.

Beantwoord

Ik heb 240 euro buiten mijn bundel gebeld. Hoe kan dat?

  • 17 May 2017
  • 6 reacties
  • 235 Bekeken

beste simyo,

ik ben net ontzettend geschrokken van de factuur van vorige maand. ongeveer 240 euro boven mijn bundel! en dit alleen met bellen, want ik heb geen internet op mijn telefoon.

ik kan de specificaties van het bellen bínnen de bundel niet bekijken, en wil deze dus graag ontvangen om te zien hoe dit ooit zo fout heeft kunnen gaan. ik heb 1250 belminuten per maand en ga hier nauwelijks over heen. alleen de maand febr en maart heb ik ver boven mijn bundel moeten betalen omdat ik in het buitenland zat (maar zelfs vele euro's minder dan met deze rekening).

ik sta perplex. en ik denk ook, help! ik heb als student echt niet zomaar 250 euro over.

ik hoor heel graag meer, en hoop echt dat er iets fout is gegaan waardoor mijn rekening zo belachelijk hoog is.

groet,
liza
icon

Beste antwoord door Asma 18 May 2017, 09:34

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Liza,

Waarom kun jij je specificaties niet inzien? Als je de factuur download, is een .pdf bestand staan daar al je uitgaande gesprekken op. Simyo kan en mag dat niet zien omwille van je privacy. Ander vraagje. Gebruik jij je MijnSimyo pagina of de app om je verbruik bij te houden? Dat had je namelijk kunnen helpen met het in de hand houden van je belminuten.
Reputatie 7
Staat internet op je mobiel tegenwoordig standaard aan of uit? In het geval dit standaard aan staat dan kan dit mogelijk een verklaring zijn voor de hoge buiten-de-bundel-factuur.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Liza van Schie,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je april factuur zo hoog uit is gevallen! Ik kan mij voorstellen dat je hier erg van bent geschrokken. :(

Zojuist heb ik je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Volgens onze gegevens heb jij je (1250) belminuten volledig verbruikt op 19 april. Omdat je een Sms Onbeperkt bundel hebt zijn alleen je belminuten hierna buiten je bundel in rekening gebracht voor 31 cent per minuut. Alle sms'jes vallen na 19 april wel nog binnen je bundel, omdat je onbeperkt kunt sms'en. Je kunt de specificatie van je factuur zelf ook inzien. Download hiervoor je factuur, zoals Ray adviseerde. Op pagina 3 van je factuur kun je precies terugvinden welke gesprekken allemaal buiten je bundel in rekening zijn gebracht.

Sinds half maart bieden wij een Onbeperkt Bellen bundel aan, waar je ook mee kunt sms'en. Gelukkig heb jij je belbundel inmiddels gewijzigd en je Sms Onbeperkt bundel uitgeschakeld. Je nieuwe belbundel zal ingaan op 1 juni. Hierna hoef je niet meer te vrezen voor belkosten buiten je bundel.

RicoK is trouwens met een heel goed punt gekomen. De optie 'Internet op je mobiel' staat standaard aan op alle aansluitingen. Als je er zeker van wilt zijn dat internetten buiten je bundel niet mogelijk is, dan kun je deze instelling het beste uitschakelen via Mijn Simyo. Deze optie vind je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Het is goed te begrijpen dat jij je factuur als student niet in één keer kunt betalen. Hierom wil ik je graag een betalingsregeling voorstellen. Als je dit graag zou willen, dan vraag ik mijn collega van de financiële afdeling om (binnen zeven werkdagen) contact met je op te nemen voor een voorstel. Vind je dat goed?

@ Ray en RicoK, bedankt voor het meedenken guys!

Groetjes,
Asma
beste asma,

bedankt voor je reactie.
ik heb gezien dat ik de gesprekken buiten mijn bundel kan bekijken, maar het gaat er mij juist om dat ik de gesprekken bínnen mijn bundel wil inzien. dit, zodat ik kan checken of het wel klopt.. omdat ik mij dus niet kan voorstellen dat ik zoveel gebeld heb.

tot die tijd zou ik inderdaad wel graag vast een betalingsregeling wille krijgen zodat het bedrag straks niet ineens van mijn rekening wordt afgeschreven. maar ik wil nog steeds wel uitzoeken of dit allemaal wel klopt.

internet uitzetten heeft voor mij geen zin omdat ik geen smartphone heb, maar bedankt voor de tip ;)

de rest ook bedankt voor jullie reacties.

groetjes liza
nog even als aanvulling, ik heb dus zo ver ik het kan bekijken nog nooit eerder boven de 1250 min gebeld en afgelopen maand dus ineens bijna 800 minuten, vandaar dat ik het niet echt kan geloven zeg maar..
en ik vind het ook wel heftig dat ik niks van een seintje of iets zou krijgen als ik ineens over de 20 keer zoveel zal moeten gaan betalen...
Badge +7
Hoi Liza van Schie,

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent, en dat je het bijna niet kunt geloven.

Op je factuur staan bij de specificaties al je gesprekken. Achter de gesprekken die binnen de bundel zijn, staat een bedrag van € 0,00 genoteerd. Bij alle gesprekken buiten de bundel, zie je dat er wel een bedrag in rekening wordt gebracht. Ik raad je daarom aan deze factuur goed na te kijken. Je zult zien dat je ook meerder gesprekken van (bijna) een uur of langer hebt gevoerd. Een paar hiervan buiten de bundel. Bellen buiten de bundel kost € 0,31 per minuut, dus de kosten kunnen hierdoor al snel hoog oplopen.

Het klopt dat we geen sms'jes versturen als je belbundel (bijna) op is. Bij de internetbundel doen we dat wel. Dat komt omdat het bij je belbundel veel makkelijker in te schatten en bij te houden is hoeveel minuten je nog over hebt. Ik raad je daarom aan om voortaan goed je verbruik bij te houden op Mijn Simyo. Zo weet je precies hoeveel minuten je deze maand nog over hebt.

Ik heb je verzoek voor een betalingsregeling ingediend bij onze financiële afdeling. Zij nemen binnen een week contact met je op. Deze week wordt je factuur geïncasseerd. Deze incasso kun je storneren.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer