Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

458,01 EURO voor 1500 mb betalen bij Simyo!

  • 18 september 2012
  • 5 reacties
  • 911 Bekeken

Ik ben nu al langer als 3 jaar lid. Eerst bij Tringg en toen dat overgenomen werd bij Simyo.
Ik heb in al die tijd altijd honderden belminuten en MB s overgehad per maand. Nu wilde ik afgelopen vrijdag 14-09-2012 bellen en bemerkte dat ik was afgesloten. Voor het eerst!

Bij navraag bij de klantenservice bleek dat ik een hoogverbruik had, wat mij ontzettend verbaasde want ik internet nooit veel op mijn mobiel.

Terwijl ik met de call agent aan de lijn zat surfde ik onderwijl naar mijn Simyo. Tot mijn ontzetting stond er een meerverbruik van 458,01 EURO!

Ik weet niet wat er gebeurt is, of iemand heeft meegelift op mijn internet of wat dan ook. Wat ik wel weet is dat het vanaf het begin van mijn Tringg abonnement ONMOGELIJK was om ongemerkt een hoogverbruik te genereren!

Ik was ook nooit op de hoogte van het feit dat bij bij de overname door Simyo deze veiligheidsvoorziening kennelijk is uitgeschakeld.

De nogal bijdehante en zeer onbeschofte telefonist zei dat Simyo de aansluiting blokkeert bij een verbruik van meer dan 75 euro in een dag. Die regel hebben jullie bij mij alvast niet toegepast want er is voor 194 euro op donderdag 13 september geregistreerd en nog eens een 264 euro op vrijdag 14 september.

Ik weiger om het meerverbruik te betalen. Ik weet zeker dat het hoogverbruik te wijten is aan een fout in het systeem of een lek in het netwerk. Ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een oververbruik voor internet gehad!

Ik betaal normaal gesproken 5 euro voor 1 gig internet oftewel een halve cent per mb. Het meerverbruik bedraagt nu 1.5 gig.

Dat zou mij volgens mijn tarief dus hooguit 7 euro 50 moeten kosten. Inplaats daarvan rekenen jullie voor mijn eerste gig 5 euro en voor de volgende anderhalve gig van het meerverbruik 458,01 EURO!!!!!

oftewel een prijsverhoging van 12.000%
- TWAALF DUIZEND PROCENT MEER?!!-

Dit soort woekerprijzen in combinatie met jullie gebrekkige controlesyteem en waarschijnlijke lekken in jullie netwerk geven mij aanleiding om deze klacht in te dienen.

Ik weiger de 458, 01 EURO te betalen omdat dit verbruik nooit door mij gerealiseerd kan zijn. Verder wil ik onderzocht hebben waar dit hoogverbruik dan wel aan te wijten is. Ook wil ik dat mijn aansluiting onmiddelijk hersteld word en dat er weer een veiligheidsvoorziening word geinstalleerd op jullie netwerk.

Ik ben een goeie voormalig Tringg klant en ik verdien deze schofterige behandeling niet! Ik ben sinds gisteren zelfs zonder aankondiging nu van beide kanten afgesloten! Ik kan niet eens meer opgebeld worden. Hoe kan Simyo zijn klanten zo schofterig behandelen!

Ik eis per omgaande antwoord!!
icon

Beste antwoord door Alex 18 september 2012, 17:13

Welkom op het forum Trouwe_Tringg_Klant!,



Dit is natuurlijk een vervelende situatie voor je. Ik heb je verbruik bekeken en gezien dat er op 13/9 heel veel mb's binnen haalt. We registreren echter niet wat de inhoud van deze internet sessie(s) is geweest. Dit heeft te maken met de wet van privacy. In dit topic kun je meer lezen over hoe je snel veel data verbruikt. Wanneer ons systeem hoogverbruik registreert, wordt je afgesloten. Je wordt afgesloten wanneer ons systeem merkt dat er meer dan 75 euro aan kosten zijn gegenereerd. Als je als gebruiker bijv. een bestand download van 1gb zal ons systeem je niet na 500mb al afsluiten, omdat de sessie dan nog niet is afgesloten. Dit kan een reden zijn waarom jouw kosten boven € 75 liggen.



Bij Tringg kregen klanten een waarschuwing wanneer er 90% van de bel/sms of data units waren verbruikt. Bij 100% werd je afgesloten. Je moest dan per email een akkoord geven om weer gebruik te kunnen maken van je aansluiting. Sinds de overname in mei 2011 past Simyo dit niet meer toe. Dit is ook gecommuniceerd per brief tijdens de overnamen. En nogmaals gecommuniceerd per email in september dat jaar. Sinds begin dit jaar bieden wij ook internet bundels aan waarbij je geïnformeerd wordt over het volledig verbruikt hebben van je internet bundel. Omdat jij een andere aansluiting hebt, geldt dit helaas niet voor jou.



Ik heb de technische dienst je aansluiting laten checken. Volgens de technische dienst maak je gebruik van een smartphone. Dit soort toestellen maken, soms zonder dat je je hier als klant bewust van bent, verbinding met internet. Het verbruik wat in jouw situatie heeft plaats gevonden is goed mogelijk. We kunnen je aansluiting herstellen wanneer je een hoogverbruik betaling doet. We hebben je per email de instructies gestuurd.



Wanneer ons systeem hoogvebruik constateert, ontvang je een sms met de informatie om contact met ons op te nemen. Je wordt juist afgesloten om zo nog hogere kosten te voorkomen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Trouwe_Tringg_Klant!,

Dit is natuurlijk een vervelende situatie voor je. Ik heb je verbruik bekeken en gezien dat er op 13/9 heel veel mb's binnen haalt. We registreren echter niet wat de inhoud van deze internet sessie(s) is geweest. Dit heeft te maken met de wet van privacy. In dit topic kun je meer lezen over hoe je snel veel data verbruikt. Wanneer ons systeem hoogverbruik registreert, wordt je afgesloten. Je wordt afgesloten wanneer ons systeem merkt dat er meer dan 75 euro aan kosten zijn gegenereerd. Als je als gebruiker bijv. een bestand download van 1gb zal ons systeem je niet na 500mb al afsluiten, omdat de sessie dan nog niet is afgesloten. Dit kan een reden zijn waarom jouw kosten boven € 75 liggen.

Bij Tringg kregen klanten een waarschuwing wanneer er 90% van de bel/sms of data units waren verbruikt. Bij 100% werd je afgesloten. Je moest dan per email een akkoord geven om weer gebruik te kunnen maken van je aansluiting. Sinds de overname in mei 2011 past Simyo dit niet meer toe. Dit is ook gecommuniceerd per brief tijdens de overnamen. En nogmaals gecommuniceerd per email in september dat jaar. Sinds begin dit jaar bieden wij ook internet bundels aan waarbij je geïnformeerd wordt over het volledig verbruikt hebben van je internet bundel. Omdat jij een andere aansluiting hebt, geldt dit helaas niet voor jou.

Ik heb de technische dienst je aansluiting laten checken. Volgens de technische dienst maak je gebruik van een smartphone. Dit soort toestellen maken, soms zonder dat je je hier als klant bewust van bent, verbinding met internet. Het verbruik wat in jouw situatie heeft plaats gevonden is goed mogelijk. We kunnen je aansluiting herstellen wanneer je een hoogverbruik betaling doet. We hebben je per email de instructies gestuurd.

Wanneer ons systeem hoogvebruik constateert, ontvang je een sms met de informatie om contact met ons op te nemen. Je wordt juist afgesloten om zo nog hogere kosten te voorkomen.

Groetjes,

Alex
  • De situatie is nog helemaal niet opgelost! Ik ben als voormalig Tringg klant door Simyo overgenomen en naar nu blijkt ben ik gestript van al mijn rechten en bescherming tegen ongewenste en onbedoelde kosten van hoogverbruik!
  • Volgens de eigen algemene voorwaarden van Simyo had mijn internet afgesloten moeten worden bij een verbruik van 75 euro! Dat is in mijn geval niet gebeurd. Simyo heeft de teller onnodig op laten lopen met als resultaat dat er 458,01 verbruikt is. Pas na bijna 3 dagen van extreem hoogverbruik heeft Simyo mijn aansluiting geblokkeerd. Rijkelijk te laat! en voor die fout van Simyo zou ik nu moeten opdraaien?

Ik wil ten hoogste 75 euro van dit oververbruik betalen en ik eis dat Simyo ook mij, of moet ik zeggen, juist mij als voormalig Tringg klant beschermt tegen dit duidelijk ongewenste oververbruik en daadwerkelijk een notificatie gaat geven bij dreigend oververbruik zoals de button op mijn page zegt.

Vergeet niet dat ik net als alle andere Tringg klanten juist een abbonement bij Tringg heb afgesloten indertijd omdat ongewenst en onbedoeld oververbruik onmogelijk was en dat je daardoor nooit meer betaalde dan je vaste abbonnementskosten!

Ik wil graag weten of Simyo bereidt is om deze zaak op deze manier op te lossen. Anders zal ik deze zaak voorleggen aan de geschillencommissie Telecom, de consumentenbond (waar ik lid van ben), consuwijzer, Kassa, Radar, de Opta en andere relevante sites en fora.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Trouwe_Tringg_Klant!,

Ik begrijp je punt als voormalig Tringg klant. We hebben daarom ook aan alle Tringg klanten gecommuniceerd dat je niet meer geblokkeerd wordt wanneer je 1250 bel/sms minuten of 1GB aan data hebt verbruikt. We hebben ook benadrukt dat wanneer je dit geen prettige dienstverlening vind, je ervoor kan kiezen om op te zeggen.

Overigens vermelden we niet in de algemene voorwaarden dat je aansluiting wordt geblokkeerd bij het bereiken van 75 euro aan verbruikskosten. Indien je, na de verwerking van je verbruiksgegevens, meer dan €75,- per dag of €250,- per week aan kosten hebt gemaakt, wordt je aansluiting geblokkeerd.

We kunnen helaas geen aanpassing doen wat je verbruikskosten betreft.

Groetjes,

Alex
Ik ben ook erg benieuwd hoe deze gang van zaken tot stand is gekomen, na vele maanden RUIM onder mijn 1 GB te hebben verbruikt is er deze maand ineens sprake van een meerverbuik van € 150 door internet gebruik. Ik ben de afgelopen maand niet meer gaan internetten als de jaren hiervoor dus ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd. Ook ik ben begonnen met het gebruik van Tringg om mijn belkosten in de hand te houden en naar nu blijkt is dit behoorlijke duurkoop gebleken.

Ik vroeg me af hoe het volgens SimYo kan dat deze rare verschuivingen voorkomen? Daarnaast vraag ik me af of dit wel kan /mag (zo'n bizarre meerprijs vragen voor internet gebruik) en wie de controle uitvoert. Ik kan ook geen info vinnen waar ik klachten voor kan leggen of waar een zaak onafhankelijk bemiddeld kan worden, ik hoor wat de opties zijn.
Badge +2
Beste patjanss,

Uit onze gegevens blijkt dat je vanaf begin augustus veel mee internet verbruik dan voorheen Er zij regelmatig grote internet sessies tussen de 30 en 60 MB terug te vinden in het verbruiksoverzicht. Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf uw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft dus plaatsgevonden. Wellicht heb je een nieuwe applicatie op je toestel die om de zoveel tijd updates binnen haalt.

Wij mogen de meerprijs voor het internetten buiten de bundel vragen. Er wordt namelijk duidelijk aangegeven dat wij jou 1 GB data voor € 5 per maand aanbieden en dat wij op het moment dat je dit allemaal verbruikt heb € 0,30 per MB berekenen.

Indien je het niet eens bent met de factuur en je een klacht wil indienen kan je een mailtje sturen naar [email]simyo@klantenservice.nl[/email]. Geef bij onderwerp aan dat het hier om een klacht gaat.

Groetjes,

Arie

Reageer