiting gisteren is gedeblokkeerd en er inmiddels ook weer verbruik heeft plaatsgevonden 🙂
Hallo,

Mijn aansluiting is sinds vanmorgen geblokkeerd, terwijl ik gewoon mijn factuur heb betaald. Hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Mijn aansluiting is sinds vanmorgen geblokkeerd, terwijl ik gewoon mijn factuur heb betaald. Hoe kan dit?


Hoi Daphneteddy, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je deze vraag ook in hier hebt gesteld, daar ga ik er verder op in.
Je hebt deze vraag ook via Twitter gesteld en er over gebeld. Dit levert wel wat extra werk voor ons op hoor.
Zou je in de toekomst je vraag gewoon 1 keer kunnen stellen? Maakt niet uit waar, je wordt toch wel geholpen 😉
Badge
Ik ben sinds vorige week afgesloten omdat ik een factuur te laat had betaald, inmiddels sinds vrijdag is alles betaald en zie ik dat ook terug hier op mijn simyo, alleen ben ik nog steeds afgesloten... :(
Hoelang duurt het voor je weer gebruik kunt maken van simyo...?
Reputatie 2
Badge +6
Ik ben sinds vorige week afgesloten omdat ik een factuur te laat had betaald, inmiddels sinds vrijdag is alles betaald en zie ik dat ook terug hier op mijn simyo, alleen ben ik nog steeds afgesloten... :(
Hoelang duurt het voor je weer gebruik kunt maken van simyo...?


Hoi Gogootje,

Welkom op het forum :)

Als je een factuur te laat betaald, ontvang je een betaalherinnering per e-mail met een iDEAL link. Als je het bedrag overmaakt kan het tot 3 dagen duren voordat je weer wordt aangesloten. Dit staat ook aangegeven in de betaalherinnering :)

Ik zie dat je inmiddels alweer aangesloten bent. Misschien is het niet meer nodig, maar als je je telefoon uitzet en daarna weer aan kun je weer bellen en gebeld worden.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Badge
Ja dank je wel voor het antwoord en inderdaad na mijn telefoon opnieuw opgestart te hebben werkte alles weer!
Ik ben sinds vorige week afgesloten omdat ik een factuur te laat had betaald, inmiddels sinds vrijdag is alles betaald en zie ik dat ook terug hier op mijn simyo, alleen ben ik nog steeds afgesloten... :(
Hoelang duurt het voor je weer gebruik kunt maken van simyo...?


Hoi Gogootje,

Welkom op het forum :)

Als je een factuur te laat betaald, ontvang je een betaalherinnering per e-mail met een iDEAL link. Als je het bedrag overmaakt kan het tot 3 dagen duren voordat je weer wordt aangesloten. Dit staat ook aangegeven in de betaalherinnering :)

Ik zie dat je inmiddels alweer aangesloten bent. Misschien is het niet meer nodig, maar als je je telefoon uitzet en daarna weer aan kun je weer bellen en gebeld worden.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Ik ben nu al een paar dagen afgesloten wat echt super irritant is. Nu heb ik al de site af lopen zoeken en kwam ik tot de conclusie dat het bij mij waarschijnlijk ook door hoogverbruik komt. Wat begrijpelijk is, maar met de nieuwe maand is mijn verbruik nu 0,0 en begrijp ik niet zo goed waarom ik nog steeds ben afgesloten. Kan dit snel en makkelijk gefixed?
Reputatie 2
Badge +6
Ik ben nu al een paar dagen afgesloten wat echt super irritant is. Nu heb ik al de site af lopen zoeken en kwam ik tot de conclusie dat het bij mij waarschijnlijk ook door hoogverbruik komt. Wat begrijpelijk is, maar met de nieuwe maand is mijn verbruik nu 0,0 en begrijp ik niet zo goed waarom ik nog steeds ben afgesloten. Kan dit snel en makkelijk gefixed?

Hoi Kiplasy,

Welkom op het forum :)

Je bent inderdaad op 30-04-2014 afgesloten wegens hoogverbruik. Je bent op de laatste dag van de maand door je internetbundel gegaan. Uit onze gegevens blijkt dat je voor 530 MB buiten je bundel hebt verbruikt. Dat kom neer op een bedrag van €79,61 buiten de bundel aan internetkosten. Dat is meer dan €75,- in één dag en daarom ben je toen afgesloten.

Omdat het de laatste dag van de maand was en op de 1e van de maand de nieuwe bundels weer ingaan, heeft de financiële afdeling je handmatig weer gedeblokkeerd. Normaal gesproken moet je een aanbetaling doen voordat je weer wordt aangesloten.

Er is een coulance regeling die ik je eenmalig mag aanbieden. Je hebt een internetbundel Split van 1024 MB. Je bent met 530 MB over je bundel gegaan. In totaal heb je dus 1554 MB verbruikt. Ik mag je de grootste databundel van 2500 MB voor €17,50 rekenen. Met deze bundel was je namelijk binnen je bundel gebleven. Je hebt al €9,95 betaald voor de 1024 MB. Het verschil tussen deze bundels breng ik dan in rekening, dat is €7,55. Alle kosten die je buiten de bundel had, scheld ik dan voor je kwijt. Je betaalt dus €7,55 extra en ik vergoed €79,61.

Ik hoor graag van je of je gebruik wilt maken van deze eenmalige coulance regel 🙂
Hoi Kiplasy,

Welkom op het forum :)

Je bent inderdaad op 30-04-2014 afgesloten wegens hoogverbruik. Je bent op de laatste dag van de maand door je internetbundel gegaan. Uit onze gegevens blijkt dat je voor 530 MB buiten je bundel hebt verbruikt. Dat kom neer op een bedrag van €79,61 buiten de bundel aan internetkosten. Dat is meer dan €75,- in één dag en daarom ben je toen afgesloten.

Omdat het de laatste dag van de maand was en op de 1e van de maand de nieuwe bundels weer ingaan, heeft de financiële afdeling je handmatig weer gedeblokkeerd. Normaal gesproken moet je een aanbetaling doen voordat je weer wordt aangesloten.

Er is een coulance regeling die ik je eenmalig mag aanbieden. Je hebt een internetbundel Split van 1024 MB. Je bent met 530 MB over je bundel gegaan. In totaal heb je dus 1554 MB verbruikt. Ik mag je de grootste databundel van 2500 MB voor €17,50 rekenen. Met deze bundel was je namelijk binnen je bundel gebleven. Je hebt al €9,95 betaald voor de 1024 MB. Het verschil tussen deze bundels breng ik dan in rekening, dat is €7,55. Alle kosten die je buiten de bundel had, scheld ik dan voor je kwijt. Je betaalt dus €7,55 extra en ik vergoed €79,61.

Ik hoor graag van je of je gebruik wilt maken van deze eenmalige coulance regel :)


Beste Dries,

Uiteraard ga ik in op deze coulance regeling, ik zie alleen maar pluspunten daaraan.
Alleen nog een vraagje, is dat dan meteen voor een jaar die 2500MB bundel?

Groeten,
Daniëlle

Reageer