.

Beantwoord

458,01 EURO voor 1500 mb betalen bij Simyo!

  • 18 September 2012
  • 5 reacties
  • 923 Bekeken

Ik ben nu al langer als 3 jaar lid. Eerst bij Tringg en toen dat overgenomen werd bij Simyo.
Ik heb in al die tijd altijd honderden belminuten en MB s overgehad per maand. Nu wilde ik afgelopen vrijdag 14-09-2012 bellen en bemerkte dat ik was afgesloten. Voor het eerst!

Bij navraag bij de klantenservice bleek dat ik een hoogverbruik had, wat mij ontzettend verbaasde want ik internet nooit veel op mijn mobiel.

Terwijl ik met de call agent aan de lijn zat surfde ik onderwijl naar mijn Simyo. Tot mijn ontzetting stond er een meerverbruik van 458,01 EURO!

Ik weet niet wat er gebeurt is, of iemand heeft meegelift op mijn internet of wat dan ook. Wat ik wel weet is dat het vanaf het begin van mijn Tringg abonnement ONMOGELIJK was om ongemerkt een hoogverbruik te genereren!

Ik was ook nooit op de hoogte van het feit dat bij bij de overname door Simyo deze veiligheidsvoorziening kennelijk is uitgeschakeld.

De nogal bijdehante en zeer onbeschofte telefonist zei dat Simyo de aansluiting blokkeert bij een verbruik van meer dan 75 euro in een dag. Die regel hebben jullie bij mij alvast niet toegepast want er is voor 194 euro op donderdag 13 september geregistreerd en nog eens een 264 euro op vrijdag 14 september.

Ik weiger om het meerverbruik te betalen. Ik weet zeker dat het hoogverbruik te wijten is aan een fout in het systeem of een lek in het netwerk. Ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een oververbruik voor internet gehad!

Ik betaal normaal gesproken 5 euro voor 1 gig internet oftewel een halve cent per mb. Het meerverbruik bedraagt nu 1.5 gig.

Dat zou mij volgens mijn tarief dus hooguit 7 euro 50 moeten kosten. Inplaats daarvan rekenen jullie voor mijn eerste gig 5 euro en voor de volgende anderhalve gig van het meerverbruik 458,01 EURO!!!!!

oftewel een prijsverhoging van 12.000%
- TWAALF DUIZEND PROCENT MEER?!!-

Dit soort woekerprijzen in combinatie met jullie gebrekkige controlesyteem en waarschijnlijke lekken in jullie netwerk geven mij aanleiding om deze klacht in te dienen.

Ik weiger de 458, 01 EURO te betalen omdat dit verbruik nooit door mij gerealiseerd kan zijn. Verder wil ik onderzocht hebben waar dit hoogverbruik dan wel aan te wijten is. Ook wil ik dat mijn aansluiting onmiddelijk hersteld word en dat er weer een veiligheidsvoorziening word geinstalleerd op jullie netwerk.

Ik ben een goeie voormalig Tringg klant en ik verdien deze schofterige behandeling niet! Ik ben sinds gisteren zelfs zonder aankondiging nu van beide kanten afgesloten! Ik kan niet eens meer opgebeld worden. Hoe kan Simyo zijn klanten zo schofterig behandelen!

Ik eis per omgaande antwoord!!
icon

Beste antwoord door Alex 18 September 2012, 17:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Trouwe_Tringg_Klant!,

Dit is natuurlijk een vervelende situatie voor je. Ik heb je verbruik bekeken en gezien dat er op 13/9 heel veel mb's binnen haalt. We registreren echter niet wat de inhoud van deze internet sessie(s) is geweest. Dit heeft te maken met de wet van privacy. In dit topic kun je meer lezen over hoe je snel veel data verbruikt. Wanneer ons systeem hoogverbruik registreert, wordt je afgesloten. Je wordt afgesloten wanneer ons systeem merkt dat er meer dan 75 euro aan kosten zijn gegenereerd. Als je als gebruiker bijv. een bestand download van 1gb zal ons systeem je niet na 500mb al afsluiten, omdat de sessie dan nog niet is afgesloten. Dit kan een reden zijn waarom jouw kosten boven € 75 liggen.

Bij Tringg kregen klanten een waarschuwing wanneer er 90% van de bel/sms of data units waren verbruikt. Bij 100% werd je afgesloten. Je moest dan per email een akkoord geven om weer gebruik te kunnen maken van je aansluiting. Sinds de overname in mei 2011 past Simyo dit niet meer toe. Dit is ook gecommuniceerd per brief tijdens de overnamen. En nogmaals gecommuniceerd per email in september dat jaar. Sinds begin dit jaar bieden wij ook internet bundels aan waarbij je geïnformeerd wordt over het volledig verbruikt hebben van je internet bundel. Omdat jij een andere aansluiting hebt, geldt dit helaas niet voor jou.

Ik heb de technische dienst je aansluiting laten checken. Volgens de technische dienst maak je gebruik van een smartphone. Dit soort toestellen maken, soms zonder dat je je hier als klant bewust van bent, verbinding met internet. Het verbruik wat in jouw situatie heeft plaats gevonden is goed mogelijk. We kunnen je aansluiting herstellen wanneer je een hoogverbruik betaling doet. We hebben je per email de instructies gestuurd.

Wanneer ons systeem hoogvebruik constateert, ontvang je een sms met de informatie om contact met ons op te nemen. Je wordt juist afgesloten om zo nog hogere kosten te voorkomen.

Groetjes,

Alex
  • De situatie is nog helemaal niet opgelost! Ik ben als voormalig Tringg klant door Simyo overgenomen en naar nu blijkt ben ik gestript van al mijn rechten en bescherming tegen ongewenste en onbedoelde kosten van hoogverbruik!
  • Volgens de eigen algemene voorwaarden van Simyo had mijn internet afgesloten moeten worden bij een verbruik van 75 euro! Dat is in mijn geval niet gebeurd. Simyo heeft de teller onnodig op laten lopen met als resultaat dat er 458,01 verbruikt is. Pas na bijna 3 dagen van extreem hoogverbruik heeft Simyo mijn aansluiting geblokkeerd. Rijkelijk te laat! en voor die fout van Simyo zou ik nu moeten opdraaien?

Ik wil ten hoogste 75 euro van dit oververbruik betalen en ik eis dat Simyo ook mij, of moet ik zeggen, juist mij als voormalig Tringg klant beschermt tegen dit duidelijk ongewenste oververbruik en daadwerkelijk een notificatie gaat geven bij dreigend oververbruik zoals de button op mijn page zegt.

Vergeet niet dat ik net als alle andere Tringg klanten juist een abbonement bij Tringg heb afgesloten indertijd omdat ongewenst en onbedoeld oververbruik onmogelijk was en dat je daardoor nooit meer betaalde dan je vaste abbonnementskosten!

Ik wil graag weten of Simyo bereidt is om deze zaak op deze manier op te lossen. Anders zal ik deze zaak voorleggen aan de geschillencommissie Telecom, de consumentenbond (waar ik lid van ben), consuwijzer, Kassa, Radar, de Opta en andere relevante sites en fora.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Trouwe_Tringg_Klant!,

Ik begrijp je punt als voormalig Tringg klant. We hebben daarom ook aan alle Tringg klanten gecommuniceerd dat je niet meer geblokkeerd wordt wanneer je 1250 bel/sms minuten of 1GB aan data hebt verbruikt. We hebben ook benadrukt dat wanneer je dit geen prettige dienstverlening vind, je ervoor kan kiezen om op te zeggen.

Overigens vermelden we niet in de algemene voorwaarden dat je aansluiting wordt geblokkeerd bij het bereiken van 75 euro aan verbruikskosten. Indien je, na de verwerking van je verbruiksgegevens, meer dan €75,- per dag of €250,- per week aan kosten hebt gemaakt, wordt je aansluiting geblokkeerd.

We kunnen helaas geen aanpassing doen wat je verbruikskosten betreft.

Groetjes,

Alex
Ik ben ook erg benieuwd hoe deze gang van zaken tot stand is gekomen, na vele maanden RUIM onder mijn 1 GB te hebben verbruikt is er deze maand ineens sprake van een meerverbuik van € 150 door internet gebruik. Ik ben de afgelopen maand niet meer gaan internetten als de jaren hiervoor dus ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd. Ook ik ben begonnen met het gebruik van Tringg om mijn belkosten in de hand te houden en naar nu blijkt is dit behoorlijke duurkoop gebleken.

Ik vroeg me af hoe het volgens SimYo kan dat deze rare verschuivingen voorkomen? Daarnaast vraag ik me af of dit wel kan /mag (zo'n bizarre meerprijs vragen voor internet gebruik) en wie de controle uitvoert. Ik kan ook geen info vinnen waar ik klachten voor kan leggen of waar een zaak onafhankelijk bemiddeld kan worden, ik hoor wat de opties zijn.
Badge +2
Beste patjanss,

Uit onze gegevens blijkt dat je vanaf begin augustus veel mee internet verbruik dan voorheen Er zij regelmatig grote internet sessies tussen de 30 en 60 MB terug te vinden in het verbruiksoverzicht. Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf uw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft dus plaatsgevonden. Wellicht heb je een nieuwe applicatie op je toestel die om de zoveel tijd updates binnen haalt.

Wij mogen de meerprijs voor het internetten buiten de bundel vragen. Er wordt namelijk duidelijk aangegeven dat wij jou 1 GB data voor € 5 per maand aanbieden en dat wij op het moment dat je dit allemaal verbruikt heb € 0,30 per MB berekenen.

Indien je het niet eens bent met de factuur en je een klacht wil indienen kan je een mailtje sturen naar [email]simyo@klantenservice.nl[/email]. Geef bij onderwerp aan dat het hier om een klacht gaat.

Groetjes,

Arie

Reageer